Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du slingrar dig, du skrev "bibeln" och menade självklart bibeln och inte Nya Världens Översättning:
Nej, du är tydligen mer än lovligt korkad. Hur menar du att jag skulle ha menat ALLA versioner av bibeln om jag påpekar att "ljuskälla" är fel och det bara står "ljuskälla" i Nya världens översättning av den heliga skrift?
Jag skrev "bibeln" därför att det var en bibel som jag satt och läste i, och det råkade vara Nya världens översättning av den heliga skrift. Kallar man inte den för bibeln?
Att det stod olika i andra svenska biblar var jag då inte medveten om, vilket jag också har erkänt (erkännanden är tydligen viktiga för dig, har jag förstått).
Jag råkade bara se något som var fel och skrev om det. Du skulle ha kunnat titta i en annan bibelversion och helt enkelt kunnat svara att det inte alls står "ljuskälla" i den versionen av bibeln. Då skulle det ha blivit en helt annan diskussion, men du vill tydligen ta vilken som helst annan sak att diskutera än något som har att göra med hur djuren skulle ha kunnat överleva mer än ett år på arken, plus tiden efteråt innan det fanns något att äta ...
(Nu har jag tappat räkningen på hur många gånger jag har ställt den frågan och du har varje gång valt att INTE svara, så jag får väl förmoda att du inte har något svar att komma med som skulle kunna styrka att bibeln är sann på den punkten.)