Citat:
Bra inlägg!
För mig är definitionen av "system" i det här fallet synonymt med den offentliga verksamhet som vi gemensamt byggt upp med våra skatteintäkter. Om dessa verksamheter "kollapsar" får man väl bedöma subjektivt, men i mina ögon finns det en massa signaler att polis, skola, sjukvård, socialtjänst m fl mer eller mindre sänkt sina ambitioner kraftigt pga resursbrist och massinvandring.
Det är ju inte så att någon politiker kommer att kalla till presskonferens och säga: "Den 17 februari 08:51 kollapsade tyvärr systemet, dessförinnan var det bara ansträngt". Om någon av våra politiker tar ordet systemkollaps i sin mun så kan man vara säker på att det snarare är början till ett inbördeskrig. Såvida det inte är en oppositionspolitiker förstås, men sådana har vi i det här avseendet inte längre i Sverige förutom osynliga SD då.
YouTube-clownen ger istället relativiseringen ett ansikte. Jag tänkte säga att han gett röven ett ansikte, men så kom jag på att jag kanske blir haffad för näthat och förd inför skranket. Lika bra att lägga band på sig.
I mina ögon är den offentliga verksamheten (i vid mening) den del av samhället där vi redan nu ser kollapsen. Det är nästan så att jag ser fram mot vilda strejker bland personalen, allt för att gnida in fekalierna i ansiktet på våra ryggradslösa politiker.