2016-02-02, 14:31
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vad tyder på det? Alla verkar ta för givet att Lisa skickar sms och fickringer när hon är ensam kvar vid mopeden. Det gör inte jag. Visst kan hon göra sånt medan de andra låser dörren?
Alla olika tidsuppgifter visar att stängandet bör ha skett kring 18.00 - 18.15, absolut inte senare än 18.20.
2016-02-02, 14:34
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att det gick illa med Adriana berodde inte på att den mannen talade engelska.
Men det kan ju NB ha tänkt.
En annan tänkbar variant, är att han blandat engelska och svenska och att Lisa valt att svara på svenska.
2016-02-02, 14:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Alla olika tidsuppgifter visar att stängandet bör ha skett kring 18.00 - 18.15, absolut inte senare än 18.20.
Japp, och fickringningen skedde 18:26, efter låsningen alltså.
2016-02-02, 14:39
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Japp, och fickringningen skedde 18:26, efter låsningen alltså.
Ja, det är ju väldokumenterat.
2016-02-02, 14:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Men det kan ju NB ha tänkt.
En annan tänkbar variant, är att han blandat engelska och svenska och att Lisa valt att svara på svenska.
Varför krångla till det så? Ockham vänder sig i sin grav. Den enklaste lösningen är den troligaste, Lisa gick självmant över vägen, ensam eller i sällskap med en svensk bekant.
2016-02-02, 14:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
De tre tjejerna gick ut tillsammans. Rebecka minns att Lisa höll på med mobilen innan de låste och skildes åt. Ingen vet om Lisa var kvar i omklädningsrummet när hon skickade sitt sms och ingen vet om fickringningen skedde i samband med att de låste dörren.
Läs min diskussion med #KeithRichards senaste timmen, så slipper jag upprepa varför fickringningen skedde efter låsningen.
2016-02-02, 14:42
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Varför krångla till det så? Ockham vänder sig i sin grav. Den enklaste lösningen är den troligaste, Lisa gick självmant över vägen, ensam eller i sällskap med en svensk bekant.
Det är inte det minsta krångligt. Vår källa Rohna har förklarat att litauerna blandade engelska och svenska. Och en artig 17-årig flicka skulle säkert hjälpa någon som arbetar utanför hennes arbetsplats.
2016-02-02, 14:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Det är inte det minsta krångligt. Vår källa Rohna har förklarat att litauerna blandade engelska och svenska. Och en artig 17-årig flicka skulle säkert hjälpa någon som arbetar utanför hennes arbetsplats.
Då är du oense med hennes pappa.
2016-02-02, 14:49
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Då är du oense med hennes pappa.
Man kan inte tolka hans uttalande så pass binärt.
2016-02-02, 14:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Man kan inte tolka hans uttalande så pass binärt.
Han är mycket bestämd. Och NB:s arbetskompisar pratade helst engelska med honom, så engelska hade varit det naturliga språket mellan Lisa och NB.
2016-02-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok - och vart är denna info från? Att man beslöt av "rent praktiska skäl"?

Edit: Förtydligar även till dig att diskussionen inte handlar om att tvinga hit IB (inte ens möjligt) eller övertala (ska inte ens HovR ägna sig åt). Jag diskuterar helt utifrån jurdiska termer - för det är förankrat (ska vara) i någon paragraf.
Att sitta och ägna sig åt nån sorts godtycklighet på eget bevåg är inte aktuellt.
Lika lite som en diskussion a la rita-gissa-spring.

Strikt juridiskt är det jag undrar kring alltså.
Lite läsvärt om detta, 36 kap. 3 § + 10 § rättegångsbalken (1942:740) (RB)

lagen.nu/1942:740
2016-02-02, 14:54
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Han är mycket bestämd. Och NB:s arbetskompisar pratade helst engelska med honom, så engelska hade varit det naturliga språket mellan Lisa och NB.
De två var inte arbetskompisar.
Nu blir det en tråkig rundgång. Bland mina tidigare svar kring detta, finns min uppfattning redovisad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in