Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Kul att allt fler av våra moderna fotbollsikoner nu tar steget in i tränarbranschen. Mjällby har ju länge kört assisterande men det blir först nu när han återvänder till Sverige och som huvudtränare som det känns på riktigt. Freddie tränar ju ett lag i Arsenals junisar i väntan på sin licens så det dröjer väl inte alltför många år innan vi ser honom i HBK.
Angående Mjällby så påminner det om Henkes väg, som också började lite längre ner i seriesystemet och som känns klokt. Det är väl en tidsfråga innan erbjudandet från AIK dyker upp precis som det var för Henke och HIF.
Det hoppas jag verkligen inte. Jag är helt emot att ta in gamla legendarer på viktiga poster inom klubben. Går det bra så är det ju kul för alla men går det dåligt så blir allt så mycket svårare än om det är en hired gun..
Kolla bara på Håkan Milds tid som sportchef i Göteborg. Jag är övertygad om att han fått sparken bra mycket tidigare om han inte varit just Håkan Mild. Grejen är ju den att en trotjänare som Håkan är kompis sen decennier med allt ifrån tunga sponsornamn till tongivande supportrar och allt däremellan..
För alla med lite koll på hur en organisation som AIK Fotboll fungerar i praktiken med vänskapskorruption,skjuta tuffa beslut på framtiden hellre än att behöva göra sig impopulär etc etc så är det väldigt många minus med att ta in en legendar som Mjällby..
På det mer personliga planet så är Johan i mina ögon en av tidernas största AIK-hjältar och jag skulle fan börja tjura över att se honom ivägjagad ala Sanny Åslund som för övrigt en gång i tiden var ett väldigt aktat namn hos äldre AIK:are..