2016-02-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Luca Brecel skulle behöva en riktig maffig pokal hemma i prisskåpet...

Det skulle stärka hans självförtroende och föra upp honom den sista biten till en riktig storspelare enligt min uppfattning.
Naturligtvis. Nu har han verkligen chansen att ta det klivet. Alla kan ju inte slå igenom som Murphy.
Citera
2016-02-06, 16:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Naturligtvis. Nu har han verkligen chansen att ta det klivet. Alla kan ju inte slå igenom som Murphy.

Är det bortfallet av Eurosport på bred nivå som har minskat intresset för snooker inför German Masters?
Citera
2016-02-06, 16:27
Medlem
Citat:
Är det bortfallet av Eurosport på bred nivå som har minskat intresset för snooker inför German Masters?
Inte från min sida iaf, men det kan säkert vara fallet för många som brukar hänga här i trådarna.
Citera
2016-02-07, 02:39
Medlem
Glappkontakts avatar
Äntligen fick jag tid att se vad som händer i German Open.
Lite märkligt att alla stora namn är borta och två medelmåttor tar plats. Är statusen för låg på tävlingen? Oavsett vad så kommer vinnare att skriva historia.
Martin Gould vs Luca Brecel , ingen av dom har vunnit en rankingtävling.
Citera
2016-02-07, 07:35
Medlem
Skatteskolks avatar
Vi har all anledning att oroa oss för snookers utveckling vad gäller sändningar. Tror att de studion de haft är ett sätt att öka intresset. Hoppas att det inte är vad som avgör dess öde utan verkligen en satsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Lite märkligt att alla stora namn är borta och två medelmåttor tar plats. Är statusen för låg på tävlingen? Oavsett vad så kommer vinnare att skriva historia.

Fans and players favorite tournamnent, säger ju reklamen. Inte skulle Eurosport ljuga? ;-)
Citera
2016-02-07, 09:27
Medlem
Citat:
Varken Higgins, Robertson eller Ronnie kvalade in till huvudturneringen ens en gång. Tror att någon av dessa hade tagit hem det på ren rutin om de inte stökat till det så tidigt.

Men jag köper inte att statusen skulle vara för låg, om inte annat borde vilken snookerspelare som helst göra allt för att vinna en turnering där vinnaren får 60000 pund. Det är inte precis småpotatis.
Citera
2016-02-07, 10:32
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ny tillverkare för snookerbordens duk till VM...

http://www.insidermedia.com/insider/yorkshire/new-owner-for-world-championship-cloth-maker
http://www.insidermedia.com/insider/southwest/big-break-as-textile-maker-changes-hands
Nja, ny ägare till duktillverkaren snarare.
Citera
2016-02-07, 11:33
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Martin Gould vs Luca Brecel, ingen av dom har vunnit en rankingtävling.

Martin Gould vs Luca Brecel i finalen borde ha gett hyfsat feta förhandsodds.
Citera
2016-02-07, 11:45
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Martin Gould vs Luca Brecel i finalen borde ha gett hyfsat feta förhandsodds.

Verkligen! Samtidigt lite logiskt med två "okända" namn i finalen med tanke på hur många stora namn som försvann redan i kvalet. Kanske bryter Luca Brecel igenom på allvar nu? Det är väl hans första rankingfinal och Goulds andra (den första var förra året).
Citera
2016-02-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Verkligen! Samtidigt lite logiskt med två "okända" namn i finalen med tanke på hur många stora namn som försvann redan i kvalet. Kanske bryter Luca Brecel igenom på allvar nu? Det är väl hans första rankingfinal och Goulds andra (den första var förra året).
Jo, Brecel spelade semi i Wales förra året, men första finalen.
Citera
2016-02-07, 14:28
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jo, Brecel spelade semi i Wales förra året, men första finalen.

Nervknippet Martin Gould har tagit sig samman och då kommer också framgångarna. Kul för båda, lite extra kul för Gould eftersom han oftast har förknippats med dåliga nerver och bristande fokus.
Citera
2016-02-07, 16:56
Medlem
Citat:
Nervknippet Martin Gould har tagit sig samman och då kommer också framgångarna. Kul för båda, lite extra kul för Gould eftersom han oftast har förknippats med dåliga nerver och bristande fokus.
Gould leder med 5-3 inför kvällen. Har inte sett särskilt mycket, men det känns ganska jämnt ändå. Nog ska han klara detta, men vi får se var nerverna tar vägen ikväll...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in