Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-17, 14:15
  #1
Medlem
Hej!

Har precis läst klart den första boken om Christopher silfverbielke - En nästan vanlig man.
Är sugen på att börja läsa uppföljaren och såg att det hade kommit en del böcker om CS av Dan Buthler & Öhrlund. Frågan är i vilken följde man ska läsa böckerna?

Är Grannen den nästa bok om CS?

Mvh,
Hampus
__________________
Senast redigerad av hampuss66 2013-02-17 kl. 14:45.
Citera
2013-02-17, 14:18
  #2
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
http://www.load2hear.se/visasok.asp?...0Silfverbielke
Citera
2013-02-17, 14:19
  #3
Medlem
cammos avatar
Jag skulle läsa alla böcker i serien.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dan_Buthler



Återvändaren - 2012. - Jacob Colt (Del 06) Med: Dag Öhrlund.
Jordens väktare - 2011. - Nicholas Shy - Med: Dag Öhrlund.
Ares Tecken - 2010. - Jacob Colt (Del 05) Med: Dag Öhrlund.
Grannen - 2010. - Jacob Colt (Del 04) Med: Dag Öhrlund.
Förlåt min vrede - 2009. - Jacob Colt (Del 03) Med: Dag Öhrlund.
En nästan vanlig man - 2008. - Jacob Colt (Del 02) Med: Dag Öhrlund.
Mord.net - 2007. - Jacob Colt (Del 01) Med: Dag Öhrlund.
__________________
Senast redigerad av cammo 2013-02-17 kl. 14:23.
Citera
2013-02-17, 14:37
  #4
Medlem
tackar!
__________________
Senast redigerad av hampuss66 2013-02-17 kl. 14:45.
Citera
2013-02-17, 15:12
  #5
Medlem
En nästan vanlig man, Grannen och återvändaren är dom böckerna som handlar om Psykopaten Silfverbielke. Nu till våren kommer även en fjärde bok Uppgörelsen.

Men tyvärr håller inte dom andra böckerna i serien samma klass och känns mer som en utfyllnad för att folk inte ska tröttna på att vänta på uppföljningen av Silfverbielke.
Citera
2013-03-11, 01:49
  #6
Medlem
Fyr4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReverendKane
En nästan vanlig man, Grannen och återvändaren är dom böckerna som handlar om Psykopaten Silfverbielke. Nu till våren kommer även en fjärde bok Uppgörelsen.

Men tyvärr håller inte dom andra böckerna i serien samma klass och känns mer som en utfyllnad för att folk inte ska tröttna på att vänta på uppföljningen av Silfverbielke.

Vad är det du säger, kommer det en fjärde bok om Silferbielke?

Har precis läst klart de första då. Och de tråkigaste delarna (enligt mig) är just de delar om Colt. Måste generellt säga att En nästan vanlig man var bättre än grannen, men så är det väl med allt. Hoppas på en film!
Citera
2013-03-13, 14:12
  #7
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
Vad är det du säger, kommer det en fjärde bok om Silferbielke?

Har precis läst klart de första då. Och de tråkigaste delarna (enligt mig) är just de delar om Colt. Måste generellt säga att En nästan vanlig man var bättre än grannen, men så är det väl med allt. Hoppas på en film!

En film lär inte bli någon höjdare, det finns ingen svensk skådis som klarar den rollen. Dessutom kommer filmen se ut som ett avsnitt av Rederiet som all annan svensk film.
Citera
2013-03-19, 19:58
  #8
Medlem
Fyr4ns avatar
Sitter med Återvändaren nu. I mitt tycke mycket bättre än Grannen, men inte bättre än En nästan vanlig man.

För övrigt så surfades det precis på flasback, inte av Chris dock.
Citera
2013-03-21, 11:31
  #9
Medlem
Lundin89s avatar
Förstår att ni gillar serien, men ödsla inte tid på att läsa "Förlåt min vrede", de sista två kapitlen är bra. Men i övrigt är boken stort slöseri av tid kan jag tycka.
Citera
2013-07-31, 21:54
  #10
Avstängd
Böckerna om Christoffer Silfverbielke

Ni andra som läst dom, vad anser ni om saken? En nästan vanlig man är förmodligen den bästa boken jag läst! David Fincher borde stå för regin, skulle ju passa honom perfekt.

Och för er som inte känner till böckerna, Silfverbielke är den absolut sjukaste fan du kan tänka dig, fast värre, Patrick Bateman i American Psycho framstår som Messias i jämnförelse.
Citera
2013-07-31, 21:57
  #11
Medlem
Sigstens avatar
Aldrig hört talas om. Vad handlar böckerna om?
Citera
2013-07-31, 22:01
  #12
Avstängd
En nästan vanlig man är en lång resa som egentligen bara handlar om att Silfverbielke är uttråkad, så tillsammans med sina två finanskompisar Hans och Johannes ställer de till diverse fanskap, bla. misshandlar de en uteliggare till döds. Allt detta är för att samla poäng.

Sen så i de följande böckerna ska han hämnas på alla som skadat honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback