Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Fan och jag som försökte mig på en MSM när jag tyckte jag gjort fel bedömning, och du hann citera mitt inläg...
Jag kommer en köra en variant av Chang Fricks totala öppenhet när han angreps vid "dngate" ...
Så här har du:
"Jaha, så nu anklagas jag för att vara intellektuellt fattig?"

så jag tänker också ropa "Tuscana?" om du inte kan ge mig en vettig förklaring på "svensk rättstradition medger ej"
Dock kan man inte vid världsmfundets samlade blickar säga "vi skiter i vad ni säger" .... det går säkert att åtala Marianne Ny utomlands, i länder som har infört FN resolutionerna som lag, utan att bara åka Gulfstream V runt världen med guldpennan och sen kunna ducka...
Haha..

Inte alls, det är dessa vansinnigheter i det svenska systemet som behöver komma ut till allmän kännedom. T o m JA själv förstod ju inte från början hur skevt och urspårat det svenska systemet är. Det är välgörande att det lyfts fram i världssamfundets ljus.
Ja, det blir absolut jobbigare för Löfven, Margot o co att åka runt i Världen och läxa upp andra länder för att de inte är humana. Vår ställning och värt anseende rasar snabbt utför.
Vad gäller Ny kan vi hoppas att JA och hans advokater har ett saftigt case när dagen är inne.