2016-02-05, 16:26
Medlem
Giant Squids avatar
Det liknar allt mer world war z,
Om man ska fly det sjunkande skeppet bör man göra det inom ett halvår.

Sverige och svenska stugor brukade vara väldigt attraktiva hos tyskar och holländare förr. Har intresset minskat från deras håll tror ni ?
Citera
2016-02-05, 16:56
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Men Borgarnas vilja att "Öppna Sina Hjärtan" har inte ett dugg med medmänsklighet att göra. Dom vill att invånarna ska vara många här i landet så att vi får slåss om jobben. Det sänker lönerna
För ett år sedan ansåg en samlad vänsterkår att detta var en konspirationsteori påhittad av rasister. Åsa Linderborg skrev krönikor om hur glada vänsterrörelsen skulle vara över hur invandrarvänliga Moderaterna var, och när Ivar Arpi twittrade om att Bo Lundgren sagt att den liberala falangen inom M ville ha massinvandring pga att man ville knäcka välfärdsstaten så tvingades han ta bort tweeten och förmåddes be om ursäkt av sina vänsterliberala kollegor.

Intressant att DU Arvid-Kriklund nu verkar ha accepterat denna verklighet. Undrar du inte nu om det är fler saker vi "SD-rasister" på Flashback har hävdat i flera år som också kan vara sant?
Citera
2016-02-05, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Migrationsverket har kommit med ny prognos för 2016. Enligt denna (osäkra) prognos väntas upp emot 140 000 asylsökande till Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6360732

Vad innebär detta för Sverige? Med tanke på hur tidigare prognoser träffat långt under faktiska tal, vilka slutsatser kan man dra av denna prognos?

Vadå, detta är alltså 140,000 personer som faktiskt HAR id-handlingar?

Sverige har ju annars nästan samma fördel som Storbritannien.
Nämligen en rejäl bit vatten mellan sig och europeiska fastlandet.
Den lyxen har tex inte tyskarna eller Österrike.

England, tack vara att man är utanför Schengen, och skyddas av kanalen är mycket blygsamt med asylsökande. Sverige skulle kunna göra exakt detsamma genom att gå ur Schengen och förbättra kollen på bron och sundet.
Citera
2016-02-05, 17:45
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlan
Vadå, detta är alltså 140,000 personer som faktiskt HAR id-handlingar?

Sverige har ju annars nästan samma fördel som Storbritannien.
Nämligen en rejäl bit vatten mellan sig och europeiska fastlandet.
Den lyxen har tex inte tyskarna eller Österrike.

England, tack vara att man är utanför Schengen, och skyddas av kanalen är mycket blygsamt med asylsökande. Sverige skulle kunna göra exakt detsamma genom att gå ur Schengen och förbättra kollen på bron och sundet.

Nej, det är inte nödvändigtvis 140,000 personer med id-handlingar. De behöver inte id-handlingar för att komma in och söka asyl i Sverige. De hindras dock från att åka genom Sverige till Finland eller Norge då de vid avsaknad av id-handlingar måste söka asyl vid id-kontrollen i Sverige för att släppas vidare. 140,000 kommer snarare att vara minst det dubbla med tanke på hur många fler som kommit till EU i Januari i år jämfört med förra året.
Citera
2016-02-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Om du inte fattar innebörden av mina inlägg så ska du inte citera mig, ditt jävla spån.

Okej? Du är inte så värst smart du va?

Först skrev du nått i stil med att det inte var ovanligt mycket brottslighet av invandringen. Jag skrev att det var de visst de och sen skrev du nått random om uplysta Efterbliven?
Citera
2016-02-05, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Du tycks ha uppenbara lässvårigheter.

Om du går till min TS igen och läser så ser du (förhoppningsvis) att jag skriver dels att prognosen är osäker, och dels att det väntas "upp emot 140 000".

Jag gissar att du är allt för vänsterextrem för att läsa annat än rubriken innan du reagerar. Det är dumt. Du är dum.

Jag kommenterade rubriken. Migrationsverkets prognos är inte 140 000 asylsökande i år. Du kunde lika gärna ha skrivit 70 000. Det mest renhåriga hade varit att skriva "mellan 70 000 och 140 000. Eftersom prognosen är från 70 000 upp till 140 000 asylsökande. Men jag förstår att du ville vinkla det. Men ja, prognosen är osäker. Migrationsverket har medgett att det är oerhört svårt att göra en prognos i detta läge. Det borde vem som helst fatta. Hur många asylsökande faktiskt kommer till Sverige under 2016 påverkas av vår migrationspolitik, de andra EU-ländernas migrationspolitik och vad som händer i världen i övrigt. Det är till exempel för tidigt att säga vilken inverkan gränskontrollerna och de föreslagna ändringarna i utlänningslagen kommer att ha på antalet asylsökande. Personligen anser jag Migrationsverket borde ha låtit bli att göra någon prognos överhuvudtaget.
Citera
2016-02-05, 18:06
Bannlyst
Putin och lavrov dunkar ju på värre än någonsin i aleppo!! (Glädje) men samtidigt innebär det att muslimerna som stödde rebellerna flyr som råttor, as we speaking.

100 000 står nu med smutsiga paltor och knackar på till Turkiets gräns (som är stängd)...

Undra vilket land dom vill komma till....Hehe

Får nog revidera mina siffror att det enbart kommer komma 60 k hit i år.
Citera
2016-02-05, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Nej, det är inte nödvändigtvis 140,000 personer med id-handlingar. De behöver inte id-handlingar för att komma in och söka asyl i Sverige. De hindras dock från att åka genom Sverige till Finland eller Norge då de vid avsaknad av id-handlingar måste söka asyl vid id-kontrollen i Sverige för att släppas vidare. 140,000 kommer snarare att vara minst det dubbla med tanke på hur många fler som kommit till EU i Januari i år jämfört med förra året.

Men de skulle ju inte kunna komma på färja, tåg eller buss utan ID handlingar?
Och de kommer ju inte in utan ID handlingar.
Så hur / var söker de isåfall asyl och hur tar de sig in i Sverige utan dokument?
Citera
2016-02-05, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlan
Men de skulle ju inte kunna komma på färja, tåg eller buss utan ID handlingar?
Och de kommer ju inte in utan ID handlingar.
Så hur / var söker de isåfall asyl och hur tar de sig in i Sverige utan dokument?

Flyg, så klart. Fokus kommer flyttas från Malmö till arlanda.

Syrier, afghaner, somalier, eritreaner kan flyga rakt jävla in så länge deras "ankare" har fått PUT.

Framöver kommer vi nog behöva särskilja mellan asylrätt och anhöriginvandring...

ARABERNA har fått in så jävla mycket manliga ungdomar, så nu kommer fas2.

Alla dessa ankarpojkar måste nu leverera mot dom som pröjsat...

Om jag får spå (vilket jag får, genom att detta är FB) så kommer antalet asylsökande vara ett mycket mycket lite prob jämfört med anhöriginvandring...
Senast redigerad av victortich 2016-02-05 kl. 18:24.
Citera
2016-02-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Putin och lavrov dunkar ju på värre än någonsin i aleppo!! (Glädje) men samtidigt innebär det att muslimerna som stödde rebellerna flyr som råttor, as we speaking.

100 000 står nu med smutsiga paltor och knackar på till Turkiets gräns (som är stängd)...

Undra vilket land dom vill komma till....Hehe

Får nog revidera mina siffror att det enbart kommer komma 60 k hit i år.

Tänk ett varv till....Hehe. Hur menar du att de som nu flyr Aleppo "med smutsiga paltor" kommer vidare till Sverige om Turkiets gräns är stängd?
Citera
2016-02-05, 18:20
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen

Hmm, Sveriges statsskuld skenar och som alla vet (?) finns en ände på hur mycket man kan skuldsätta sig.
Vad händer den dagen Sverige blir "kreditstoppad". Soss-pengarna till alla i Rosengård (som exempel) tar slut och strömmen stängs av..

Vad händer då? Ganska aktuellt för den dagen kommer att komma, hursomhelst så lär det bli spännande.

Politikerna i Sverige tycks sakna kompetens att styra landet på ett vettigt sätt om jag ska uttrycka mig milt.
Citera
2016-02-05, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tänk ett varv till....Hehe. Hur menar du att de som nu flyr Aleppo "med smutsiga paltor" kommer vidare till Sverige om Turkiets gräns är stängd?

Därför att inga gränser håller, vill dom till sverige så kommer dom...

Hade jag vart en ung frisk 17 åring så finns det inga gränskydd på jordklotet som hade kunnat hindra mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in