2016-08-25, 22:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Man kände sig bra trashig när ett gäng överbetalda nollor som man av någon jävla anledning bryr sig om bajsade en i munnen.

Aha så det är blattarnas fel att matcher bryts och skrivbordssegrarna är en cover up för att skydda blattarna och inte gynna SD. Hur går det ihop med vårens skrivbordsseger som föranleddes av att en renrasig arier kastade en smällare på motståndarnas avbytare? Varför lade man skulden på IFK Göteborg när det inte fanns någon blatte att skydda? Kan det vara så att reglerna är skit men inte har ett dugg med invandrare, "PK", eller SD att göra?

Där var en norrbagge som sprang in på planen.
Citera
2016-08-26, 01:11
Medlem
Jag tror att läktarskandalen i Jönköping kan föra något positivt med sig då det visar att det inte är bara storklubbarna med stökiga supportrar som kan drabbas av inrusande "supportrar". Det visar ju verkligen hur absurt regelverket är. Det roliga är att många har hävdat det i många år men att det nu tas upp i diskussion eftersom ett landsortsbor drabbas.
Finns det några bevis på att päronkastaren var djurgårdare eller att bangerskastaren i våras var IFK:are?
Citera
2016-08-26, 01:13
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Svenska cupenresultat. Läge att utreda vissa klubbar för matchfixning? Om Jönköping- Östersund var (försök) riggad, är nog risken än högre i cupkvalet.

Jönköping - Vänersborg. 0-2
Assyriska - Arameiska/Syrianska. 3-0
Syrianska - Ytterhogdal. 4-6
Athletic - Nyköping.1-2
Landskrona - Malmö 3-1

Arameiska vann, du har vänt siffrorna.

Du kan inte skämta bort div-2-lagen. De tränar mycket, är ambitiösa, och många besitter stora fotbollskunskaper. Däremot är fysiken ofta bristfällig.

Det funkar inte att skylla ifrån sig på inställning. Det handlar närmast uteslutande om att svenska lag är fullkomligt usla på att spela en kreativ anfallsfotboll (med vissa undantag).
Citera
2016-08-26, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Arameiska vann, du har vänt siffrorna.

Du kan inte skämta bort div-2-lagen. De tränar mycket, är ambitiösa, och många besitter stora fotbollskunskaper. Däremot är fysiken ofta bristfällig.

Det funkar inte att skylla ifrån sig på inställning. Det handlar närmast uteslutande om att svenska lag är fullkomligt usla på att spela en kreativ anfallsfotboll (med vissa undantag).
Jag både skämtade (Malmö), är nog mer fördomsfull gällande vissa lags ekonomiutmaningar.

Elfsborgs "B-lag" vann med sju baljor. Luleå hade knappt något avslut på mål mot Gnaget, förutom vid offsidetillfällen. (orättvis jämförelse - jag vet).

Det förekommer matchfixning i Sverige kan vin nog vara överens om? Vilka matcher väcker din nyfikenhet? Antagligen att någon slängt in 500 000 på fler än 2.5 (som det ryktas i Jönköpingsmatchen) eller segrare.
Citera
2016-08-26, 08:03
Medlem
mishimas avatar
Hela Landskronas existens går ut på att slå Malmö. Den dagen ärkesvinet Claes Cronqvist dör kommer jag att öppna en flaska champagne.
Citera
2016-08-26, 09:43
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Finns det några bevis på att päronkastaren var djurgårdare eller att bangerskastaren i våras var IFK:are?

Han som kastade på Sana i våras är WM. Är det bevis nog?
Citera
2016-08-26, 09:55
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Så här står det på SvFF ang. omg 29. Alltså verkar det inte vara bestämt hur många dagars vila resp. lag får.

Det brukar väl bestämmas när man ser hur tabellen ser ut så tv får säga sitt. Har man som det ser ut nu MFF mot Peking i ett tvåhästarslopp lär de få spela på varsin dag (alt 15 och 17:30 på Söndagen om den omgången är en helg).

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tycker det är alldeles för få som reagerar på att 17-åringen har spelat på matchen.

Nu är det en parantes i sammanhanget men vem spelade inte (förvisso för mindre summor) när man var 17? Fanns ju flera ombud som gladeligen tog emot tips då. Lär ju fungera idag med.

Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Är det nån ängel som trodde på det här? Förlorar man mot Bajen kan man ju knappast spela jämt mot ett lag från Azerbajdzjan.
Vi vet ju redan sen tidigare att klubben har det riktigt risigt ekonomiskt, men vad händer nu i klubben?
Kan det vara den största krisen på länge som väntar?

Vad säger ni Änglar?

Nu var ju Bajenmatchen mer en baksmällan efter hemmasegern och en tristessmatch inför returen som bara skulle spelas av, jag var och är förbannad över att vi inte skickade ett juniorlag till bajenmatchen.

Vi hade väl egentligen en värre kris för tio år sedan med "Ijeh-affären" samt om vi åkt ur 02 mot VF vete fan om vi ens existerat som elitklubb idag så då var det väl värre. För att inte tala om när vi lånade pengar för att ens ha råd att resa till Valencia 82 och SR:s Loket fick agera klubbrepresentant. Hade vi inte fått ett bra resultat därnere och sålt ut Ullevi i returen hade vi inte heller knappt existerat idag.

Därmed inte sagt att läget är bra nu, jag tror vi kan glömma den absoluta toppen några år nu.

Informationsmötet 7 sep blir hyperintressant det är ju själva f-n att man har åtaganden som omöjliggör medverkan där.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skall man vara ärlig så hade man behövt något i stil med detta(foto nedan) för att vara 100% på att inte någon tar sig in på plan(plus vakter utanför). Väldigt svårt, om inte omöjligt att förhindra annars, speciellt om det är flera som gör det samtidigt, och är det som t ex cupfinalen mellan DIF och Blåvitt skulle nog inte ens en bur likt nedan varit en 100% garanti.

https://utcarte.files.wordpress.com/2009/10/3.jpg

Djur i bur, på riktigt.

Sådär kändes det som varenda bortasektion såg ut på 90-talet, speciellt minns man ju buren i Helsingborg och på gamla Söderstadion. Gamla Gamlas kan inte ha varit rolig heller för er stackare som fick stå där...
Citera
2016-08-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sådär kändes det som varenda bortasektion såg ut på 90-talet, speciellt minns man ju buren i Helsingborg och på gamla Söderstadion. Gamla Gamlas kan inte ha varit rolig heller för er stackare som fick stå där...

haha, tur att man var för liten för att ha mycket minnen av det då... dark times...
Citera
2016-08-26, 10:13
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Malmö har skickat in en motion om att förbjuda konstgräs.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article23409251.ab

Även om förslaget kommer från Malmö så tycker jag det är bra att en klubb tar tag i detta och lyfter frågan, har varit alldeles för slappt från förbundets sida och dags att det sker en förändring, svenska klubbar kommer inte ha en chans i Europa om utvecklingen fortsätter på detta sättet.
Citera
2016-08-26, 10:18
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/malmoff/article23409251.ab

Även om förslaget kommer från Malmö så tycker jag det är bra att en klubb tar tag i detta och lyfter frågan, har varit alldeles för slappt från förbundets sida och dags att det sker en förändring, svenska klubbar kommer inte ha en chans i Europa om utvecklingen fortsätter på detta sättet.

Mycket bra att man lyssnar till oss medlemmar och gör slag i saken. Hoppas fler hakar på.
Citera
2016-08-26, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-

MFF berömmer man ju aldrig men detta får helt klart beröm, jag hoppas innerligt vi ställer oss bakom motionen. Har inte HIF det i stadgarna att deras elitverksamhet iaf skall vara på naturgräs?
Borde kunna vara en del större klubbar som kan skriva under på det här.

HATA PLASTASKIT!!!
Citera
2016-08-26, 10:21
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
MFF berömmer man ju aldrig men detta får helt klart beröm, jag hoppas innerligt vi ställer oss bakom motionen. Har inte HIF det i stadgarna att deras elitverksamhet iaf skall vara på naturgräs?
Borde kunna vara en del större klubbar som kan skriva under på det här.

HATA PLASTASKIT!!!

Stämmer mycket bra att vi ändrade stadgarna för något år sen och skrev in det. Jag tror ju personligen att vi kommer haka på tåget då vi har varit ett av de lag som varit mest högljudda när det kommer till att fotboll skall spelas på gräs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in