Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
Utan åtgärd 350000+. Men jag tror varken folket eller politikerna kommer att låta det gå så långt. Det är redan kaos i skolan, vården, tandvården, på bostadsmarknaden osv.
Men det löser sig snart utan åtgärder också. Jag tror vi står inför en ny utvandringsvåg av svenskar som inte ser någon framtid. Lite som 1850-talets smålänningar. Jag tyar inte längre.
Vilka länder vill ta emot hundratusentals svenskar vars största bedrift är att ha skänkt bort sitt, sedan tusen år, land och rike? Vari ligger incitamenten för detta? Jag är genuint nyfiken.
Personligen tror jag att om detta fortgår kommer stora politiska omvälvningar att se dagens ljus i det annars så statiska politiska landskapet. Vi har redan börjat se åt vilket håll detta kan ta sin färd.
Det är förstås omöjligt att komma med annat än vilda spekulationer. Det är små faktorer som kan ge stora förändringar i Sverige. Vilka dessa är eller vad de kan komma att påverka är fullständigt omöjligt att sia om. Allt jag kan säga med säkerhet är att 2016 blir ett spännande politiskt år (om man nu är lagd åt det hållet).