2016-02-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamsontheNazarite
Och varför gör du det?.....

Om man tittar rent logiskt så kan ju båda personerna ljuga?

Person som skrev skriften har antigen ljugit eller talat sanning, så 50/50 chans.

En forskare som står framför dig och säger en sak kan ljuga eller tala sanning, så 50/50 chans.

Varför litar du mer på den ena över den andra?.....

Kan det vara för att du är en syndare/satanist och vill fortsätta leva ditt dåliga liv?....
Det har inget att göra med hur jag vill leva mitt liv.
Så om jag säger till dig att det bor en drake under min säng, så är det alltså 50/50 chans att jag ljuger eller talar sanning. Intressant sätt att se på tillvaron.
Citera
2016-02-19, 18:03
Medlem
Citat:

Logik är inget som du verkar ha särskilt stor kunskap om...
Citat:
Person som skrev skriften har antigen ljugit eller talat sanning, så 50/50 chans.
... vilket du visar här.
Inte tror du väl på fullt allvar att ett påstående alltid har 50% chans att vara korrekt?
Citat:
En forskare som står framför dig och säger en sak kan ljuga eller tala sanning, så 50/50 chans.
Då säger jag till dig att jag är en osynlig enhörning, skapad av det flygande spaghettimonstret.
Är det 50% chans att jag talar sanning? Eller är det mer sannolikt att mitt påstående är falskt/korrekt?
Citera
2016-02-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Röda Havet låg antagligen på något annat ställe på den tiden. Och var antagligen mycket mindre....

Smeso måste bevisa att Röda Havet låg på något annat ställe på den tiden, än den ligger idag
Citera
2016-02-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Smeso måste bevisa att Röda Havet låg på något annat ställe på den tiden, än den ligger idag
Självklart, och jag skojade bara. Men hur är det med din egen bevisbörda? Du kör ju med sådana argument, utan att skoja.
Citera
2016-02-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Självklart, och jag skojade bara. Men hur är det med din egen bevisbörda? Du kör ju med sådana argument, utan att skoja.

Fast Smeso skojade inte, han menar att Röda Havet låg någon annanstans än den gör idag.
Citera
2016-02-19, 19:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Du har inte en susning om vetenskapens systematiska metodologi när du kommer med sånt trams.
Citera
2016-02-19, 19:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Men när det kommer till din egen bevisbörda bruker du inte vara så pigg.
Citera
2016-02-19, 20:19
Medlem
Citat:
Varför skulle dom inte ha gjort det?

Tror hundar har existerat i ungefär i 500 år och på den tiden har det kommit hundratals hundraser vi har idag.

Har du ens studerat biologi eller antropologi?

Men visst! Du är ett synnerligen intressant exempel för religionspsykologerna!
Citera
2016-02-19, 20:22
Medlem
Citat:
Nej du litar inte på dom, du tror på dom är ett bättre ord använda.

Så om bibeln säger jorden ca 6006 år gammal.

Du säger den är fel på grund av att det finns civilisationer som är äldre.

Men om det inte finns civilisationer som är äldre så indikerar det inte att bibeln är sann?

Vilken dubbel standard.......

KAn du nämna en enda seriös fysiker/geolog/biolog som på fullt allvar tror att jorden är 6006 år gammal?
Citera
2016-02-19, 20:24
Medlem
Citat:

Varför litar du mer på den ena över den andra?.....

Kan det vara för att du är en syndare/satanist och vill fortsätta leva ditt dåliga liv?....

Nu är det inte en enstaka forskare som påstår att jorden är äldre än 6006 år.....alla seriösa forskare är ense om att jorden är över 4 miljarder år gammal. Skulle de göra detta för att leva dåliga liv??
Citera
2016-02-19, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nu är det inte en enstaka forskare som påstår att jorden är äldre än 6006 år.....alla seriösa forskare är ense om att jorden är över 4 miljarder år gammal. Skulle de göra detta för att leva dåliga liv??

Som man är forskare och inte tror att jorden är över 4 miljarder år så kan man inte vara en seriös forskare?
Citera
2016-02-19, 21:23
Avslutad
Citat:
Som man är forskare och inte tror att jorden är över 4 miljarder år så kan man inte vara en seriös forskare?
Om 99% av alla som forskar på området kommer fram till och enas om att jorden är 4.54 miljarder år, och 1% kommer fram till någon annan siffra, skall man då lita på de (ofta med kristen bakgrund) forskare som säger att den är ca 6000 år gammal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in