2016-02-05, 18:34
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Därför att inga gränser håller, vill dom till sverige så kommer dom...

Hade jag vart en ung frisk 17 åring så finns det inga gränskydd på jordklotet som hade kunnat hindra mig...

Samma här! Jag hade uppskattat ifall ngn sagt till mig ärligt att "satsa inte på att komma till det landet" för du kommer att bo i en barack i "skogen" i två år och sen ändå kastas ut!

BORTKASTAD TID av ens liv!
Citera
2016-02-05, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Hmm, Sveriges statsskuld skenar och som alla vet (?) finns en ände på hur mycket man kan skuldsätta sig.
Vad händer den dagen Sverige blir "kreditstoppad". Soss-pengarna till alla i Rosengård (som exempel) tar slut och strömmen stängs av..

Vad händer då? Ganska aktuellt för den dagen kommer att komma, hursomhelst så lär det bli spännande.

Politikerna i Sverige tycks sakna kompetens att styra landet på ett vettigt sätt om jag ska uttrycka mig milt.

Så länge vi har god tillväxt och svenskarna eldar på med "tokkonsumtion" kommer vi få låna utan nån som helst ränta.

En lågkonjuktur och bobubbla skulle självklart innebära att vi inte skulle kunna betala en krona till araberna som kommer.
Citera
2016-02-05, 18:48
Medlem
Citat:
Därför att inga gränser håller, vill dom till sverige så kommer dom...

Hade jag vart en ung frisk 17 åring så finns det inga gränskydd på jordklotet som hade kunnat hindra mig...

Jo, men berätta gärna hur tiotusentals flyende människor kommer vidare från Aleppo om Turkiets gräns är stängd så som du hävdar. Finns det någon annan gräns i närheten som de kan passera för att ta sig vidare till Sverige? Nej, det finns det inte. Jag förstår inte vad du menar. Dessutom tycker att ditt inlägg präglas av förakt och bristande empati. Människor i trasiga paltor, män, kvinnor, barn, åldringar försöker gå till fots fem mil för att nå den turkiska gränsen. Detta efter att den syriska regimen håller på att ta kontrollen över Aleppo. Tror att dessa människor lämnar sitt land för att de är rebeller som vill komma till Sverige? Personligen tror jag de är som du och jag. De har hållit ut länge men de vill inte vill dö av hunger. Den syriska regimens strategi går ju ut att svälta ihjäl landets egen befolkning.
Citera
2016-02-05, 18:54
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Så länge vi har god tillväxt och svenskarna eldar på med "tokkonsumtion" kommer vi få låna utan nån som helst ränta.

En lågkonjuktur och bobubbla skulle självklart innebära att vi inte skulle kunna betala en krona till araberna som kommer.

Det mest fantastiska är att vi lyckats med bedriften att vara världens mest näst skuldsatta folk trots att vi varit förskonade ifrån krig och naturkatastrofer (som Japan). Summan är att ska man sätta ett betyg på Sveriges ekonomi efter ovanstående kriterium så blir det betyget ett streck.

Det är sagt utan att hymla.
Citera
2016-02-05, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jo, men berätta gärna hur tiotusentals flyende människor kommer vidare från Aleppo om Turkiets gräns är stängd så som du hävdar. Finns det någon annan gräns i närheten som de kan passera för att ta sig vidare till Sverige? Nej, det finns det inte. Jag förstår inte vad du menar. Dessutom tycker att ditt inlägg präglas av förakt och bristande empati. Människor i trasiga paltor, män, kvinnor, barn, åldringar försöker gå till fots fem mil för att nå den turkiska gränsen. Detta efter att den syriska regimen håller på att ta kontrollen över Aleppo. Tror att dessa människor lämnar sitt land för att de är rebeller som vill komma till Sverige? Personligen tror jag de är som du och jag. De har hållit ut länge men de vill inte vill dö av hunger. Den syriska regimens strategi går ju ut att svälta ihjäl landets egen befolkning.

Hör här nu...att dra iväg till turkiska gränsen är en av medicinerna. Dom har andra verktyg i sin verktygslåda. Unga män kan fly genom vilket land som helst (även ryssland) gamla tanter och spädbarns familjer kanske ej kommer så långt... men så har det alltid varit (även under nato bombningarna i f.d yugoslsvia) fastnade kvinnorna. Dock kom dom till sverige något halvår senare, så kommer även ske nu.
Citera
2016-02-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wm88tSXK
Okej? Du är inte så värst smart du va?

Först skrev du nått i stil med att det inte var ovanligt mycket brottslighet av invandringen. Jag skrev att det var de visst de och sen skrev du nått random om uplysta Efterbliven?

Vad fan snackar du om ditt jävla särbarn? Jag har inte ens nämnt någon jävla brottslighet, ditt felskruvade kioskmongo. Lär dig citera rätt användare, din jävla sd-apa
Citera
2016-02-05, 19:12
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
M och S helt överens alldeles nyss i Aktuellt.

Sverige är fullt och inga flyktingar ska kunna välja vilket land man vill söka asyl i. Trodde aldrig det skulle hända. Visserligen något decennier för sent, men bättre sent än aldrig.

Alldeles för bra för att vara sant. Jag tror inte på det förrän jag ser att det blivit verklighet! Tyvärr.
Citera
2016-02-05, 19:16
Medlem
Varangians avatar
Trycket att komma till Europa (och speciellt Sverige) är enormt stort. Hela Mellanöstern och Nordafrika är ett enda stort misslyckande. Det finns ett stort överflöd på unga män som inte har någon framtid, samtidigt lockar Europa med dess utbildningar, arbete, välfärd och frihet precis bakom hörnet.

Vi européer har i grunden två val; antingen så låter vi oss översköljas av denna tsunami av muslimska män och därigenom bäddar för vår egen undergång eller så bygger vi murar. Höga murar.
Citera
2016-02-05, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egentligenotroligt
Alldeles för bra för att vara sant. Jag tror inte på det förrän jag ser att det blivit verklighet! Tyvärr.

Haha...jo nå vill ygerman att det skall vara så...kommer aldrig bli så med vårt nuvarande bidragssystem.

Alla vill till sverige. Punkt.

Vill löfven, andersson och ygeman ändra detta krävs att vi går ner mot ungersk nivå eller lägre.

Varför jag säger lägre är att alla blattar/negrer vet att sveriges regler alltid går att "tänja" pga av att alla statstjänstemän är orolig a att bli kallade rasister (ett begrepp som egentligen inte finns i något annat land).
Citera
2016-02-05, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Trycket att komma till Europa (och speciellt Sverige) är enormt stort. Hela Mellanöstern och Nordafrika är ett enda stort misslyckande. Det finns ett stort överflöd på unga män som inte har någon framtid, samtidigt lockar Europa med dess utbildningar, arbete, välfärd och frihet precis bakom hörnet.

Vi européer har i grunden två val; antingen så låter vi oss översköljas av denna tsunami av muslimska män och därigenom bäddar för vår egen undergång eller så bygger vi murar. Höga murar.

Vi har med andra ord inget val.

Araber/negrer kommer aldrig försöka konkurrera med utbildning eller intellekt. Araber/negrer kommer alltid försöka klippa dig med hot.
Citera
2016-02-05, 19:27
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Undrar om vi har Europas snabbast växande kriminalitet också....

Sverige leder många "ligor" som man som land inte vill leda, exempelvis har vi överlägset högst antal skottskakade människor de senaste fem åren jämfört med våra grannländer.

Statistiken finns säkert på FB eller annan plats, till och med DDR-Svt gjorde en nyhet av det.
Citera
2016-02-05, 19:33
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Vi har med andra ord inget val.

Araber/negrer kommer aldrig försöka konkurrera med utbildning eller intellekt. Araber/negrer kommer alltid försöka klippa dig med hot.

Vi kan ju se till att de aldrig ens kommer hit. Det är ett val som det svenska folket kan göra. Men det kommer krävas blod, svett och tårar. Detta året blir ödesmättat som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in