2016-02-02, 14:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Och de förslag som har givits i tråden är fullt tillfredsställande, även om nu blombergsrevisionisterna så gärna vill skapa tvivel på alla tänkbara sätt.
Det är givetvis inte svårt för en vuxen karl att sätta sig i respekt hos en artig 17-årig flicka genom att vänligt be om hjälp med någon rimlig tjänst.
Hon skulle aldrig följt med någon som inte var i nöd, sa pappan.
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag tror att NB har gått över vägen, där har han ropat, hjälp skynda
min bror eller varför inte fru har svimmat, snälla skynda kom.
Han har varit påig som fan så Lisa har blivit stressad, inte hunnit tänka till
utan helt enkelt sprungit efter. Det är en ide.

En annan ide är att han har norpat hennes mobil å jönsat runt, fått
henne att följa efter, över vägen då så klart.
Hade det kommit en bil så kunde han avbryta.
En bil med AJ i hade så klart stannat.
Inget brott begånget, jävligt mysko agerande dock.

En annan sak är tejprullen med Lisas fingrar i hålet.
Har hon tejpat något själv, borde ha hittats, har hon hjälpt någon "det är klart".

Självklart kan fingrarna ha hamnat där vid handgemäng, vi vet inte om hon
kunde göra motstånd i det läget.

Lite tankar om vad som kan ha hänt, sedan kan man
plussa på med bilar å SUVar osv.
Vad var det som var klart i så fall?
2016-02-02, 14:14
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hon skulle aldrig följt med någon som inte var i nöd, sa pappan.
Läs vad jag skrev som svar förra gången du tog upp detta, det gäller fortfarande.
Citat:
Vad var det som var klart i så fall?
Exakt vad hon sade och framförallt menade, är inte helt klarlagt, så det blir nog lite svårt för oss att svara på.
2016-02-02, 14:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon skulle aldrig följt med någon som inte var i nöd, sa pappan.?
Börja för fan inte igen med samma dravel som redan är utrett om VAD pappan sa. Otaliga ggr.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
SH: "Hon skulle aldrig gå fram till en okänd människa om inte han vore i nöd eller blev tvingad och det är jag helt säker på."

Att nycklarna satt i, att påsen finns kvar, att hon inte frivilligt går till personer pga sin blyghet betyder enligt pappan att det endast finns två varianter:
Överfallen eller att NB vore i nöd (" Om inte han vore i nöd")

.... och alla vet att han varken var sjuk eller i nöd. Slutsatsen blir då LURAD.
LURAD till ladan.

# Om nån ska hjälpa en människa i nöd lämnar man saker vind för våg och springer dit.

Mer omständigt behöver det inte vara, det är rimligt och det sammanfaller med ÅK gärningsbeskrivning ihop med Lisas personlighet.
Det finns sen andra varianter, kanske ett visst igenkännande och/eller:
" Äsch, det går ju fort, jag springer snabbt dit och visar honom."

"Min första tanke då jag kom springande var att det här är en av Arnes anställda, han verkade vilja nånting, jag höll ju på och sprang, jag var inte jättesugen på att stanna men då tänkte jag att det är klart att jag ska hjälpa honom." Adriana i TR via ljudfil.

Jag tänker även åberopa statistik som du älskar (dock väldigt selektivt har jag märkt) och vid stora undersökningar av galningar (förstagångs såväl som serie) är den vanligaste formen att lura offret (con/ruse attack).

Pappan som känner Lisa dvs hans åsikt, åklagarens gärningsbeskrivning och vetenskaplig grund sammanfaller. Vad har du att kontra med? Expressen från 2006?
2016-02-02, 14:17
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Det är precis det du inte vet.
Allt tyder på att kollegorna lämnat platsen före 18.26, så det bör vi utgå ifrån.
2016-02-02, 14:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Börja för fan inte igen med samma dravel som redan är utrett om VAD pappan sa. Otaliga ggr.
Han kan inte ha kommit in bakom ladan och hävdat att han var i nöd och blivit trodd.
2016-02-02, 14:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Läs vad jag skrev som svar förra gången du tog upp detta, det gäller fortfarande.

Exakt vad hon sade och framförallt menade, är inte helt klarlagt, så det blir nog lite svårt för oss att svara på.
Det låter som om hon hjälpte någon hon kände, och denne har inte givit sig till känna.
2016-02-02, 14:24
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Det låter som om hon hjälpte någon hon kände, och denne har inte givit sig till känna.
Nu talar vi om en flicka som jobbat med service och det är inte alls svårt att tänka sig att hon använt den attityden när någon bett om hjälp. Och denne någon kan ju ha presenterat sig som Arnes anställde, och det blir då extra givet att han blir väl bemött.
2016-02-02, 14:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nu talar vi om en flicka som jobbat med service och det är inte alls svårt att tänka sig att hon använt den attityden när någon bett om hjälp. Och denne någon kan ju ha presenterat sig som Arnes anställde, och det blir då extra givet att han blir väl bemött.
NB skulle ha pratat engelska i så fall, det är inte lätt att säga och bli förstådd på svenska.
2016-02-02, 14:29
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Det bör ha hänt bakom kaféet. Hur kom Lisa till ladan?

Varför bakom Caféet?
Varför inte utanför Ladan!
2016-02-02, 14:29
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
NB skulle ha pratat engelska i så fall, det är inte lätt att säga och bli förstådd på svenska.
Han ska ha talat svenska ibland.
Dessutom gick det ju så illa när han talade engelska med Adriana dagen innan, så han insåg nog att denna gång skulle han använda svenska.
2016-02-02, 14:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Vad tyder på det? Alla verkar ta för givet att Lisa skickar sms och fickringer när hon är ensam kvar vid mopeden. Det gör inte jag. Visst kan hon göra sånt medan de andra låser dörren?
Hon försvann runt hörnet medan de andra låste. Lyssna på förhöret med Rebecka. Dessutom, om de var kvar så sent som 18:26, hade Lowa missat sin buss.
2016-02-02, 14:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Han ska ha talat svenska ibland.
Dessutom gick det ju så illa när han talade engelska med Adriana dagen innan, så han insåg nog att denna gång skulle han använda svenska.
Att det gick illa med Adriana berodde inte på att den mannen talade engelska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in