2015-11-05, 11:34
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Det som händer nu (och har pågått en tid) är att man lastar in asylsökande i bussar, säger till chauffören att köra vart som helst och sedan försöker man ordna platser när bussen är på rull.

Systemet kraschar totalt inom 2-5 dagar.

Svetsarn har otalt gånger upprepat att allt de gör innehåller ordning och reda , så jag tror att denna situation som andra anser som kaos är helt i sin ordning för regeringen
helt plötsligt så verkar 2018 vara längre bort än 3 år
Citera
2015-11-05, 11:37
Bannlyst
Jag undrar fortfarande när 7klövern men framförallt vänster/sossar och miljöpartister ska öppna upp sina hem ? Det är ju trots allt 87% som röstat för en massinvandring då bör dom dra sitt strå i stacken annars är det hyckleri på hög nivå.
Citera
2015-11-05, 11:37
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
tror inte det, för i så fall kör regeringen ren SD politik och det skulle sänka S
så har de ju MP och V att ta hänsyn till och de kommer aldrig att gå med på att hantera flyktingkrisen med logik de är fortfarande inne på "allt till alla" linjen
Jag är inne på samma spår. De kan prata om snacka om vilken kris Sverige befinner sig i, men vi ska aldrig stänga gränserna oavsett vad som händer.
Det sista S vill göra är att erkänna att SD har haft rätt under alla dessa år, de ser hellre att systemet fullkomligt kollapsar än att ge SD rätt.
Citera
2015-11-05, 11:39
Bannlyst
Kan tänka mig att barnlösa horungen Lena Melin på sin rungande 50-tals "söderkåkar" dialekt sitter och svär och gormar till Cantwell och Virtanen, att hon minsann skall skriva en hatisk pamflett att Stefan Löfven skall ställas inför KU för hans uttalande om att Sverige skall omfördela guldklimparna till kontinenten...hon kommer vara så hatisk mot han!
Senast redigerad av pikespeak11 2015-11-05 kl. 11:41.
Citera
2015-11-05, 11:41
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Självklart är det så, men då är dessa personer utanför systemen och kan inte göra anspråk på kost och logi. De är illegala och kan utvisas då de påträffas.

De kan göra anspråk på i princip allting som innefattas i svensk välfärd, inklusive skola och sjukvård.

Utvisas vart? Vägrar de att uppge var de kommer ifrån kan de inte utvisas. Kommer de ifrån Eritrea, Somalia, Marocko etc. kan de i praktiken inte heller utvisas oftast eftersom de länderna vägrar ta tillbaka dem.

Enda sättet att bli av med dem är att stoppa dem på gränsen innan de kommer in i landet.
Citera
2015-11-05, 11:44
Medlem
Vi måste minnas Fredrik Reinfeldts ord. Han hade ju trots allt ett rekordhögt förtroende hos det svenska folket.

Citat:
– Vad betyder ordet "nog"? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt.

Så jag antar att det fortfarande finns plats för fler människor. På de oändliga fälten och i skogarna, där finns mer plats än ni ens kan föreställa er! Där ska det nya Sverige byggas, av människorna som kommer hit mitt i livet.

Det är vad dessa människor gör av Sverige som är Sverige.
Citera
2015-11-05, 11:45
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
@migga_x på Twitter skriver kl 10:55:
Idag kraschar mottagningssystemet.

Vad menas med detta tro? Total kollaps? Fram med drycken...
Total kolapps innebär att portarna öppnas helt, inte att man inför gränskontroller. Oh ja, det är ju verkligen något att fira.
Citera
2015-11-05, 11:49
Medlem
happyjoys avatar
Som jag ser det finns det bara två alternativ för regeringen:
1. Stäng och håll gränsen
2. Fatta beslut om att börja expropriera

Det senare blir sannolikt det sista som denna regering gör innan den totala anarkin och ett lågintensivt inbördeskrig tar sin början.

Pessimist? Javisst!
Citera
2015-11-05, 11:51
Medlem
EU räknar med att 3 miljoner flyktingar kommer fram till och med 2017.

http://www.expressen.se/nyheter/eu-raknar-med-tre-miljoner-flyktingar-till/

Detta motsvarar en befolkningstillväxt i EU på 0.4%. För Sveriges del innebär det en befolkningsökning på 30% eftersom alla kommer hit.

Redan idag så flyttar flyktingar bokstavligt talat in på MV:s kontor. Vad ska man säga? Sverige är ett dårhus och vi är på väg mot katastrof.
Citera
2015-11-05, 11:51
Medlem
von.Durchfalls avatar
Tydligen ska mottagningssystemet krascha idag enligt inside-information. Det var sannerligen på tiden, stort tack till alla migranter som gjort detta möjligt.

https://twitter.com/migga_x/status/662206520470454273
Citera
2015-11-05, 11:59
Medlem
staticages avatar
När man sätter in asylsökande i celler som innan fungerade som häkte.

När det inte finns platser på HVB hem till dom barn som faktiskt är medborgare.

Nedskärningar för dom som har sämst förutsättningar,nu senast för handikappade som behöver assistans.

Sverige har kollapsat tack vare tsunamin av berikare..

En sak till hur fan kan någon försvara dagens politik,och utveckling av landet.
Citera
2015-11-05, 12:03
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Tydligen ska mottagningssystemet krascha idag enligt inside-information. Det var sannerligen på tiden, stort tack till alla migranter som gjort detta möjligt.

https://twitter.com/migga_x/status/662206520470454273

Betyder inte kraschandet bara det att från och med i dag måste asylanterna bo hos sina släktingar och ev. brorsor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in