Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Ser man ett mönster i Henrik Larssons tränarkarriär? Går in i ett ekonomiskt kasst Landskrona och levererar väl på sin höjd okej i Superettan, tar över Falkenberg som var bottentippade av alla och nu för något år sedan grep han tag i ratten för Helsingborg som har enorma ekonomiska problem. Svåra jobb men samtidigt inget som någon resonabel person skulle toksåga honom för, vid eventuellt misslyckande, med tanke på de förutsättningar som finns där och då, när han tillträder. Modigt på ytan men lite fegt när man tittar närmare.
Är du full eller bara korkad?
Tror du en f.d "storspelare" får anbud från storklubbar utomlands när han lägger skorna på hyllan? Hur mycket rutin hade Henke som tränare när han tog över Landskrona? FFF var ett bra steg vidare i karriären; därtill gjorde han ju ett kanonjobb som svetsade samman gruppen & klarade kontraktet. Båda klubbarna har valts utifrån att han bor i Helsingborg... Jag kan sätta min högra pungkula & den vänstra på att Henke alla dagar i veckan hellre hade haft en ekonomiskt dopad trupp än en trupp som skapats av en undermålig styrelse tillkortakommanden. Och sen när är INTE HIF en storklubb i Sverige? Räkna inte bort Henke & truppen i år... Handplockade nyförvärv, samt ung potential.
Därefter väntar Celtic för Henke och jag antar att du tycker att han är feg då ty de har väl oftast svag ekonomi...