2016-02-01, 09:48
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Redan när På spåret startade 1987 visste jag svaret på alla därefter kommande program.

Programmets utveckling visar ganska väl hur samhället förändrats. Det var väldigt lågt tempo under de tidiga åren. Det är anledningen till att jag kunde inhämta framtidsinformationen redan då.

Även när svaren var fel? Imponerande!
Citera
2016-02-01, 11:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Även när svaren var fel? Imponerande!

Nä han kryddar, för att kunna alla svar inklusive de felaktiga samt musikfrågorna (oberoende av eventuell artistisk tondövhet) krävs en specialalgoritm som jag utvecklade en midsommardagsmorgon strax utanför Smygehuk. Du får köpa denna algoritm av mig för en flaska Nikka och två Cohiba Esplendido! Men du måste även lova att rösta på KD.
Citera
2016-02-01, 11:31
Medlem
Busstations avatar
Är frågorna redan valda sedan tidigare och sedan blir det bara till randomgäst som råkar vara i det avsnittet eller är frågorna utvalda för varje specifikt program när man vet vilka gäster som kommer? Känns lite orättvist att ta med Vetlanda när Hägglund är med om det nu är medvetet. Nästintill gratispoäng för han där.
Citera
2016-02-01, 11:47
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Är frågorna redan valda sedan tidigare och sedan blir det bara till randomgäst som råkar vara i det avsnittet eller är frågorna utvalda för varje specifikt program när man vet vilka gäster som kommer? Känns lite orättvist att ta med Vetlanda när Hägglund är med om det nu är medvetet. Nästintill gratispoäng för han där.

Lika orättvist i så fall att ha resmål i USA då det onekligen är F&Fs specialitet
Citera
2016-02-01, 11:52
Medlem
core_s avatar
Citat:

Mnja, gratispoäng. Man behöver inte kunna en massa om Vetlanda för att man har bott i Jönköping. Det är inte runt hörnet direkt, sedan tycker jag varken att resan eller frågorna var riktade mot lokalbefolkning, just de tyckte jag var ganska enkla och jag har aldrig bott i de krokarna
Citera
2016-02-01, 11:55
Medlem
atts avatar
Citat:

Här är en intressant artikel om inspelningen: På spåret: Från avgång till slutstation

Det är en omfattande och ganska tungrodd apparat. Frågefilmerna börjar planeras redan tidigt på året.

Jag tvivlar på att man kan kasta om i manus beroende på om lag X vann förra avsnittet och nu ska möta lag Y. Gästartisterna behöver väl bokas med viss framförhållning. Programmen spelas ju in i snabb följd vilket också försvårar ändringar och anpassningar.

Teoretiskt kanske man kan skräddarsy första avsnittet i respektive grupp där man vet lite längre i förväg vilka som ska tävla.
Senast redigerad av att 2016-02-01 kl. 12:05.
Citera
2016-02-01, 13:10
Medlem
BlackMetals avatar
Var inte Jeanne d'Arc lite väl uppenbar? Räckte med en bild på påven och En Kvinnas Martyrium för att knäcka den de första sekunderna.
Citera
2016-02-02, 23:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Var inte Jeanne d'Arc lite väl uppenbar? Räckte med en bild på påven och En Kvinnas Martyrium för att knäcka den de första sekunderna.

Som de flesta här inne tog jag det innan filmen börjat.

Över 2 miljoner ser det här varje fredag. Vad är det som lockar med uppnäst kultur egentligen? Är det vad svennebananen vill eftersträva?

Det är alldeles för lite program om vetenskap och djupgående forskning på SVT.

Verkar som det är tavlor och vinpimplande som intresserar folket i det här landet. Landet Kakan Hermansson borde vi kalla det.
Citera
2016-02-03, 19:31
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Som de flesta här inne tog jag det innan filmen börjat.

Över 2 miljoner ser det här varje fredag. Vad är det som lockar med uppnäst kultur egentligen? Är det vad svennebananen vill eftersträva?

Det är alldeles för lite program om vetenskap och djupgående forskning på SVT.

Verkar som det är tavlor och vinpimplande som intresserar folket i det här landet. Landet Kakan Hermansson borde vi kalla det.

Frågesport på TV har alltid roat tittarna...inte bara i Sverige utan det är likadant utomlands. På spåret visar att ryktet om att s k "lägerelds-TV" skulle vara passé är felaktigt. Den typen av program är fortfarande populära.
Citera
2016-02-04, 16:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Här är en intressant artikel om inspelningen: På spåret: Från avgång till slutstation

Det är en omfattande och ganska tungrodd apparat. Frågefilmerna börjar planeras redan tidigt på året.

Intressant läsning!

Citat:
1990 lockade man svindlande 3,7 miljoner tittare – i klass med Kalle Anka på julafton – och snabbt stod det klart att programmet skulle bli en långkörare.
Citera
2016-02-05, 18:52
Medlem
Trumpeters avatar
Risk för utklassning idag. Radiopratarna där Louise Epstein verkligen gör skäl för att vara en pratare lär inte ha en chans. Hoppas att Louise kan lägga lite band på sig.
Citera
2016-02-05, 19:18
Medlem
Jag kan inte på något vis se hur Epstein/Nordegren ska klara detta ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in