2015-07-03, 09:28
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Verkligen. En annan som i mina ögon borde dö är Linda Schecker. Alla politiskt korrekta karaktärer drar faktiskt ner böckerna ganska mycket och det vore härligt om författarna skulle våga få ut dem ur handlingen. I hur många böcker tjatades det om konflikten mellan Jacob och Melissas föräldrar? Det var hur som helst otroligt tjatigt att läsa om.

Ja, jag var väldigt trött på den konflikten. Borde kunde lösts genom att utplåna hela familjen i USA när CS ändå var igång. Det händer ju så mycket såna familjetragedier där ändå.
Jag är nyfiken på hur det går för CS syster som startat kackerlacksfarmer. Straffar synden sej själv där tro?
Citera
2015-07-07, 20:20
Medlem
Edward-Tellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhG.
Författarna Butler och Öhrlund kör på tomgång sedan ett antal böcker. hur skurkaktigt charmig kanaljen CS än är så har vägs ände nåtts för länge sedan. Tyvärr fortsätter författarna in i den snåriga skogen och där skumpar läsaren fram utan att riktigt veta vad det hela ska vara bra för. Konceptet är en aning för urvattnat och osannolikt. Men böckerna fungerar som en stunds underhållning och det är väl gott så om man bortser att allt har dragits ut i absurdum.
inte så att jag missunnar folk från att läsa böckerna och visst är det kul att böckerna säljer, till glädje för B&Ö, men det är sedan länge sen dags att plocka fram nya idéer ur skafferiet och servera läsarna istället för gammal skåpmat som CS.

Håller med. De första två böckerna var bra, Patrick Bateman möter Tom Sawyer, men efter det blir det bara vattnigare och vattnigare och trovärdigheten sjunker som en sten, dels karaktärsmässigt men även samhällsmässigt.

Men jag tror att CS håller fortfarande. Det är författarna som inte lyckas ta tillvara på honom.
Citera
2015-07-09, 11:33
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edward-Teller
Håller med. De första två böckerna var bra, Patrick Bateman möter Tom Sawyer, men efter det blir det bara vattnigare och vattnigare och trovärdigheten sjunker som en sten, dels karaktärsmässigt men även samhällsmässigt.

Men jag tror att CS håller fortfarande. Det är författarna som inte lyckas ta tillvara på honom.
Jag tycker att trovärdigheten försvann mellan uppgörelsen och erövraren. De två första böckerna (särskilt grannen) är givetvis bäst, men även återvändaren och uppgörelsen är bra. Jag tänker till exempel på IKEA-mordet och mordbranden på macken, som måste vara bland det roligaste som CS någonsin har gjort. Jag gillar verkligen hur CS hoppar mellan att vara kallt beräknande och planera sina hyss för att i nästa stund spontant flippa i vardagliga situationer.

Historien förlorar i trovädighet när CS gråter ut i media och sedan hamnar på valbar plats på kristdemokraternas riksdagslista. Efter det så sjunker trovädigheten ytterligare när CS lyckas röja sina motståndare ur vägen utan att själv bli misstänkt. Men det värsta är att han försöker hålla god min på kackerlacksfarmen och till och med delar säng med ett skäggbarn.

Jag tycker att det är synd att de två sista böckerna skrevs. Det hade varit mycket bättre om CS på något sätt hade lyckats rymma från fängelset och sedan iscensatt en hämnd på Jacob och Linda. Man kan till exempel tänka sig att han köper kriminalvårdare samt får hjälp av Max att rymma.

Varför inte spärra in Linda, göra henne gravid och sedan tvinga henne att föda barnet på ett liknande sätt som Fritzl? Varför inte återigen kidnappa Elin och uppfostra henne ordentligt under lång tid så att hon vänder sig emot Jacob? Varför inte utföra ett nytt palmemord? Varför inte städa lite bland tiggarna? Det finns hur mycket som helst som hade passat bättre med CS personlighet och med den verklighet som idag finns i Sverige än att låta honom bli politiker.
Citera
2015-07-13, 13:21
Medlem
Silverboy lär återkomma i bokform i framtiden.

Två roliga frågeställningar: Vem borde spela Silver i kommande filmer.
Är champagnen med samma namn på något sätt kopplat till författarna.
Citera
2015-07-13, 16:20
Medlem
BertEriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider
Silverboy lär återkomma i bokform i framtiden.

Två roliga frågeställningar: Vem borde spela Silver i kommande filmer.
Är champagnen med samma namn på något sätt kopplat till författarna.
Gustav eller Alexander Skarsgård skulle passa. Särskillt Gustav.
Citera
2015-07-13, 21:31
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Jag tycker att trovärdigheten försvann mellan uppgörelsen och erövraren. De två första böckerna (särskilt grannen) är givetvis bäst, men även återvändaren och uppgörelsen är bra. Jag tänker till exempel på IKEA-mordet och mordbranden på macken, som måste vara bland det roligaste som CS någonsin har gjort. Jag gillar verkligen hur CS hoppar mellan att vara kallt beräknande och planera sina hyss för att i nästa stund spontant flippa i vardagliga situationer.

Historien förlorar i trovädighet när CS gråter ut i media och sedan hamnar på valbar plats på kristdemokraternas riksdagslista. Efter det så sjunker trovädigheten ytterligare när CS lyckas röja sina motståndare ur vägen utan att själv bli misstänkt. Men det värsta är att han försöker hålla god min på kackerlacksfarmen och till och med delar säng med ett skäggbarn.

Jag tycker att det är synd att de två sista böckerna skrevs. Det hade varit mycket bättre om CS på något sätt hade lyckats rymma från fängelset och sedan iscensatt en hämnd på Jacob och Linda. Man kan till exempel tänka sig att han köper kriminalvårdare samt får hjälp av Max att rymma.

Varför inte spärra in Linda, göra henne gravid och sedan tvinga henne att föda barnet på ett liknande sätt som Fritzl? Varför inte återigen kidnappa Elin och uppfostra henne ordentligt under lång tid så att hon vänder sig emot Jacob? Varför inte utföra ett nytt palmemord? Varför inte städa lite bland tiggarna? Det finns hur mycket som helst som hade passat bättre med CS personlighet och med den verklighet som idag finns i Sverige än att låta honom bli politiker.

Vi är bortskämda sen IKEA-mordet. Näst sista boken var bara en transportsträcka till den senaste där jag tycker han visar lite mer handlingskraft igen.
Om man tänker på vilka politiker vi har i ledande ställning just nu så är det inte så märkligt att han lyckas i sin politiska karriär...
Jag hade ju förstås önskat att han gått hårdare fram mot tiggarna och inte bara tyckt att regeringen borde sätta in bandvagnar och rensa gatorna. Men han drog ju nytta av dem iaf i och med hjälp av deras upphostningar i muggen.
Och han lyckades få fem kackerlacksfarmer nedbrända.

Ja, den där bortskämda Elin som styr sin pappa Colt borde han göra processen kort med. Eller lång kanske. Varför dras Colt till dessa vidriga fruntimmer han har och har haft omkring sej?
Och Linda? Är hon en kvinna ens?
Silfverbielke borde ta itu med hans mesighet mot kvinnor. Ordentligt.

Hur som helst, han är min idol vad han än tar sej för.
Citera
2015-07-16, 14:20
Medlem
Edward-Tellers avatar
Citat:

Bra svar!

Man kan se böckerna som en samhällssatir också... men det hade säkert författarna säkert i åtanke. Jag gillar dina uppslag, de känns så CS... städa bland tiggare har de redan gjort men ett perfekt planerat statsministermord skulle sitta fint.... inget slarv alltså, som IKEA-mordet.
Citera
2015-07-18, 12:57
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, den där bortskämda Elin som styr sin pappa Colt borde han göra processen kort med. Eller lång kanske. Varför dras Colt till dessa vidriga fruntimmer han har och har haft omkring sej?
Och Linda? Är hon en kvinna ens?
Silfverbielke borde ta itu med hans mesighet mot kvinnor. Ordentligt.

Hur som helst, han är min idol vad han än tar sej för.
Jag förstår ärligt talat inte vad Elin har i böckerna att göra. Efter Melissa och Stephen så är hon en av de mest irriterande personerna. Finns det någon aspekt av hennes liv som är intressant för läsaren?

Linda skall vi inte ens tala om. Precis som du säger så är det tveksamt om hon ens är en kvinna överhuvudtaget. Det vore kanske bättre att kalla henne för hen. Inte nog med att hon är okvinnlig och tråkig, dessutom så går hennes liv på repeat. Homosex, våldtäkten, alkoholism, hackers, homosex, våldtäkten, alkoholism, hackers, homosex, våldtäkten, alkoholism, hackers, homosex, våldtäkten, alkoholism, hackers, homosex, våldtäkten, alkoholism, hackers i all oändlighet.

Det bästa vore kanske om CS bara dödade Linda. Jag tror inte att han skulle tycka att det skulle vara värt tiden att uppfostra henne. Sannolikt så var det CS som misshandlade Linda och vi får hoppas att han avslutar jobbet i nästa bok.
Citera
2015-09-25, 09:20
Medlem
Leijonas avatar
Jag ser mig Joel Kinnaman som Christpher Silfverbielke när jag läser. Är strax klar med En nästan vanlig man. Tror film hade blivit bra.
Citera
2015-11-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertErik
Gustav eller Alexander Skarsgård skulle passa. Särskillt Gustav.

Jag röstar för den snubben som spelade ledare för kaukaserna i Johan Falk. Majbek eller nått sånt
Citera
2015-11-27, 19:32
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Vad var det för vin från Napa Valley som Silfverbielke gära drack?
Citera
2015-12-04, 17:59
Medlem
Die.young.4evers avatar
om jag inte har fel så finns det väll
SeX böcker... om stjärnan Christopher Silfverbielke
1. En nästan vanlig man
2. Grannen
3. Återvändaren
4. Uppgörelsen
5. Erövraren
6. Hämnaren
Underbare människa får man leta efter..
Å ett tips från mig som inte kan läsa!! lyssna på böckerna.
Stefan Sauk gör ju boken ännu SKÖNARE haha ha...
jajävlar NU ska det dras ladd så det bara visslas om det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in