2016-02-05, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Tror det var någon norsk sida som sade att Marcus Hansson kostade mellan 1.5-2 miljoner. Känns sunt med tanke på Tromsös dåliga ekonomi.

Du tror?
Sedan skall Marcus ha sign on på det också, så totalsumman för dif är mer än vad Tromsö får.
2016-02-05, 11:17
Medlem
James91s avatar
Johan Mjällby klar som maneger för VSK.
2016-02-05, 12:08
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Sant.

£2,1k/vecka = 100 kkr/månad. Förmodligen bättre betald än i KFF, ja, men inget som säkrar pensionen.

Jadå. Har ingen koll på hur bra han är, men trodde kanske att han skulle gå till något bättre än botten i League One. Men inget ont om honom så klart, hoppas han gör det bra där och kan byta upp sig till Championship.
Tog 70k som exempel för det var lågt räknat, vilket gör att han ändå tjänar mer än i KFF.
2016-02-05, 12:12
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Wow intressant, ryktades väl om att han och Lennon var på väg till Leicester för något år sedan och så hamnar han i VSK. Hoppas han kan ta upp VSK i seriesystemet, där dom hör hemma.
2016-02-05, 17:10
Medlem
Kul att allt fler av våra moderna fotbollsikoner nu tar steget in i tränarbranschen. Mjällby har ju länge kört assisterande men det blir först nu när han återvänder till Sverige och som huvudtränare som det känns på riktigt. Freddie tränar ju ett lag i Arsenals junisar i väntan på sin licens så det dröjer väl inte alltför många år innan vi ser honom i HBK.

Angående Mjällby så påminner det om Henkes väg, som också började lite längre ner i seriesystemet och som känns klokt. Det är väl en tidsfråga innan erbjudandet från AIK dyker upp precis som det var för Henke och HIF.
2016-02-05, 17:23
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du tror?
Sedan skall Marcus ha sign on på det också, så totalsumman för dif är mer än vad Tromsö får.
Nähe. Menar du det?
2016-02-05, 21:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
@DKristoffersson 4 minför 4 minuter sedan

PSV:s isländske mittback Hjörtur Hermansson på väg till Blåvitt. Ansluter till träningslägret i Dubai. 20-åringen ska träna med klubben.
Islänningarna blir bara fler och fler i Sverige.
2016-02-05, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Islänningarna blir bara fler och fler i Sverige.
Vågar man hoppas på en ny Ragge? Eller åtminstone en ny Hjalmar ur en fotbollsmässig synvinkel? (En profil likt Hjalmar kan ingen annan bli.)
2016-02-06, 08:04
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James91
Ojdå, jag som tyckte att Johan Mjällby var raka motsatsen till en neger. Men jag kanske tänker på en annan Johan.
2016-02-07, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Vågar man hoppas på en ny Ragge? Eller åtminstone en ny Hjalmar ur en fotbollsmässig synvinkel? (En profil likt Hjalmar kan ingen annan bli.)

Det är frågan om ett lån, men det hade ju varit fantastiskt om det var en Ragge(eller Hjalle). Samma modersklubb som Ragge uppenbarligen.

Citat:
Hjörtur Hermannsson har samma moderklubb, Fylkir, som Ragnar Sigurdsson, som också kom till IFK Göteborg som 20-åring.

Jörgen Lennartsson förklarade att han tänker låta honom spela mot Molde på tisdag, för att sedan göra en bedömning om de skall erbjuda honom ett låneavtal till sommaren.

– Då är jag redo för den möjligheten, jag vill visa er vad jag är kapabel till. Jag hoppas att vi får se mer av varandra i framtiden, förklarar Hermannsson.

Vad vet du om IFK Göteborg?
– Jag vet en del om klubben och staden. Jag spelade Gothia cup med Fylkir när jag var 14 år gammal. Jag var där förra året och opererade höften.

[...]
- See more at: http://www.gp.se/sport/fotboll/ifkgoteborg/1.2982450-blavitts-provspelare-om-lagerback-borde-bli-kung#sthash.ioOYa9NA.dpuf
2016-02-07, 12:46
Medlem
Badios avatar
– Jag hoppas få se Dalkurd i Champions League inom tre till fem år, säger Sarkat Junad.

Dalkurd har fått nya delägare. Kurdiska miljardärbröderna Junad har köpt 49 procent av aktierna i Dalkurd AB.

Storhetsvansinne direkt då nykomlingen i Superettan inom 3-5 år ska spela Champions League om Sarkat får bestämma.

Men men pengar verkar det finnas gott om.

– Han får den kassan som behövs för att vinna. Det finns ingen begränsning.

Citat:
Inom vilken tidsperiod tror ni att Dalkurd kan nå dit?
– Tre till fem år. Generellt kan man säga att hälften av de fotbollsintresserade kurderna håller på Barcelona och andra halvan på Real Madrid. Vårt mål är att 70 procent ska ha Dalkurd som sitt förstalag, säger Junad.
http://www.dt.se/fotboll/superettan/klart-kurdiska-affarsman-koper-49-procent-av-aktierna-i-dalkurd-ab
Senast redigerad av Badio 2016-02-07 kl. 12:49.
2016-02-07, 12:56
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
– Jag hoppas få se Dalkurd i Champions League inom tre till fem år, säger Sarkat Junad.

Dalkurd har fått nya delägare. Kurdiska miljardärbröderna Junad har köpt 49 procent av aktierna i Dalkurd AB.

Storhetsvansinne direkt då nykomlingen i Superettan inom 3-5 år ska spela Champions League om Sarkat får bestämma.

Men men pengar verkar det finnas gott om.

– Han får den kassan som behövs för att vinna. Det finns ingen begränsning.

http://www.dt.se/fotboll/superettan/klart-kurdiska-affarsman-koper-49-procent-av-aktierna-i-dalkurd-ab

Bedömer att från 0 kommer det krävas investeringar av ca 150-200 msek årligen för att ha en ganska ok chans till gruppspel. Det är mycket pengar för en miljardär vars främsta ägande finns i en allt mer stagnerande irakisk ekonomi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in