2016-01-31, 22:20
  #29953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej vad vet jag. Jag vill dock minnas en tid då Firman boys var firman boys och DFG var DFG. Idag verkar det vara ett hopkok av kalhyggen som slåss för det mesta. Inte bara mot det mesta men även med de flesta så som sida vid sida med varandra. Långt bort från Football factory idealet:

Skiter väl i utveckligen så då jag inte tycker om fenomenet överhuvudtaget. Men att inte erkänna att denna politiska aktion kopplat ihop firman boys och DFG med politik är att stoppa huvudet i sanden.

Alla förstår att det inte är en slump att just så många personer från dessa grupper sammanstrålar. Individer har använt sin tillhörighet till respektive firma för att kunna kraftsamla och genomföra aktionen. Det är liksom det som gör firmorna politiska i var mans ögon. Sen vad man tycker i frågan är inte intressant. Firmorna är nu politiserade oavsett vad ni tycker och tänker. Det blev det sekunden någon använde sitt nätverk i respektive firma för att slåss i politiskt syfte.

Jag lämnar denna diskussion nu. Kul att firmorna iallafall bekänner färg. Mentala kalhyggen brukar dras till extrema åsikter.
Må väl.

Vilken tid vill du minnas? EM 92?
Hittade på denna omgjorda text och tja den stämmer ju tyvärr in rätt bra med dagens Sverige..

Det finns en grupp i vårt land som kan våldta eller slå dig min vän
Utan att nått straff väntar sen, dags o ändra situationen.


alla vet vad som sker, men makten dom blundar och
dom säger dom inte ser, dom vill inte
göra någonting, för det drabbar inte dom.
korrumperad stadsmakt i babylon.

Dan Eliasson hylla dom och gav dom blommor som tack.

Efteråt en lång debatt full av skitsnack, där alla satt och tyckte synd om dessa individer
ingen av dom var där men ändå tyckte dom så, de ger dom rätten och tro media.
Citera
2016-01-31, 22:42
  #29954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej men vad spelar det för roll tycker du? Alla vet att det var Firman boys och Djugårdens fina grabbar som låg bakom detta. Det är inte uppe för debatt det bara är så. Det har gjort att dessa firmor har blivit kraftigt politiserade.

Sen om dom slogs under de namnen eller inte spelar ingen roll. Alla vet ändå.
Flygbladen som delades ut saknade partipolitiska budskap och slutsatsen att "det är nog nu" är sunt förnuft och inget avancerat ideologiskt ställningstagande. De som inte hyser den uppfattningen och håller fast vid att massinvandringen bör fortgå är de som är de verkliga ideologiska extremisterna och det är också de som arbetar för en politisering av allt och genom media angriper alla som inte viker sig för deras politiska agenda. Det är ju etablerad media och PK-politiker som försöker skandalisera det inträffade medans t.ex. Nordfront och Fria Tider mer rapporterar om det som händer utifrån det perspektiv och synsätt som de som nyheten handlar om har.

Sedan har ju inte firmorna politiserats eftersom firmorna som sådana inte gjort några uttalanden om händelserna och därmed inte kan anklagas för att ha tagit någon specifik ställning. Men om firmorna bryr sig om skriverierna i media så kan de ju komma med offentliga uttalanden om att de är negativa eller neutralt inställda till det som hände, eller så kan de bry sig om Sverige och göra positiva uttalanden.
Citera
2016-02-01, 00:18
  #29955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej men vad spelar det för roll tycker du? Alla vet att det var Firman boys och Djugårdens fina grabbar som låg bakom detta. Det är inte uppe för debatt det bara är så. Det har gjort att dessa firmor har blivit kraftigt politiserade.

Sen om dom slogs under de namnen eller inte spelar ingen roll. Alla vet ändå.

Fortfarande ingenting med politik att göra, alla vet det ändå.....
Citera
2016-02-01, 01:10
  #29956
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Fortfarande ingenting med politik att göra, alla vet det ändå.....

Politik och politik, vad fan, bara lägg av.

Firman Boys och Djurgårdens Fina Grabbar gav ett statement att sådant här tål vi fan inte mitt i Stockholm City era jävla luffare. Tålamodet är faktiskt slut. Sedan länge.

Sedan att KGB (Kompis Gänget Bajen) som inte blev inbjudna är mer vänstervridet är väl ingen större rikshemlighet direkt, eller?
Citera
2016-02-01, 02:06
  #29957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej vad vet jag. Jag vill dock minnas en tid då Firman boys var firman boys och DFG var DFG. Idag verkar det vara ett hopkok av kalhyggen som slåss för det mesta. Inte bara mot det mesta men även med de flesta så som sida vid sida med varandra. Långt bort från Football factory idealet:

Skiter väl i utveckligen så då jag inte tycker om fenomenet överhuvudtaget. Men att inte erkänna att denna politiska aktion kopplat ihop firman boys och DFG med politik är att stoppa huvudet i sanden.

Alla förstår att det inte är en slump att just så många personer från dessa grupper sammanstrålar. Individer har använt sin tillhörighet till respektive firma för att kunna kraftsamla och genomföra aktionen. Det är liksom det som gör firmorna politiska i var mans ögon. Sen vad man tycker i frågan är inte intressant. Firmorna är nu politiserade oavsett vad ni tycker och tänker. Det blev det sekunden någon använde sitt nätverk i respektive firma för att slåss i politiskt syfte.

Jag lämnar denna diskussion nu. Kul att firmorna iallafall bekänner färg. Mentala kalhyggen brukar dras till extrema åsikter.
Må väl.


Om du nu minns en tid så undrar jag vilken tid du minns?

Förr i tiden var firmorna mycket mer politiska än vad de är idag.
Citera
2016-02-01, 09:29
  #29958
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Om du nu minns en tid så undrar jag vilken tid du minns?

Förr i tiden var firmorna mycket mer politiska än vad de är idag.

Stämmer. Förändrar inte det faktum att de nu är påväg att bli lika politiska som de en gång var, om inte värre.
Citera
2016-02-01, 12:30
  #29959
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Vilken tid vill du minnas? EM 92?
Hittade på denna omgjorda text och tja den stämmer ju tyvärr in rätt bra med dagens Sverige..

Det finns en grupp i vårt land som kan våldta eller slå dig min vän
Utan att nått straff väntar sen, dags o ändra situationen.


alla vet vad som sker, men makten dom blundar och
dom säger dom inte ser, dom vill inte
göra någonting, för det drabbar inte dom.
korrumperad stadsmakt i babylon.

Dan Eliasson hylla dom och gav dom blommor som tack.

Efteråt en lång debatt full av skitsnack, där alla satt och tyckte synd om dessa individer
ingen av dom var där men ändå tyckte dom så, de ger dom rätten och tro media.

*Skämskudde aktiverad*


Det är roligt att se hur vissa människor fullkomligt frossar i att samma människor som är fotbollshuliganer agerar politisk. Jag kan avslöja att det har varit så väldigt länge, och det finns både extremhöger och extremvänster i somliga ligor, även fast höger är i majoritet.
Citera
2016-02-01, 13:48
  #29960
Medlem
BigTones avatar
Utan att lägga någon värdering i sakfrågan avseende vad som hänt eller inte hänt så kommer det att ligga ligorna i fatet om de ses kopplade till politiska aktioner av det mer utomparlamentariska hållet.

Så länge de slåss mot likasinnade i grusgropar (eller av allmänheten ses som det) så kommer trycket att med statens våldsmonopol bekämpa dom att vara en bråkdel av vad det kommer att vara om de börjar ses som politiska extremister. Helt andra maktmedel kan tas till bruk mot något som med "lite god vilja" (läs annan politisk åskådning) ses som terrorverksamhet.

Personligen så tror jag att den största anledningen till att firmakulturen fått möjlighet att blomstra är att den skötts så pass snyggt (allting är ju relativt) jämfört med 80-90 talet.

Just my five cents
Citera
2016-02-01, 14:22
  #29961
Medlem
Slog de ens på några "gatubarn"? Rapporterna gäller ju en civilpolis och två snorungar som kom i vägen.

Läser att man tröttnat på "gatubarnen" i förorten också. Var det med några med utländsk härkomst i mobben, eller högerextremister/nazister som tidningarna uttrycker det?
Citera
2016-02-01, 15:51
  #29962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej vad vet jag. Jag vill dock minnas en tid då Firman boys var firman boys och DFG var DFG. Idag verkar det vara ett hopkok av kalhyggen som slåss för det mesta. Inte bara mot det mesta men även med de flesta så som sida vid sida med varandra. Långt bort från Football factory idealet:

Skiter väl i utveckligen så då jag inte tycker om fenomenet överhuvudtaget. Men att inte erkänna att denna politiska aktion kopplat ihop firman boys och DFG med politik är att stoppa huvudet i sanden.

Alla förstår att det inte är en slump att just så många personer från dessa grupper sammanstrålar. Individer har använt sin tillhörighet till respektive firma för att kunna kraftsamla och genomföra aktionen. Det är liksom det som gör firmorna politiska i var mans ögon. Sen vad man tycker i frågan är inte intressant. Firmorna är nu politiserade oavsett vad ni tycker och tänker. Det blev det sekunden någon använde sitt nätverk i respektive firma för att slåss i politiskt syfte.

Jag lämnar denna diskussion nu. Kul att firmorna iallafall bekänner färg. Mentala kalhyggen brukar dras till extrema åsikter.
Må väl.

Det är nya tider nu.
Ganska uppenbart att grabbar i Sverige gillar att slå varandra på käften och sparra lite under fotbollssäsongen men när det kommer till kritan finns det viktigare saker än klubbtillhörighet. Något som jag tror alla förstår (pappskallar som dig undantaget).
Citera
2016-02-01, 16:14
  #29963
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Politik och politik, vad fan, bara lägg av.

Firman Boys och Djurgårdens Fina Grabbar gav ett statement att sådant här tål vi fan inte mitt i Stockholm City era jävla luffare. Tålamodet är faktiskt slut. Sedan länge.

Sedan att KGB (Kompis Gänget Bajen) som inte blev inbjudna är mer vänstervridet är väl ingen större rikshemlighet direkt, eller?
Men man ska acceptera bråk och stök i samband med fotbollsmatcher?
Lägg där till pengarna som dom kalasen kostar.
Citera
2016-02-01, 16:27
  #29964
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Men man ska acceptera bråk och stök i samband med fotbollsmatcher?
Lägg där till pengarna som dom kalasen kostar.
Ja, fotboll och våld hör ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in