Citat:
Ursprungligen postat av
BideExperten
Jag har kört med Prillan Portion ett tag nu, använt 1.5dl vatten, 1 flaska cobra bergamotte och en fjärdedels flaska rökarom för att komma närmre general portion i smaken (inte lyckats så bra) plus en matsked salt per instruktionen.
Sist provade jag Prillan Portion Brown Gold vilket liknar mer general till synes. I den instruktionen stod inget om salt, och så stog det att man skulle ha 2-2.2dl vatten. Men jag gjorde som till Prillan Portion, hade 1.5dl och 1msk salt. Det var ett jävla misstag, det blev så salt så det gör ont att snusa.
Nån som har erfarenhet av brown gold ?
Jag köpte faktiskt en Brown Gold i veckan, mest för att testa. Men jag gillar den inget vidare. I min instruktionsmanual stod det 1,4-1,6dl vatten och 1 matsked (ca 20g) salt om jag minns rätt. Körde runt 1,2dl vatten och kanske 12-13g salt.
Först så luktar snuset hemskt direkt ur påsen. Som att komma in i ett kostall. Smaken är bättre, då det inte är särskilt mycket av den. Lukten blir dock lite bättre efter ett par dagar i kylen.
Hade lite anis arom hemma som jag pytsade i med lite lite vatten i ett försök att få lite bättre lukt och smak. Får se om några dagar om det hjälper.
Näe, blir nog sista gången jag testar Prillans portionssatser. Deras Yellow Jack är bättre iof och aromen som kommer med luktar redigt gott (om man gillar lakrits) men tyvärr försvinner den bort i snuset och det blir rökigt med en liten hint av lakrits. Fast de påsarna är mycket hårdare än Brown Gold.