2016-02-05, 07:20
Medlem
Mullrets avatar
Ersätt Migrationsverket med en telefonsvarare. Besked på 168 olika språk : Öppnar 2 januari 2035.

Så löser det problemen. Inga pengar, ingen tut, nada...
Citera
2016-02-05, 07:34
Medlem
Scrofas avatar
Något jag verkligen inte förstår är varför man inte dämpar pullfaktorerna. Ersätt dagpenning med matkuponger, asylboenden med militärtält, gratis tandvård med tandborstar o.s.v.. Där har vi en minskning av inflödet på 99% helt utan kostnad.
Citera
2016-02-05, 07:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Något jag verkligen inte förstår är varför man inte dämpar pullfaktorerna. Ersätt dagpenning med matkuponger, asylboenden med militärtält, gratis tandvård med tandborstar o.s.v.. Där har vi en minskning av inflödet på 99% helt utan kostnad.

Så kan man väl inte göra, det är ju inhumant, alla som kommer måste ges en standard som vida överstiger fattigsvenskens tillvaro.

Konstigt att folk undrar varför det blir motsättningar mellan bönderna, borgarna och den nya adeln?

Citera
2016-02-05, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa

För att man inte vill förstås.

C och MP tex, VILL ha invandring lika mycket som SD vill stoppa den. Utan slut. Någonsin. Känns det kul och demokratiskt förankrat?
Citera
2016-02-05, 09:04
Medlem
Kosacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
De ljuger bara, de visste jag från sekund ett när 7-sataniska-K taktiskt mumlade och svammlade om stängda gränser , utvisningar , id-kontroll .............

ALLT ÄR ENDAST BLUFF!!!!!! för att vinna tid medans de äckliga 7K i smyg låter muslimska vansinnet störtar in.

Vi ALLA måste se HANDLINGAR med en lögnare som 7-sataniska-K. INTE ORD!!!

Allt är bara lögner och lögner och list av 7K, de har order ( NWO ) och de har trix i lådan för att forcera igenom vansinnet så Sverige och Europa kollapsar totalt!!

Målet är att skapa krig och oroligheter, det skapar ett behov, ORDNING, lagom för sionistsvinen ( i NWO ) att leverera en LÖSNING, ett "tvingande" paket erbjudande i kaosets kölvatten ( tyvärr så följer det med i paketerbjudandet från missfostret EU ( NWOs organ ) att även våran FRIHET i Europa berövas totalt . Just det, massinvandringen av miljoner fula dumma muslimska män är ett kodord för massförstörelsevapnet ).

Du måste lära dig tolka alla "fina" KOD-ORD som NWO ger ut i te.x Agenda 21 till vad de egentligen betyder.
Multikultur te.x. = Är till 90% ENDAST och ALLTID fula, dumma och egoistiska Muslimska män i miljoner från arabländer och Afrika, som inte vet av vad demokrati är (vilken tur för NWO då, som vill bli världsherrar med några få slavar ( 1/14 räcker tycker de tydligen ).

Flykting= är en förhärdad muslimsk lögnare och monster-egoist med baksluga tankar
( och tyvärr i många fall har det visat sig dessutom vara extremt fega våldsamma massvåldtäktsmän som har tänk demolera allting i sin väg i det en gång så vita vackra lugna fredliga Europa. )
Rasist!=främlingsfientlig!= håll käften och gör som vi säger till dig!!!
.
.
.
. osv...

Din retorik är något opolerad, men i princip håller jag med. Såg just ett inslag på nyheterna där det rapporteras om Annie Lööfs senaste förslag: Väsentligt lägre lönerer för nyanlända!
Neo-liberalisternas våta drömmar håller faktiskt på att slå in!
Nu. Här. I Sverige.
Citera
2016-02-05, 09:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosack
Din retorik är något opolerad, men i princip håller jag med. Såg just ett inslag på nyheterna där det rapporteras om Annie Lööfs senaste förslag: Väsentligt lägre lönerer för nyanlända!
Neo-liberalisternas våta drömmar håller faktiskt på att slå in!
Nu. Här. I Sverige.

Hur ska väsentligt lägre löner för nyanlända minska antalet som kommer hit, de får ju inga jobb när de är nyanlända, de får inte ens arbeta.

Väsentligt lägre bidrag och standard vore väl ett bättre förslag?
Citera
2016-02-05, 09:12
Medlem
BewilderedHulders avatar
Likt Romarriket som invaderades av barbariska folkslag en gång föll, så kommer EU.
Detta är början till slutet för en ny era.
Citera
2016-02-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Till skillnad från "upplysta" Sverige?

Upplysta? Se som är kritiska mot invandringen? Vafan har de med saken att göra? Har ju enorma problem i sverige nu med svartingar som beteer sig som apor. Levt under en sten de senaste 10 åren eller?
Citera
2016-02-05, 09:33
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Varför förvanskar du sanningen? Antagligen för att du inser att ingen kommer att läsa länken, bara din rubrik. Migrationsverket har inte alls sagt att prognosen är att 140 000 asylsökande kommer till Sverige 2016. Vad de har sagt att det är svårt att bedöma. Det kan också komma 70 000, enligt prognosen. Därför ligger prognosen mellan 140 000- 70 000. Sedan kan det ju hända att det kommer ännu färre.

Du tycks ha uppenbara lässvårigheter.

Om du går till min TS igen och läser så ser du (förhoppningsvis) att jag skriver dels att prognosen är osäker, och dels att det väntas "upp emot 140 000".

Jag gissar att du är allt för vänsterextrem för att läsa annat än rubriken innan du reagerar. Det är dumt. Du är dum.
Citera
2016-02-05, 09:45
Medlem
bananfrakts avatar
Hur fan tänker dom? Äckliga politiker som är rädda för att bli kallade rasister!
Citera
2016-02-05, 10:10
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteLagom
sägs varit ganska lugnt hittills i år, på normala nivåer.

Normala nivåer? Det var fler som anlände till Europa som sökte sig till Sverige än motsvarande period 2015.
Citera
2016-02-05, 10:13
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCandersen
Åkesson har just tipsat honom om vad som kommer att krävas
Ja det är ju hans meningsfränder i de andra länderna som skapat den här situationen så honom ska man kanske inte lyssna på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in