2016-02-04, 21:07
Medlem
InteLagoms avatar
sägs varit ganska lugnt hittills i år, på normala nivåer.
Citera
2016-02-04, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
sägs varit ganska lugnt hittills i år, på normala nivåer.

sägs jävligt mycket i dina sossekretsar. ni älskar ju att säga en massa förvirrade saker men det är i 10 utav 10 fall helt jävla förvirrande.
Citera
2016-02-04, 21:11
Medlem
S.Kandals avatar
Löfven för två minuter sedan i Aktuellt "Det viktigaste är att hjälpa dessa människor i deras närområde".

No shit Sherlock!!

Detta har sd proklamerat i årtal och ständigt mötts av rasiststämpeln. Jag blir så förbannad att jag kokar över dessa inkompetenta och kappvändande stollar.
Citera
2016-02-04, 21:12
Bannlyst
men fittäckelsossen löfven snälla nån.......fattar ni inte att idioten är helt jävla väck i huvudet och förstår inte ens själv vad han tänker....någon annan säger åt honom vad han ska tänka. stoppa den här förbannade jävla cirkusen.. NOG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2016-02-04, 21:15
Medlem
Hegamons avatar
Sverige är fullt. Utvägen är att bygga nya bostäder. Det kommer inte ske. Alltså kommer Sverige inte klara av ta emot 140 000 asylsökanden under 2016.

Det enda som händer ifall Regeringen fortsätter är att segregationen ökar, allt dåligt ökar, SD ökar. Sverige har förlorat all vett och sans. Det sitter redan 100-tusentals asylanter avskilda från det svenska samhället på asylanläggningarna. Dom har inte ens getts en möjlighet att komma in i det svenska samhället. Jag tänker på att få en egen bostad, ett arbete, att röra sig fritt på stan, att gå på badhus, bio etc etc.

Den största kulturkrocken har vi inte sett än.
Citera
2016-02-04, 21:16
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
De flesta av oss var förra året betydligt närmare sanningen än Migrationsverket. Vore intressant om någon kan göra en poll för hur många man tror kommer. Kom ihåg att Etiopien har den värsta torkan på 30 år så därifrån kan vi säkert få extra påfyllning.

Invällning 2016: 250 000

Jag kan inte annat än förmoda att du med "invällning" syftar på asylsökare, och därmed räknar in dem som får avslag på sagda ansökan (vare sig de stannar kvar i landet eller ej). Dessutom måste jag anta att du inte räknar in anhöriginvandringen i din prognos.

Precis som migrationsverket belyser, och som också nämns i tråden, är det omöjligt att komma med annat än vilda gissningar. För all del - 250 000 låter väl trovärdigt, särskilt beaktat resultatet för år 2015. Samtidigt kan vi inte ha någon som helst aning om vilka faktorer som kan komma att påverka det faktiska värdet i någon riktning. Vi kan förstås gissa oss till att en eventuell volymförändrande sådan tar det hela mot en särskild riktning, men hur mycket eller hur långt går inte att säga, och är därför egentligen inte lönt att prata om.

Missförstå mig inte - det är klart att människor får sitta i sin stuga och slänga ur sig gissningar. Däremot känns det, tycker jag, tråkigt och icke-produktivt. I stället bör man arbeta för att få till stånd en förändring. Som svar på frågan huruvida detta arbete bör omfattas av metoder som ligger inom ramarna för vad lagen tillåter eller ej är mitt svar: det är för sent för sådana diskussioner. Det är nu eller aldrig.

250 000, 2 500 000 eller 25 000 000 asylsökare - klockan är snart slagen för den här nationen. Tiden att agera är i nu.
Citera
2016-02-04, 21:17
Medlem
SilentVictorys avatar
Kan vara värt att notera följande:

Citat:
Fler flyktingar väntas i år komma till Europa över havet från Turkiet än i fjol. FN:s flyktingorgan UNHCR spår i en ny rapport att en miljon flyktingar tar den vägen i år.

Förra året kom drygt 850 000 flyktingar och migranter via Turkiet till Europa, i första över Medelhavet till Grekland.

...Men trots det spår UNHCR att ännu fler flyktingar och migranter – eller en miljon – kommer att ta sig med båt från Turkiet till Grekland i år, för att sedan fortsätta norrut i Europa genom Balkanländer som Makedonien, Serbien, Kroatien och Slovenien.

Det är nästan lika många som kom till Europa via alla flyktvägar under fjolåret.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fn-rapport-fler-flyktingar-i-ar/

Om inte något drastiskt görs här kommer det garanterat komma fler i år än vad det kom förra året.

Betänk det faktum att flertalet länder i Europa går allt hårdare åt invandringen och begränsar inflödet till deras länder. Kommer Stefan Löfven verkligen våga säga nej när allt fler vänder sig hit?
Jag tror inte det faktiskt, vi kommer nog få mycket fler "flyktingar" hit i år, med tanke på att andra länder säger stopp.
Senast redigerad av SilentVictory 2016-02-04 kl. 21:21.
Citera
2016-02-04, 21:29
Medlem
M och S helt överens alldeles nyss i Aktuellt.

Sverige är fullt och inga flyktingar ska kunna välja vilket land man vill söka asyl i. Trodde aldrig det skulle hända. Visserligen något decennier för sent, men bättre sent än aldrig.
Citera
2016-02-04, 21:32
Bannlyst
usch fyfan alltså jag dör verkligen på riktigt så jävla snuskiga s och m är...gammal döende politik som bara en massa jävla äckliga gubbjävlar och kärringar har lurat i sina barn att rösta på. totalt jävla mindfuck. indoktrinering av sina egna jävla föräldrar.
Citera
2016-02-04, 21:36
Medlem
Jag förstår inte och skulle vilja en saklig och icke-rasistisk förklaring till varför alla asylsökanden hamnar i sverige. Ska inte alla europeiska asylsökandes ärenden behandlas i det europeiska landet där de först sätter sin fot på?
Citera
2016-02-04, 21:40
Medlem
xmzs avatar
Hur i hela helvete kommer europa se ut om 5 år?
En kompis som är handläggare på MV ser rätt dystert på kommande år. I detta nu sitter 130.000 på asylboenden i vårt rike och fler lokaler går knappt att finna.
Senast redigerad av xmz 2016-02-04 kl. 21:43.
Citera
2016-02-04, 21:42
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag förstår inte och skulle vilja en saklig och icke-rasistisk förklaring till varför alla asylsökanden hamnar i sverige. Ska inte alla europeiska asylsökandes ärenden behandlas i det europeiska landet där de först sätter sin fot på?

De vill såklart till Sverige eftersom vi har överlägset mest förmåner att erbjuda gästerna.
Detta tillsammans med att de troligen redan har någon släkting på plats pga år av vanstyre. De andra länderna blundar av uppenbara skäl och släpper gladeligen förbi dessa, ren logik alltihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in