Citat:
Citat:
Om inte Sverige frikänner Julian Assange nu så kommer jag säga upp mitt svenska medborgarskap. Vem vill associeras med ett genomruttet land som nonchalerar mänskliga rättigheter på ett sådant brutalt sätt och som sedan har hundratals inflytelserika personer på ledande poster som applåderar övergreppen?
Sovjetunionens Sibirien brukade hysa de politiska fångar som handlat i strid med Kreml. Sverige har blivit USAs Sibirien. Ja, jag menar att det finns gränser för hur mycket man kryper för en supermakt. Denna supermakt består dessutom av hundratals olika makthavare med olika viljor som kommer och går, och det finns ingen anledning att bryta mot internationella överenskommelser om mänskliga rättigheter bara för att ett par av dessa makthavare har de behoven. Dessa makthavare är dessutom med all säkerhet på väg ut ur sina organisationer inom ett år.
Marionettstat eller inte, de svenska beslutsfattarna i ledande positioner måste ändå ta ansvar för vad de beslutar. Det håller inte att skylla på att "Big Brother" trycker på. Som svensk medborgare är jag delaktig i de övergrepp som svenska staten håller på med, och de övergreppen vill jag inte vara delaktig i. Så därför säger jag upp mitt svenska medborgarskap, om inte dessa brutala övergrepp mot mänskliga rättigheter omedelbart upphör.
.