Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-02-05, 22:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Så var det slut med samarbetsviljan angående förhör. Men han har ju aldrig velat ställa upp på något förhör, bara ge sken av detta. Sopprot!

Istället för att låta som en försmådd fjortis som inte fick komma till 2010 kan du istället ringa Baltasar Garzón, och kalla honom för "sopprot". Det var nämligen han som sa det du gick igång på.
Citera
2016-02-05, 22:14
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Istället för att låta som en försmådd fjortis som inte fick komma till 2010 kan du istället ringa Baltasar Garzón, och kalla honom för "sopprot". Det var nämligen han som sa det du gick igång på.

OK, jag ringer den sopproten. Så snart jag fyllt på popcornskålen. Går åt mycket nu när man läser om JA:s nya pajaserier.

Baltasar än ännu en person i JA:s kader av advokater, hur många har han egentligen?
Senast redigerad av Anonymare 2016-02-05 kl. 22:17.
Citera
2016-02-05, 22:15
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Fullt liv i tråden.
Men det är inte så komplicerat.
Sveriges och UKs ståndpunkt i praktiken:
Hög prioritet: Tvångsmedel mot Assange: häktning, EAW, Interpol, isoleringscell, husarrest och utegångsförbud, dygnetruntbevakning med polis.
Låg prioritet: Förhör av Assange; ingenting har hänt på snart 6 år.

FN:s ståndpunkt: Oproportionellt så det stänker. Mera våld än nöden kräver. Omotiverade och onödiga frihetsinskräkningar.

Så är det. Men idag har vi sett "den humanitära stormakten" bett FN dra åt helvete. Som jag sa, och "duqu" sa också, ingen säkerhetsrådsplats för Sverige
Citera
2016-02-05, 22:16
Medlem
Nu jävlar får man hoppas att den svenska åklagarmyndighetens mygel ska dras fram i ljuset. Marianne Ny kan inte gömma sig hur länge som helst. Hon har under fem år inte lyckats hitta nån grund för att åtala Assange. Assange har varit tillgänglig för förhör hela tiden men Marianne Ny har vägrat att förhöra. Ecuador har skickat 30 skriftliga propåer till Sverige med begäran om samarbete. Marianne Ny har år efter år vägrat att göra något ända tills Svea Hovrätt i november 2014 gav henne en tillrättavisning för passivitet. Först därefter har hon krupit till korset och gått med på att faktiskt göra något för att få förundersökningen avslutad.

Men Ny fortsatte ändå sin kamp för att slippa förhöra. I juli 2012 ljög hon till och med om att det skulle vara olagligt att förhöra Assange i London. I juni förra året bluffade hon genom att skicka åklagare Ingrid Isgren för att förhöra på ambassaden i London efter att ha gett Ecuador knappt två dagar på sig att behandla ansökan. Som kontrast kan nämnas att Storbritannien (enligt regeringens egen hemsida) kräver åtta veckor för att behandla en motsvarande ansökan om Mutual Legal Assistance (något som de beviljat Sverige 165 gånger, sen november 2010). Ny kan knappast förvänta sig att vi ska tro på att hon verkligen hoppades att Ecuador skulle behandla en ansökan på knappt två dagar som England hade krävt åtta veckor på sig att behandla. Hon bluffade helt enkelt. Varför?

Det enda rimliga scenariot är att hon inser att hon inte har något hon kan åtala Assange för. Genomför hon ett förhör så måste hon besluta om åtal. Åtalar hon så måste hon släppa förundersökningssekretessen. Då kan hon inte längre hålla målsägandenas SMS hemliga. De som advokat Björn Hurtig tog del av och, som han hävdade, helt skulle frikänna Assange från skuld.
Citera
2016-02-05, 22:16
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Fan och jag som försökte mig på en MSM när jag tyckte jag gjort fel bedömning, och du hann citera mitt inläg...

Jag kommer en köra en variant av Chang Fricks totala öppenhet när han angreps vid "dngate" ...

Så här har du:
"Jaha, så nu anklagas jag för att vara intellektuellt fattig?" så jag tänker också ropa "Tuscana?" om du inte kan ge mig en vettig förklaring på "svensk rättstradition medger ej"

Dock kan man inte vid världsmfundets samlade blickar säga "vi skiter i vad ni säger" .... det går säkert att åtala Marianne Ny utomlands, i länder som har infört FN resolutionerna som lag, utan att bara åka Gulfstream V runt världen med guldpennan och sen kunna ducka...
Haha.. Inte alls, det är dessa vansinnigheter i det svenska systemet som behöver komma ut till allmän kännedom. T o m JA själv förstod ju inte från början hur skevt och urspårat det svenska systemet är. Det är välgörande att det lyfts fram i världssamfundets ljus.

Ja, det blir absolut jobbigare för Löfven, Margot o co att åka runt i Världen och läxa upp andra länder för att de inte är humana. Vår ställning och värt anseende rasar snabbt utför.

Vad gäller Ny kan vi hoppas att JA och hans advokater har ett saftigt case när dagen är inne.
Citera
2016-02-05, 22:21
Medlem
Anonymares avatar
Så vad återstår nu, att JA sitter på ambassaden till 2020?
Tveksamt om det finns någon annan lösning.

Men hur skulle han då våga sig därifrån? I hans ögon finns det ju risk för att Storbritannien griper honom för borgensbrottet och sen utlämnar honom till USA. Ska han sitta på ambassaden till döddagar?
Citera
2016-02-05, 22:26
Medlem
Anonymares avatar
Enligt UNWGAD så har Sverige/Storbritannien 2 månader på sig att överklaga deras lekmannabeslut. Så det är faktiskt fullt möjligt att vi har ett mer rimligt beslut snart som också tar hänsyn till kvinnornas rättigheter och faktiskt ser JA:s personliga val att bo på ambassaden som just personligt, han kan ju lämna ambassaden när han vill. Nuvarande beslut är rent ut sagt korkat, vilket har bekräftats att massor av experter på internationell folkrätt.
Citera
2016-02-05, 22:27
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:

Men hur skulle han då våga sig därifrån? I hans ögon finns det ju risk för att Storbritannien griper honom för borgensbrottet och sen utlämnar honom till USA. Ska han sitta på ambassaden till döddagar?
Ja sannolikheten att förbrytar-Marianne skall ändra sin nuvarande strategi verkar minimal.
Citera
2016-02-05, 22:28
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Enligt UNWGAD så har Sverige/Storbritannien 2 månader på sig att överklaga deras lekmannabeslut. Så det är faktiskt fullt möjligt att vi har ett mer rimligt beslut snart som också tar hänsyn till kvinnornas rättigheter och faktiskt ser JA:s personliga val att bo på ambassaden som just personligt, han kan ju lämna ambassaden när han vill. Nuvarande beslut är rent ut sagt korkat, vilket har bekräftats att massor av experter på internationell folkrätt.
Exakt hur stor är hans rörelsefrihet? 32 kvadratmeter? 35 kvadratmeter? 40 kvadratmeter?
Citera
2016-02-05, 22:28
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Förr eller senare kommer han ut, men AA och SW får leva ut med stämpeln om vad de gjort mot honom.
Citera
2016-02-05, 22:29
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Exakt hur stor är hans rörelsefrihet? 32 kvadratmeter? 35 kvadratmeter? 40 kvadratmeter?

Idag var han ute på balkongen. Ganska många fler kvadratmeter uppenbarligen. Brukar inte snyftreportagen säga att han inte kan gå ut och få dagsljus? Stämmer uppenbarligen inte, vilket JA själv bevisat idag. Extremt vit man talar med kluven tunga.
Senast redigerad av Anonymare 2016-02-05 kl. 22:31.
Citera
2016-02-05, 22:31
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Förr eller senare kommer han ut, men AA och SW får leva ut med stämpeln om vad de gjort mot honom.
Ardin får absolut göra det. Wihlen är däremot nästan lika anonym som det lilla trollet och behöver knappast bekymra sig för den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in