2016-02-09, 18:07
  #985
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tjejer är fega, jämfört med män och sett i generella termer. Läs på!
behöver inte läsa på nåt lill killen vet att många tjejer fixar det mesta när du går bet
2016-02-09, 18:12
  #986
Medlem
Man får också komma ihåg att utsagan att män hatar intelligenta kvinnor bygger på anekdoter och självskattning. I de här fallen ryms även att män 'hatar' kvinnor som överskattar sin intelligens.
2016-02-09, 18:14
  #987
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Man får också komma ihåg att utsagan att män hatar intelligenta kvinnor bygger på anekdoter och självskattning. I de här fallen ryms även att män 'hatar' kvinnor som överskattar sin intelligens.
ja det är fördummande om nått
2016-02-09, 18:21
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Man får också komma ihåg att utsagan att män hatar intelligenta kvinnor bygger på anekdoter och självskattning. I de här fallen ryms även att män 'hatar' kvinnor som överskattar sin intelligens.

Snarare beror hat som företeelse på överskattning av både sin intelligens och självvärde.

Är blåsta människor i regel som "hatar". I vart fall då hatet riktas mot hela grupper människor.
Krävs ett visst mått av hjärnkapacitet för att fatta att det krävs rätt goda skäl till att hata människor. Och att dessa skäl går väldigt sällan, för att inte säga aldrig, att applicera på hela grupper.
2016-02-09, 18:35
  #989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snarare beror hat som företeelse på överskattning av både sin intelligens och självvärde.

Är blåsta människor i regel som "hatar". I vart fall då hatet riktas mot hela grupper människor.
Krävs ett visst mått av hjärnkapacitet för att fatta att det krävs rätt goda skäl till att hata människor. Och att dessa skäl går väldigt sällan, för att inte säga aldrig, att applicera på hela grupper.


Du och jag har inte samma språkkänsla. Jag uppfattar det som att hat i det här sammanhanget innebär någonting mellan ointresse och avog. Ett fullt vedertaget sätt att använda ordet som markerande kraftuttryck.

Om jag har rätt i min uppfattning så handlar det alltså inte om hat som i den känslan man skulle känna för någon som dödat ens kattunge eller på något annat vis traumatiserat en.
2016-02-09, 18:42
  #990
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag har märkt att kvinnor ofta tar kritik mot deras argument personligt.
Jag vet att män också gör det. Vad beror det på? Är ni inte vana att debattera och föra dialoger?
2016-02-09, 18:47
  #991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Du och jag har inte samma språkkänsla. Jag uppfattar det som att hat i det här sammanhanget innebär någonting mellan ointresse och avog. Ett fullt vedertaget sätt att använda ordet som markerande kraftuttryck.

Om jag har rätt i min uppfattning så handlar det alltså inte om hat som i den känslan man skulle känna för någon som dödat ens kattunge eller på något annat vis traumatiserat en.

Njae? uppfattar ordet "hat" som det används idag i media och i folkmun som ett aktivt agerande av någon form riktat mot grupp. Man bränner flyktingbostäder, sänder mailhat, gör uttalanden mot div. grupper etc. Ses ofta på detta forum ex. Hat mot kvinnor/ hat mot invandrare/ hat mot MENA, svarta, judar eller romer.

Och hat i "privat" form, eller hur man nu ska kalla det, är känslan pga individ mördat ens kattunge.

Ointresse är ointresse och inte hat.
2016-02-09, 19:48
  #992
Medlem
WSEs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=j-FVctaW3j0

Noam Chomsky explains feminists like Rebecca Watson Anita Sarkeesian in 1 minute.
2016-02-09, 19:53
  #993
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har märkt att kvinnor ofta tar kritik mot deras argument personligt.
Jag vet att män också gör det. Vad beror det på? Är ni inte vana att debattera och föra dialoger?


Om man tror sig sitta på den enda universella sanningen trots att den saknar både logik och riktiga argument så är det ju faktiskt den enda reaktionen man kan förvänta sig. En annan anledning är väl att folk är så jävla lättkränkta nu för tiden att minsta lilla kritik mot vad som helst tas som kritik mot dom själva.
2016-02-09, 23:12
  #994
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag har märkt att kvinnor ofta tar kritik mot deras argument personligt.
Jag vet att män också gör det. Vad beror det på? Är ni inte vana att debattera och föra dialoger?

Kvinnokollektivet kräver konsensus, därför lär de sig aldrig skilja på sak och person.

Den dåligs självkänslan tål inte att ha fel, då faller hela jaget. Ett jag som är byggt på att höra till och ha rätt åsikt. Inte att självständigt ha kommit fram till en uppfattning.

Självständighet finns sällan bland kvinnor, den som går sin egen väg stöts ut ur flocken.
Du har väl hört talas om att kvinnor är som humrar i en korg, den som är nära kanten dras ned av de andra. Humrarna gör det omedvetet de drar sig fram i det de når.
Kvinnorna gör det med vilje.

Konsensus är viktigare än fakta för otrygga människor.
2016-02-09, 23:18
  #995
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Kvinnokollektivet kräver konsensus, därför lär de sig aldrig skilja på sak och person.

Den dåligs självkänslan tål inte att ha fel, då faller hela jaget. Ett jag som är byggt på att höra till och ha rätt åsikt. Inte att självständigt ha kommit fram till en uppfattning.

Självständighet finns sällan bland kvinnor, den som går sin egen väg stöts ut ur flocken.
Du har väl hört talas om att kvinnor är som humrar i en korg, den som är nära kanten dras ned av de andra. Humrarna gör det omedvetet de drar sig fram i det de når.
Kvinnorna gör det med vilje.

Konsensus är viktigare än fakta för otrygga människor.

Det är ju helt jävla chockerande hur indoktrinerade, naiva och korkade svenska kvinnor är. Kan de inte bilda sig en enda åsikt utan etablissemangets godkännande? Fy fan, inte undra på att landet går åt helvete.

Gertrud, jag hoppas du är på riktigt, och inte en man. Då tappar jag förtroendet helt för svenska kvinnor. Åt helvete med dem... Fucking sheeples.

Notera hur kvinnor i mainstream media står upp för en totalitär utveckling.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2016-02-09 kl. 23:21.
2016-02-09, 23:35
  #996
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är ju helt jävla chockerande hur indoktrinerade, naiva och korkade svenska kvinnor är. Kan de inte bilda sig en enda åsikt utan etablissemangets godkännande? Fy fan, inte undra på att landet går åt helvete.

Gertrud, jag hoppas du är på riktigt, och inte en man. Då tappar jag förtroendet helt för svenska kvinnor. Åt helvete med dem... Fucking sheeples.

Notera hur kvinnor i mainstream media står upp för en totalitär utveckling.

Alltså man tror att kvinnokollektivet haft en funktion evolutionärt då kvinnor tar hand om barnen i grupp. De måste samarbeta och samtalet språket är ett sätt att skapa konsensus i meningen samförstånd. Det går inte att uppfostra barn åt olika håll, de blir bara förvirrade, utan samma regler gäller för alla barn i byn.

Nu när kvinnor får en mer och mer otydlig roll så blir de mer och mer osäkra och kvinnor som är mer säkra än dom blir ett hot. Kvinnor liksom män är ju konkurrenter om män. Verkar en kvinna mer tilldragande på män så är hon ett hot, och straffas hårt och brutalt för att hon vågar tro att hon är nåt.

Det finns forskning som visar på att i det kvinnliga samtalet så ingår det att beskriva sig själv som olycklig, i alla fall så bondar man genom att berätta om sina problem. Hur synd det är om en, och hur dumma män är. Och myndigheter och chefen och och och.

Det kanske behövdes för att stå ut med sin burdusa krävande djungelman som var en patriark på riktigt och kvinnor inte hade en talan. Det kanske behövdes som ventil. Men numera så blir det bara ett hinder till växande och att ta eget ansvar. Mannen är inte i längre i vägen för kvinnan, men det är hon själv - för ja - det har jag redan förklarat.

Jo jag är kvinna, jag är inte ens en manlig kvinna och har inte ens en manlig hjärna.

Jag har bara blivit vuxen tidigt och fått lösa mina problem själv, utan att gnälla.
Jag är också maskrosbarn och fokuserar på det positiva istället för att dras ned i eländet. Jag jumpar hellre mellan de flak som bär.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2016-02-09 kl. 23:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in