2015-12-04, 18:02
Medlem
Die.young.4evers avatar
Ni som älskar boken så mycket kan jag tipsa om de här en mysig fredags kväll!! eller varför inte mitt i veckan....
http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/champagne-silfverbielke-7700801
Citera
2015-12-23, 21:41
Medlem
Silverbielkess avatar
Ny bok ute nu på Storytel

https://www.storytel.se/serie-Silfverbielke?utm_source=Tradedoubler&utm_medium=C PO&utm_campaign=VigLink%20SE

Den här är lämplig att dricka lite lite av medans Du lyssnar.
http://www.systembolaget.se/dryck/mousserande-viner/champagne-silfverbielke-7700801
Hur många får offra livet nu ?

Edit:
Motvind är titeln.
Citera
2015-12-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
om jag inte har fel så finns det väll
SeX böcker... om stjärnan Christopher Silfverbielke
1. En nästan vanlig man
2. Grannen
3. Återvändaren
4. Uppgörelsen
5. Erövraren
6. Hämnaren
Underbare människa får man leta efter..
Å ett tips från mig som inte kan läsa!! lyssna på böckerna.
Stefan Sauk gör ju boken ännu SKÖNARE haha ha...
jajävlar NU ska det dras ladd så det bara visslas om det

Tycker tvärtom att Sauk är ganska dålig, överdriver allt till det yttersta. Försökte börja lyssna på Hämnaren nyligen men var tvungen att sluta på grund av karln...
Citera
2015-12-28, 22:12
Medlem
Nu får dom väl för fan sluta mjölka, dom har verkligen tappat här på sistone. Har precis läst ut "Hämnaren" och kan bara konstatera att det börjar bli jävligt tjatigt. Två första böckerna var skitbra sen började förfallet. Men man vill ju veta hur skiten slutar.
Citera
2016-01-03, 20:11
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Nu får dom väl för fan sluta mjölka, dom har verkligen tappat här på sistone. Har precis läst ut "Hämnaren" och kan bara konstatera att det börjar bli jävligt tjatigt. Två första böckerna var skitbra sen började förfallet. Men man vill ju veta hur skiten slutar.

Du tog orden ur min mun kompis! Dom två (kanske 3) böckerna är helt fantastiska, dom har verkligen lagt ner tid på karaktärerna, man lär verkligen känna alla, & allt jobb med silfverbielke i dom böckerna är ju helt magnifikt, hur man ens kan komma på nått sånt skruvat är för mig magiskt. Men sen.. ja det är som dom bara måste skriva för skrivandes skull, inget djupare arbete alls. Men som du säger, klart man måste veta hur skiten slutar..
Citera
2016-01-07, 11:26
Medlem
Forsberg21s avatar
Ännu en bok slut. Trodde verkligen detta var slutet...

När kommer nästa?:-D
Citera
2016-01-22, 11:13
Medlem
LaScalas avatar
Nu har jag äntligen fått "Motvind" i mina händer och går till sängs med Silfverbielke varje kväll.
Det känns lite som att läsa på Flashback I&I men CS går från tanke till handling när vi bara klagar.
Roligast hittills när han förgiftar den kurdiska kvinnliga politikern (S) med bittermandel för att hon vill införa halalmat i skolorna.
Nu håller han på att planera miljöministerns avgång. Kanske t o m död?
Jag tröttnar aldrig på vår psykopatiske vän.
Snart har han fixat allt som är besvärligt i Sverige.
Citera
2016-02-07, 21:32
Medlem
volvo 240s avatar
Ujj ujj ujj vilken trevlig karaktär de har tagit fram. När han beskriver blattar och Sveriges förfall osv är det ju som direkt plockat från FB, eller mitt huvud.

Dock blir det lite väl tjatigt med hans fixering av orakade kön, bomullstrosor, stayups osv.

Så fixerad som analsex han är hade det varit skojsigt om han i Thailand råkat få tag i en sk ladyboy och i skam och vrede städat undan denne när han upptäckt vad han råkat lägra
Citera
2016-02-08, 13:21
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhG.
Ja, kan inget annat än att hålla med. Bra författare vet när bäst-före datumet är passerat på sina skurkar
Du har ju missupfattat allt, det är ju Silfverbielke som är hjälten och huvudpersonen.

Jacob Colt är den man önskar de kunde avsluta då han visserligen inkompetent, men ändå försöker förstöra för Silfverbielke.
Citera
2016-02-09, 21:20
Medlem
PhG.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Du har ju missupfattat allt, det är ju Silfverbielke som är hjälten och huvudpersonen.

Jacob Colt är den man önskar de kunde avsluta då han visserligen inkompetent, men ändå försöker förstöra för Silfverbielke.

Jag förstår vad du menar, speciellt med den oduglige Jacob Colt som är bra på att råka illa ut, den talangen har författarna gett honom. Men jag är lätt allergisk mot skurkar och "skurkar" som bara rullar på i bok efter bok. Men jag kanske får se på CS från din synvinkel, kanske blir det bättre då
Citera
2016-02-14, 13:16
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhG.
Jag förstår vad du menar, speciellt med den oduglige Jacob Colt som är bra på att råka illa ut, den talangen har författarna gett honom. Men jag är lätt allergisk mot skurkar och "skurkar" som bara rullar på i bok efter bok. Men jag kanske får se på CS från din synvinkel, kanske blir det bättre då
Har du läst den senaste "Motvind"?

Silfverbielke råkar själv rätt illa ut utan att avslöja för mkt
Citera
2016-02-14, 16:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Har du läst den senaste "Motvind"?

Silfverbielke råkar själv rätt illa ut utan att avslöja för mkt

Jag ska starta en insamling på Facebook för honom! Han är ju vårt hopp, vår framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in