Det sägs i var och varannan nyhetsrapportering att flyktingströmmen minskat drastiskt. Javisst, om man jämför med tiotusen/veckan. Vi ligger idag i smällkalla vintern och snuddar på tusensträcket, detta fortgår vecka in och vecka ut.
Folk måste förstå att detta är ofantliga mängder för ett land som passerat Smärtgränsen för flera år sedan. Att inget mer görs är inget annat än en stor fet skandal!!
Att inget mer görs är inget annat än en stor fet skandal!!
Därför att de inte vill göra något så klart. Om de vill så kan de på exakt samma sätt och kvicktänkthet som när de införde PUT till alla Syrier göra något åt andra hållet. Men som sagt alla riktiga åtgärder och skydd mot medborgarna och hela samhället lyser med sin frånvaro. Beväpna dig fort innan de tar rättigheten ifrån dig.
Jag har tagit upp thaiboxningen igen och från och med nu ingen tvekan över att ingripa gick loss på ett skäggbarn utanför GBG för bara några dagar sedan så mina knogar är idag helt fucked up men ser man när ett skäggbarn trakasserar en ung Svensk tjej då hoppas jag man automatiskt går in och vevar sönder svinet.
Jag bryr mig inte längre om riskerna jag tar, något har gått åt helvete när morsan blir trakasserad nere i centrum av flyktingar. Systerns vänner berättar om händelser som sker hela tiden mot dom och folk i deras närhet.
De är rätt inställning och de hade definitivt blivit en lugnare stämning på gatorna om fler hade samma mentalitet. Öststaterna ligger långt före på de planet. Nu när ens familj har börjat bli utsatta så ser man inget annat än rött och då har bägaren redan runnit över för länge sen. Varje utsatt kvinna ger en känsla av maktlöshet, men när ens egen syster blir förföljd och trakasserad av gäng med mena-pack och morsan riskerar att hamna i skiten ekonomiskt pga. nyöppnade "flykting"boenden så bryr man sig inte om risker längre. Att lära sig slagteknik och slå på en boxningssäck några gånger i veckan är mer än tillräckligt för att skrämma iväg dessa äckliga desertörer. Sverige har blivit en magnet för världens bottenskrap och våra politiker bryr sig inte... Man skulle fan dragit ut förrädarna ur riksdagskammaren och hängt dem i närmaste lyktstolpe.
Senast redigerad av supersheriffen 2016-02-04 kl. 20:10.
Enda som är bergsäkert när MI talar om siffror måste man multiplicera med minst 2 för att få fram något nära vad det kommer att bli... Det kvittar ju hur mycket de yrar och håller på och "diskutera" sänkta bidrag och sina "snälla kom hit", "snälla EU släpp inte igenom dom till oss" osv. Enda som hjälper är stängd gräns. Enda som kommer in är EU-medborgare och folk utanför EU som har rätt visum. Inte större konstigheter egentligen. Söker folk asyl vid gränsen är det som USA vid sin gräns. Ok låt oss fundera 3 sekunder och sedan nej du får inte asyl.
det är kört på allvar i så fall... vi kommer kanske ligga på 200 000 PUT/TUT i så fall
vi saknar:
bostäder
vårdplatser
skolplatser
förmåga att upprätthålla ordning
förmåga att genomföra utvisningar/utredningar
Det blir kaos på riktigt
Ännu mer skrämmande är ju att ingen har någon aning om hur stort mörkertalet är. Man uppskattar att minst lika många som registreras struntar i att söka asyl. 90% av de som får avslag på sina ansökningar överklagar och blir kvar i landet flera år. De finns verkligen noll kontroll
Senast redigerad av supersheriffen 2016-02-04 kl. 20:18.
Jag hoppas att vi öppnar våra hjärtan och tio-dubblar det hela, jag vill att hela skeppet sjunker snarast möjligt.
Löfven och Co ska bli så jävla rövknullade av araberna så att dom inte kan sitta på 14 dagar...
Tror du på allvar att Löven o co kommer att drabbas av invällningen? Jag kan garantera dig att de har sitt på det torra, de kommer att klara sig utan en skråma. De enda som blir rövknullade av araberna är folket. Dvs vi.
De flesta av oss var förra året betydligt närmare sanningen än Migrationsverket. Vore intressant om någon kan göra en poll för hur många man tror kommer. Kom ihåg att Etiopien har den värsta torkan på 30 år så därifrån kan vi säkert få extra påfyllning.
Ett skäl till att makthavarna nu MÅSTE avstå från de här 140 000 (eller vad det nu blir) migranterna är att man inte längre har nåt trovärdigt att skylla misslyckandet på. Jag menar, tidigare kunde man slippa ansvaret genom att säga typ ”Invandringen fungerar alldeles utmärkt, det krävs bara att vi lyckas besegra svenskarnas rasism.”
Hur det kommer att gå för Sverige? Ja, vi kan ju spana på TV3-programmet Lyxfällan. Två kostymklädda halvgudar kommer att pressa upp en grymt avslöjande budgettavla framför näsan på regeringen som panikgråtande försöker ursäkta sig med att man så gärna ville vara en moralisk stormakt. Sen får man gå ut och idka gottgörelse och öva sig på att handla enligt rådande verklighet.
Jag befarar dock att de fall som visas upp i Lxfällan bara är de som slutar lyckligt. Gissningsvis är det många fall som slutar i fattigdom, depression, våld, vanvård, missbruk och skilsmässa.
Ja det är många, men betydligt färre än de prognoser som de medverkande här brukar delge oss. Då brukar det heta att det skall komma "Miljontals", eller att vi inte kan hjälpa "Hela Världen"! Vad jag förstår så har det allt som allt kommit en miljon till hela Europa, och hade det inte varit för att det finns osolidariska och främlingsfientliga människor inte bara här i Sverige så hade situationen sett helt annorlunda ut. Om inte främlingsfientliga, och osolidarisks människor i de andra Europeiska länderna hade stängt sina gränser så hade det inte kommit så många hit till Sverige. Det är SverigeDemokraternas gelikar i de övriga länderna som skapat detta läget. Grattis Tokstollar!
Jag tänker att du inte riktigt är allvarlig. Det gör att jag inte vill samtala med dig. Alternativet är att du faktiskt är allvarlig. Om så har vi ingenting att samtala om.
Citat:
Ursprungligen postat av mannenpamanen
har vi råd?
Nej
har vi plats?
Nej
Har vi bostäder?
Nej
Fungerar skolan?
Nej
Fungerar sjukvården?
Nej