Citat:
Att inte Adriana upptäckte det som påstod sig ha pratat med honom, hon kanske ser illa och har dåligt luktsinne, snuva?
Citat:
Han anade vad som kunnde hända då det var hans arbetsplats och att han och hans familj kunde bli misstänkta eftersom dom var gästarbetare (inte ovanligt). Han var även orolig för sin bror som också hade glömt kvar en mössa där.
Det som alternativteoretiker utgår från är NBs eget bullshit:
Den stackars utsatte balten som kan misstros för att det är hans arbetsplats - vilket han akut börjar tugga om till grannar och arbetskamrater då ladan spärras av. Spår, DNA avsättningar och tröjor. Dess innan har detta påtalats under sökveckan till mamman efter DNA-provet:
”Gud förbjude att de misstänker oss bara för att vi är litauer”.
Han preparerade vägen för det som riskerade att komma.
Den stackars utsatte balten som kan misstros för att det är hans arbetsplats - vilket han akut börjar tugga om till grannar och arbetskamrater då ladan spärras av. Spår, DNA avsättningar och tröjor. Dess innan har detta påtalats under sökveckan till mamman efter DNA-provet:
”Gud förbjude att de misstänker oss bara för att vi är litauer”.
Han preparerade vägen för det som riskerade att komma.
Citat:
Det är många män som varit i slagsmål i ungdomen men NB är inte värre än någon annan och han har ingen misshandelsdom emot sig. Var är beviset att han misshandlat sin exfru, brodern? Sitter broden i rättsalen och berättar detta under ed? Betyder broderns ord mer än fruns? Har polisen kontrollerat den historien med exfrun? IB har sagt till honom som många andra kvinnor gör till sina män att om du slår mig så lämnar jag dig och han slog henne aldrig. Därimot berättar brodern om vad han sett och hört och åter igen är det kontrollerat, sitter han i rättsalen och berättar under ed? Är broderns sanningshalt överhuvudtaget kontrollerad?
Rönnbäck ser detta som en alternativ väg och konspirerar om polisen som den stora busen a la Twin Peak. Mamman gasar på i egen regi och kommer med sina konspirationsteorier.
Mamman säger att de aldrig varit i slagsmål så antingen lever hon i total förnekelse eller så har han lyckats hålla undan allt för henne (försökt slå IB, trakasserat/puttat hårt på henne i provokativt syfte, misshandlat exfrun samt provocerat fram slagsmål på fyllan).
"ingen av bröderna dricker alkohol, annat än vid speciella tillfällen" sa morsan. Men de facto har han åkt fast för rattfylla i England, drack även öl och tog bilen trots Irinas förmaningar i Blomberg.
För att ha stabil inkomst, fritt boende samt gratis bensin är det märkligt att han inte har ett större sparkapital än det som framkommit.
Mamman säger att de aldrig varit i slagsmål så antingen lever hon i total förnekelse eller så har han lyckats hålla undan allt för henne (försökt slå IB, trakasserat/puttat hårt på henne i provokativt syfte, misshandlat exfrun samt provocerat fram slagsmål på fyllan).
"ingen av bröderna dricker alkohol, annat än vid speciella tillfällen" sa morsan. Men de facto har han åkt fast för rattfylla i England, drack även öl och tog bilen trots Irinas förmaningar i Blomberg.
För att ha stabil inkomst, fritt boende samt gratis bensin är det märkligt att han inte har ett större sparkapital än det som framkommit.
Jämfört med andra öststatsmän så dricker bröderna förvånansvärt lite alkohol. Ingen boeende i närheten har sett honom full vad jag vet. Jag antar att Arne krävde alkohol och knivförbud på arbetstid. Han har en gång i livet blivit stoppad av polisen i England och fick böter för att bilen var i dåligt skick, inte rattfylla. Istället för att polisen satt och fantiserade om ett dubbelliv i England så skulle dom kanske ha letat upp denne Porcius Renaldas som var med honom i den bilen och kollat historien men återigen var det inte viktigt, det är tvivlet som dom är ute efter, inte sanningen.
Ja där tar du upp ännu en i raden av missar utredningen gjort, kollat upp bankkonton. Du vet därmed inte hur mycket som finns sparat.
Citat:
Vilket dubbelliv skulle han ha levt anser du? Han jobbade mest och var annars hemma med bror och fru. Lever du ett dubbelliv då då arbetar och sedan kommer hem? Beter du dig på ett annat sätt i hemmet?
Redan i FUP ses således att han levt dubbelliv versus vad som sägs - vilket är vanligt förekommande för sexualbrottslingar. Han är inte den förste som både chockat och grundlurat omgivningen via att ha en annan mask utåt. Det är nog snarare en regel än ett undantag när korthuset som byggts upp faller samman och masken utåt krackelerar.
Citat:
Hustrun byter fot, drar rasistkortet gällande polis och häktningspersonal och den 27 oktober att hon vägrade vittna:
# Vägrade komma när ÅK skickade kallelse.
# Vägrade vittna även då domaren i TR ringde upp: "Jag vill inte vittna mot min man", "jag vägrar vittna".
# Ringer sen upp och skapar tolkkaos då det är på kort varsel. Sen avbryter hon för att hon ska till vårdcentralen.
# Vägrar sen inställa sig på plats i HovR, beviljas att vittna via videoförhör.
# I HovR (på åklagarens fråga om varför hon inledningsvis vägrade vittna) påstod hon att att det var ett missförstånd, att hon ville vittna men var på väg till vårdcentralen:
Hon var inte alls på väg till vårdcentralen - detta var snarare anledningen till att förhör inte fortsatte i TR.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6290542&playaudi o=5501781
Ja, man kan ju undra hur mycket det är värt via att svära på bibeln och under litauisk ed...
# Vägrade komma när ÅK skickade kallelse.
# Vägrade vittna även då domaren i TR ringde upp: "Jag vill inte vittna mot min man", "jag vägrar vittna".
# Ringer sen upp och skapar tolkkaos då det är på kort varsel. Sen avbryter hon för att hon ska till vårdcentralen.
# Vägrar sen inställa sig på plats i HovR, beviljas att vittna via videoförhör.
# I HovR (på åklagarens fråga om varför hon inledningsvis vägrade vittna) påstod hon att att det var ett missförstånd, att hon ville vittna men var på väg till vårdcentralen:
Hon var inte alls på väg till vårdcentralen - detta var snarare anledningen till att förhör inte fortsatte i TR.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6290542&playaudi o=5501781
Ja, man kan ju undra hur mycket det är värt via att svära på bibeln och under litauisk ed...
Hustrun verkar lätt utvecklingstörd och det borde ha kollats upp och tagits hänsyn under förhör och rättegång.
mamma Mia.
! Var det inte inne där LH blev hängd den låg? VAD gjorde den där? Vad lägligt, man kanske blir yr i mössan när mord begås!