• 3
  • 4
2016-02-10, 20:58
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chev.Chelios
Alltså jag har ju automaten, där står det ett "s" till vänster om spaken. På din med eller?

Haha jag vet! Man har definitivt roligare när man kör med sportläget
Jodå. Det satt ett S där.
Citera
2019-05-02, 10:35
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Dessa siffror är på D5. Att Polstaroptimera en D5 gör man för att ändra andra parametrar.
Om du däremot optimerar D4:an som har samma motor så får du nästan samma prestande som om du optimerat en D5:a.

Btw. Ang mitt tidigare inlägg. Jag hade fel ang sportläget. Trodde bara det hade med manuell växling att göra. Upptäckte hur kul bil jag har för ett par dagar sedan..... I tätort. Inget att rekomendera

Berätta gärna mer.
Jag har en polestaroptimerad D5 efter min framlidne fader och vill gärna veta hur jag definerar det till eventuella intressenter.
Citera
2019-05-02, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Berätta gärna mer.
Jag har en polestaroptimerad D5 efter min framlidne fader och vill gärna veta hur jag definerar det till eventuella intressenter.
Finns egentligen inte mkt mer att säga. De flesta som söker en nyare Volvo är redan inbitna o Polestar till dem är redan ett försäljningsargument.
Just sportläget var kul när jag upptäckte det. Numer använder jag det bara tillfälligt för att få en extraknuff vid omkörningar som ger andra bilar blinkningar av helljus.
Jag är inte ens säker på att det i teorin sänker förbrukningen. Jag ligger stadigt på 0,64l/mil.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in