2016-01-08, 20:38
Medlem
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article22060117.ab

Gren säger sitt.

Citat:
Du hade hellre sålt Manick Mané, va?
– Det hade känts mycket bättre. Men tyvärr har jag inte fått något kinesiskt bud på honom, säger Gren.

2016-01-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article22060117.ab

Gren säger sitt.

Inget bud på Gren heller?
2016-01-08, 21:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Håller med, det mest märkliga är att majoriteten av oss gnagare tycker det är en riktigt bra värvning.. Vad grundar dom det på? Nån bra match mot oss? Okej Yasin är inte värdelös men han är knappast nån förbättring i jämförelse med Ishizaki och jag rankar honom snäppet under Blomberg. Dessutom tycker jag inte vi var i nåt brinnande behov av en ytter.. I Avdic´s fall är jag skeptisk, i Yasins är jag bara negativt inställd. BW och nyförvärven får helt enkelt bevisa mig fel.

EDIT: Angående timingen på G.Svenssons flytt till Kina är det konstigt att han väljer det när han fått sin chans i landslaget och EM stundar, kanske var förstående gentemot Blåvitts ekonomi och hoppa på det första bästa? Eller ville han casha in så gott det går?

Ännu en medhållare här. Yttrar har vi gott om, kunde likväl sparat pengarna och se om vi får skador eller om någon lämnar när slutet närmar sig.

MEN, känns som jag inte gör annat än gnälla och vara negativ, jag hoppas såklart Yasin trivs jättebra och lyckas ordentligt i AIK. Jag hoppas också att han bidrar till försäljning av merch och biljetter eftersom han är något av en nationalhjälte för irakier verkar det som. Sambons lillebror har redan önskat sig hans tröja i födelsedagspresent även fast de bor långt från Stockholm och han har noll intresse för fotboll.
2016-01-08, 22:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ännu en medhållare här. Yttrar har vi gott om, kunde likväl sparat pengarna och se om vi får skador eller om någon lämnar när slutet närmar sig.

MEN, känns som jag inte gör annat än gnälla och vara negativ, jag hoppas såklart Yasin trivs jättebra och lyckas ordentligt i AIK. Jag hoppas också att han bidrar till försäljning av merch och biljetter eftersom han är något av en nationalhjälte för irakier verkar det som. Sambons lillebror har redan önskat sig hans tröja i födelsedagspresent även fast de bor långt från Stockholm och han har noll intresse för fotboll.
Mjo Yasin är som du säger oväntat populär bland iranier. Var lite roligt när C-more hade nån löjlig tävling om vilka allsvenska spelare som fick mest likes på facebook och blev "fansens favorit", i semifinalen stod det mellan Yasin och Pavey där förstnämnde hade 80.000 iranier som gilla bilden, sluta med att Celso Borges med sina 260k följare fick kliva in och hjälpa Pavey på traven.

Även jag är för gnällig, i alla fall på förhand så det är bara å knipa käft och låta nyförvärven få en ärlig chans.
2016-01-09, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det inte så ganska ofta att journalister är ute och cyklar ganska duktigt när de skriver om något som man själv är insatt i....
Journalister vet oftast väldigt lite, men om väldigt mycket, sedan ska de skriva ihop det på någon timme. Klart att mkt blir helfel, eller i bästa fall bara långt från komplett och korrekt. Du ska nog inte ha så höga förväntningar. De är knappt bättre än flashback och sociala medier. Hur skulle de kunna vara det, när ingen längre vill (eller faktiskt) betala mer än lite reklamklick.

Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Märkligt resonemang. Journalister ska väl rapportera information? Har dom inte kännedom om rekryteringen innan anställningen så får dom alltså inte skriva om den efteråt?

Jag har inga problem med att media spekulerar friskt och lägger ihop ett och ett för att få tre, det är vad läsarna vill ha och som alla andra branscher så rättar sig media efter det. Problemet kommer när man inte skiljer på rena spekulationer i processer eller verksamheter som man bevisligen inte har insyn i och tillfällen då man faktiskt har trovärdig information. Det gäller media rent generellt men just idag var det en journalist på fotbollskanalen som 12:45 inte hade en susning om vem som skulle presenteras på presskonferensen 13:00 för att en timme senare publicera en artikel som förklarar hur rekryteringsprocessen gått till och vilka som varit aktuella. Svårt att ta övriga "avslöjande" från samma källa på allvar efter det. Man kan vara en bra journalist och en duktig skribent utan att desperat jaga avslöjanden och framstå som itk.
2016-01-09, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag har inga problem med att media spekulerar friskt och lägger ihop ett och ett för att få tre, det är vad läsarna vill ha och som alla andra branscher så rättar sig media efter det. Problemet kommer när man inte skiljer på rena spekulationer i processer eller verksamheter som man bevisligen inte har insyn i och tillfällen då man faktiskt har trovärdig information. Det gäller media rent generellt men just idag var det en journalist på fotbollskanalen som 12:45 inte hade en susning om vem som skulle presenteras på presskonferensen 13:00 för att en timme senare publicera en artikel som förklarar hur rekryteringsprocessen gått till och vilka som varit aktuella. Svårt att ta övriga "avslöjande" från samma källa på allvar efter det. Man kan vara en bra journalist och en duktig skribent utan att desperat jaga avslöjanden och framstå som itk.

Jag ser inte riktigt det problematiska. Om journalisten hade haft insyn under rekryteringen så hade han publicerat det. Nu hade han väl inte det och erhöll den informationen i efterhand (förmodligen), men ansåg att det likväl fanns ett nyhetsvärde (vilket det gör). Man kan inte kräva att en journalist publicerar information denne inte har tillgång till.

När det kommer till enstaka journalister som källor baserar jag deras trovärdighet på informationen de faktiskt skriver och publicerar, inte avsaknaden eller frånvaron av det.
2016-01-09, 03:14
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Håller med, det mest märkliga är att majoriteten av oss gnagare tycker det är en riktigt bra värvning.. Vad grundar dom det på? Nån bra match mot oss? Okej Yasin är inte värdelös men han är knappast nån förbättring i jämförelse med Ishizaki och jag rankar honom snäppet under Blomberg. Dessutom tycker jag inte vi var i nåt brinnande behov av en ytter.. I Avdic´s fall är jag skeptisk, i Yasins är jag bara negativt inställd. BW och nyförvärven får helt enkelt bevisa mig fel.

Kollade en del av Örebros matcher när han var där och gillade vad jag såg även om han givetvis inte tokdominerade. Förutsätter att han är välscoutad och kommer fylla en roll i laget vi är i behov av. Hur bra koll hade du på Blomberg innan han kom t.ex.?

Håller inte med om att vi inte är i "brinnande behov av en ytter". Tycker vi var i behov av att bredda på den positionen.
2016-01-09, 03:47
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Kollade en del av Örebros matcher när han var där och gillade vad jag såg även om han givetvis inte tokdominerade. Förutsätter att han är välscoutad och kommer fylla en roll i laget vi är i behov av. Hur bra koll hade du på Blomberg innan han kom t.ex.?

Håller inte med om att vi inte är i "brinnande behov av en ytter". Tycker vi var i behov av att bredda på den positionen.

När han grusade våra guldhopp helt, tyckte han var riktigt bra i den matchen
2016-01-09, 04:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen

Tycker han inte var mer än okej dom matcher jag kollade med honom i ÖSK, inte alltför många men det var ett par stycken. Ställer mig frågande vad han bidrar i ett lag som ska gå för guld, Blomberg hade jag nästan noll koll på förutom som i Tlagnojs fall där han sänkte oss med ett snyggt skott på Nationalarenan..

Som yttrar har vi nu Ishizaki, Eliasson, Blomberg, Affane, Brustad (delvis hans position) och Yasin. Sistnämnde tycker jag verkar överflödig men som sagt får han och flera andra nyförvärv bevisa mig fel.
2016-01-09, 06:54
Avslutad
Citat:
Tycker han inte var mer än okej dom matcher jag kollade med honom i ÖSK, inte alltför många men det var ett par stycken. Ställer mig frågande vad han bidrar i ett lag som ska gå för guld, Blomberg hade jag nästan noll koll på förutom som i Tlagnojs fall där han sänkte oss med ett snyggt skott på Nationalarenan..

Som yttrar har vi nu Ishizaki, Eliasson, Blomberg, Affane, Brustad (delvis hans position) och Yasin. Sistnämnde tycker jag verkar överflödig men som sagt får han och flera andra nyförvärv bevisa mig fel.
Själv älskar jag när AIK värvar så de har en bred trupp. Förra säsongen hade AIK tunn trupp enligt mig. En till innermittfält och Backman in och sauli ut och sonko utlånas
2016-01-09, 08:45
Medlem
fyratretres avatar
Hur går det med Herr Gåta då?
2016-01-09, 10:49
Medlem
a.e.gs avatar
Proffesionellt skött av Gren och blåvitt.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article22062074.ab

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in