2016-02-05, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ser man ett mönster i Henrik Larssons tränarkarriär? Går in i ett ekonomiskt kasst Landskrona och levererar väl på sin höjd okej i Superettan, tar över Falkenberg som var bottentippade av alla och nu för något år sedan grep han tag i ratten för Helsingborg som har enorma ekonomiska problem. Svåra jobb men samtidigt inget som någon resonabel person skulle toksåga honom för, vid eventuellt misslyckande, med tanke på de förutsättningar som finns där och då, när han tillträder. Modigt på ytan men lite fegt när man tittar närmare.

Det är lätt att spela i lag som har bra spelare från början. Tänker kanske mest på Falkenberg då jag inte har koll på hur det såg ut i BoIS.

Henke har ju hamnat i en väldigt prekär situation i Heif nu, när man mönstrar det kanske minst namnkunniga laget på många år. Jag menar, Henke kan mycket väl vara en bra allsvensk tränare, det vet jag inget om, men det spelar ingen roll om Heif hamnar i bottenstriden. All skuld kommer då läggas på Henke när det egentligen handlar om spelarmaterialet han fick till sitt förfogande.
Citera
2016-02-05, 08:19
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Det är lätt att spela i lag som har bra spelare från början. Tänker kanske mest på Falkenberg då jag inte har koll på hur det såg ut i BoIS.

Henke har ju hamnat i en väldigt prekär situation i Heif nu, när man mönstrar det kanske minst namnkunniga laget på många år. Jag menar, Henke kan mycket väl vara en bra allsvensk tränare, det vet jag inget om, men det spelar ingen roll om Heif hamnar i bottenstriden. All skuld kommer då läggas på Henke när det egentligen handlar om spelarmaterialet han fick till sitt förfogande.
Tycker du Falkenbergs hade ett bra lag under Henke?
Citera
2016-02-05, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Tycker du Falkenbergs hade ett bra lag under Henke?
Tillräckligt bra för att klara sig kvar i allsvenskan. Men ok, bara Mjällby, Gefle och BP hamnade bakom FFF det året.
Citera
2016-02-05, 10:07
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Icke! För övrigt en skam att dom rev den gamla arenan. Det gräset var aldrig omlagt sedan 1935. Jämför gärna med Bananer i Pyjamas, som byter gräs 5 ggr/år.

Om det är Gamla Ullevi du pratar om så har inte den mattan lagts om sen de bytte grässkötselrutiner 2011.
Citera
2016-02-05, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Om det är Gamla Ullevi du pratar om så har inte den mattan lagts om sen de bytte grässkötselrutiner 2011.
Även Gamla Ullevi (1917) hade ju en kanonmatta som aldrig byttes under den tiden jag gick på den arenan. Dock användes den ju extremt sällan mellan 58 och när Alliansklubbarna flyttade in igen på 90-talet. Magstarkt hur som helst från någon som har ett lag som spelar på plast att klaga på en gräsmatta som inte bytts sen 2011.
Citera
2016-02-05, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Tillräckligt bra för att klara sig kvar i allsvenskan. Men ok, bara Mjällby, Gefle och BP hamnade bakom FFF det året.

då var du rätt så ensam. falkenberg var ju stortippade att komma sist.
Citera
2016-02-05, 14:45
Medlem
1-0-förlust mot FCK. Knappast någon lysande insats, men inte heller någon större katastrof. Man fick inte se så mycket av den fotbollen som Kuhn förespråkar, men sedan pressade FCK oss på ett sätt som jag har svårt att se att andra svenska lag kommer att göra. Några individuella kommentarer:

- Rosenberg borde sluta med efterslängar och andra dumheter och fokusera på fotbollen i stället.
- Arnason får gärna ha spelat sin sista match i MFF.
- Eikrem fortsätter att se bra ut och vår nye dansk Christiansen gör ett fint inhopp, samtidigt som Lewickis passningsspel fortsätter att vara helt bedrövligt. Jag tror inte att det är helt otänkbart att vi startar med duo Eikrem-AC när tävlingsmatcherna kommer igång.
Citera
2016-02-05, 17:02
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
1-0-förlust mot FCK. Knappast någon lysande insats, men inte heller någon större katastrof. Man fick inte se så mycket av den fotbollen som Kuhn förespråkar, men sedan pressade FCK oss på ett sätt som jag har svårt att se att andra svenska lag kommer att göra. Några individuella kommentarer:

- Rosenberg borde sluta med efterslängar och andra dumheter och fokusera på fotbollen i stället.
- Eikrem fortsätter att se bra ut och vår nye dansk Christiansen gör ett fint inhopp, samtidigt som Lewickis passningsspel fortsätter att vara helt bedrövligt. Jag tror inte att det är helt otänkbart att vi startar med duo Eikrem-AC när tävlingsmatcherna kommer igång.

Jag vill göra två tillägg:
- Vi borde aldrig någonsin möta fck (ja, dom förtjänar små bokstäver) i en träningsmatch
- Vi skulle haft en straff när Berget fälldes.
Citera
2016-02-05, 17:04
Avslutad
Tror att Kalmar FF tar hem det i år.
Citera
2016-02-05, 17:33
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan

Du har helt rätt angående Lewickis passningsfot. Jag skulle vilja testa Lewicki i mittbacksposition under några träningsmatcher, kanske kan han komma tillrätta där om han inte behöver vara så spelförande.
Citera
2016-02-05, 19:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Jag vill göra två tillägg:
- Vi borde aldrig någonsin möta fck (ja, dom förtjänar små bokstäver) i en träningsmatch
- Vi skulle haft en straff när Berget fälldes.
Berget filma ju grovt? Fick gult kort och en småskrattande Jonas Dahlqvist på köpet. Satan vilken satsning av svinet Rosenberg f.ö.

-

AIK spela precis mot Molde och matchen sluta 1-1.
AIK inledde passivt där Molde fick gå in i banan och göra lite vad dom ville med stort bollinnehav till deras fördel, vi växte in oss mer och mer och tog över efter Fredrik Brustads 1-0, såg stabilt ut under kvarvarande del av första halvlek.

Dessvärre missade jag större delen av andra halvlek då man var tvungen att ta sig till bolaget och trafiken samt köerna var förjävliga, av det man såg av andra halvlek var det liknande spel fast med slöare tempo och 1-1 kom efter dryga 80 minuter där Stam återigen gör ett billigt ingripande, Moldespelaren kan enkelt göra en vändning och kvittera, Stam bevisar bara gång på gång att han inte håller och om Carlgren går sönder har AIK stora bekymmer. Vi borde helt enkelt ha släppt honom för nån månad sen när hans gamla klubb Tromsö var intresserade.

Ofori gick ut skadad tidigt i första halvlek och därefter spela Ishizaki centralt, ska nog inte va nån större fara med förstnämnde.

Personligen undrar man hur läget är med Blomberg, inte uttagen i truppen nån gång under Dubaiturneringen och spela inte en enda sekund mot Vasalund om jag minns rätt, så vad händer där?

EDIT: Såg nu att vi vann på straffar.. Hade inte den blekaste om att det ens blev straffläggning då C-mores sändning sluta. Hur som helst vann vi efter straffsparkar med 4-2 och Affane "Panenkasköt" in sista straffen.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-02-05 kl. 19:13.
Citera
2016-02-05, 19:23
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Berget filma ju grovt? Fick gult kort och en småskrattande Jonas Dahlqvist på köpet. Satan vilken satsning av svinet Rosenberg f.ö.

Svinet Jörgensen förtjänade det. Danskjäveln måste ha missat att det var en träningsmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in