Citat:
Ursprungligen postat av
Calogero
Om man skulle bli tagen med narkotika på sig, inte mycket alls utan säg 0,3 g, och dessutom är helt ostraffad sedan tidigare, vad kan man vänta sig för straff? Får man en prick i registret?
Ringa narkotika, dagsböter och det regleras via din inkomst. Är du arbetslös är den lägsta 3.500kr. Så mitt tips till dig är att nästa gång du blir tagen med ringa narkotika så börjar du med att neka så slipper du bli lurad till ett strafföreläggande vilket jag vet du gick med på. Så nu per automatik får du en bot, har du körort eller körkortstillstånd blir du inte av med den, du får lämna ett yttrande till socialen och nämner du att "det varit en gångs förseelse och var ute och drack och en kompis bjöd på en grej blabla." syftet är att du ska kunna behålla tillstånd/körkort även om de vet att du ljuger så går det igenom. De kommer själv kontakta dig och se till och gå mötet så inte dörren till transportstyrelsen förblir stängd. Jo i ditt belastningsregister kommer det stå "ringa narkotikabrott" Inget som kommer stoppa dig ansöka om jobb eller gå vidare med livet.
Neka, vi säger du har 0.3g i fickan, "jag lånade jackan" eller så pungar du biten. Eller så fort de är nära dig kasta den och om de hittar den så säger du det är inte mitt. Man brukar inte väcka åtala på en ringa. Beror på hur pass många ringa du har tidigare. Redan efter första kan du ducka resterande för att ett åtal kommer kosta mer än vad du kommer böta. Inget att oroa sig för.
Problemet med allt detta är att den skyldiga inte förstår sina rättigheter och polisen tar fram boken direkt och ställer frågor, du blir lurad direkt, de frågar inte "nekar eller erkänner du innehavet" Du ska visa fram fötterna och säga jag nekar det brott jag är misstänkt för och jag har inget att yttra mig om. Idioterna vill bara göra ett bra jobb så de kan få klättra upp positioner. Se polisen som hundar till åklagaren som i sin tur försöker fälla dig för brott och domaren tar beslutet. Erkänner du är du redan körd hela vägen.