2016-01-23, 06:01
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GizmoXD
Jag förstår inte vad problemet är, hon är den hon är? Hon är ju inte en annan person bara för att hon gillar att ha sex? Det är ju dig hon valt att vara med, då måste du ju vara ganska bra på väldigt många områden, både när det gäller sex och annat . Om du nån gång träffar någon hon haft sex med, så kan du känna dig som the man, hon har ju alltså dissat den mannen för dig!

Nej, det innebär att hon är kravlös mot alla andra men kräsen med vad just du måste leva upp till.
Citera
2016-01-23, 09:11
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Jag förstår inte vad problemet är, hon är den hon är? Hon är ju inte en annan person bara för att hon gillar att ha sex? Det är ju dig hon valt att vara med, då måste du ju vara ganska bra på väldigt många områden, både när det gäller sex och annat . Om du nån gång träffar någon hon haft sex med, så kan du känna dig som the man, hon har ju alltså dissat den mannen för dig!
Det är som situationen i Tyskland. Alla som kan "spela" vara flyktingar är tillåta in i Tyskland och det är endast efteråt man ångrar sig något när dessa flyktingar begår tunga brott.

Poäng?

Tänk igenom situationen och ställ krav så ångrar man sig inte.

TS tjej är en billig slampa. De män som försvarar att det är OK med tjejer dom legat i massor är perfekta för dem. En man med viss självrespekt och familjevärderingar kommer tacka henne nej och beslutet kvarstår.

TS borde ha gått igenom hennes förflutna genom ställa frågor, vilket han inte gjorde och därmed betalade för kalaset senare i hans förhållandet med henne. Som han själv beskriver, hade han haft vetskap om hennes slampighet, inget förhållande skulle ha uppstått med henne.

Jag kan inte tänka mig hur äckligt det måste vara för en man att skaffa dotter med en slampa och sedan deras dotter slampar som hennes mor.

Men ja... Vi alla är olika. Vissa har inga krav så länge de får något medan andra gruppen har olika nivåer av krav.
Senast redigerad av Mercinho 2016-01-23 kl. 09:14.
Citera
2016-01-23, 12:45
Medlem
Frågan är ju HUR ni som inte vill vara med en kvinna som legat med en massa killar hanterar det faktum att ni faktiskt aldrig kommer få veta det?
Citera
2016-01-23, 12:58
Medlem
Citat:

Eller så är han mannen som dumpade henne för att hon var för dålig/han tröttnade.
Citera
2016-01-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Frågan är ju HUR ni som inte vill vara med en kvinna som legat med en massa killar hanterar det faktum att ni faktiskt aldrig kommer få veta det?
Man frågar. Att hon sedan ljuger eller förändrar bilden gör henne en lögnare.

Ett förhållande som drivs vidare med lögner skall ändå ner till botten som aktier. Finns stöd så bör den studsa uppåt annars nästa stöd eller trendbrott(slut).

Det kanske mest intressanta fråga för mig är hur folk definierar att de är ihop och vad krävs för att man ska vara ihop. Tittar och läser man trådar här, det som media presenterar och från nära bekanta och kära känns det som att folk blir ihop för att täcka ett håll som exempelvis rädslan att vara ensam eller dylikt.

Alldeles för många förhållanden verkar sakna integritet,förståelse , tålamod , ansvar, djuphet,känslomässig anslutning och ambition för förhållandet. Men ja, jag börjar gå nu off-topic.

Med trådrubriken i åtanke för vidare diskussion, och hur TS själv beskrev situationen åren efter första inlägget i tråden... Fråga kvinnan. Kvinnan har rätt att fråga om mannens personliga och interna värld precis som mannen har rätt att ställa frågor om kvinnans interna värld.

Har hon haft en slampig förflutna, det kanske är bäst att gå vidare.
Citera
2016-01-24, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Man frågar. Att hon sedan ljuger eller förändrar bilden gör henne en lögnare.

Ett förhållande som drivs vidare med lögner skall ändå ner till botten som aktier. Finns stöd så bör den studsa uppåt annars nästa stöd eller trendbrott(slut).

Det kanske mest intressanta fråga för mig är hur folk definierar att de är ihop och vad krävs för att man ska vara ihop. Tittar och läser man trådar här, det som media presenterar och från nära bekanta och kära känns det som att folk blir ihop för att täcka ett håll som exempelvis rädslan att vara ensam eller dylikt.

Alldeles för många förhållanden verkar sakna integritet,förståelse , tålamod , ansvar, djuphet,känslomässig anslutning och ambition för förhållandet. Men ja, jag börjar gå nu off-topic.

Med trådrubriken i åtanke för vidare diskussion, och hur TS själv beskrev situationen åren efter första inlägget i tråden... Fråga kvinnan. Kvinnan har rätt att fråga om mannens personliga och interna värld precis som mannen har rätt att ställa frågor om kvinnans interna värld.

Har hon haft en slampig förflutna, det kanske är bäst att gå vidare.

Jag har aldrig gått in i ett förhållande där jag velat veta något om den jag träffars liggbakgrund. Det hör man i så fall om i världen där rykten sprids, typ skolan, universitetet, i vissa fall jobbet, och i väldigt små städer. I miljonstäder är det betydligt svårare att veta något om den man träffar. Och nej, att fråga om sexpartners är verkligen inte någon bra grej, det är en misstroendeförklaring redan från början. Vill man veta sådant innan man träffar någon, i den verkliga världen, så kommer den man frågar om att få veta det på någon vänster, och då kommer det tillbaks på en själv, vilket verkligen inte är en positiv egenskap.
Citera
2016-01-26, 00:51
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Nu har jag bara läst trådstarten o jag märkte att tråden är ngr år gammal - kan ju inte låta bli att undra va som hänt med er o ert förhållande under de åren som gått.

Att gå från 5 sexpartners till, plötsligt, 40 st - o när ni redan hunnit va tillsammans under så lång tid. Jag fattar inte hur man kan göra som din sambo - att ljuga om väsentliga saker som man kan anta, redan från början i ett ny bekantskap, kan va viktiga för den andra att få känna till.

Ljuga är inte min grej alls o att undanhålla vissa saker bara för att man inte törs berätta lr skäms lr är rädd för konsekvenserna lr va fan som helst, är bara så onödigt o respektlöst.

Fattar inte hur man hinner med att knulla 40 innan man ens fyllt 30, för mig är det nog jämförbart med att en kille skulle knullat typ 2 - 300 tjejer under samma tid.

Ja, ja - undrar iaf hur det gick för TS o tjejen.
Citera
2016-01-26, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Jag har aldrig gått in i ett förhållande där jag velat veta något om den jag träffars liggbakgrund. Det hör man i så fall om i världen där rykten sprids, typ skolan, universitetet, i vissa fall jobbet, och i väldigt små städer. I miljonstäder är det betydligt svårare att veta något om den man träffar. Och nej, att fråga om sexpartners är verkligen inte någon bra grej, det är en misstroendeförklaring redan från början. Vill man veta sådant innan man träffar någon, i den verkliga världen, så kommer den man frågar om att få veta det på någon vänster, och då kommer det tillbaks på en själv, vilket verkligen inte är en positiv egenskap.

Man frågar helt enkelt. Att ställa frågan är rättighet medan tjejen som får frågan, har sin rättighet att antingen besvara eller avstå.

Rykten är ungefär som att "tro". Att tro och veta är inte alls samma sak.

Du låter som den typiske mangina som är rädd för att bli piskad av kvinnan om du ställer fel fråga. Kan man inte ställa frågor då det är ett tecken att man bör avstå från kvinnor i huvudtaget samt överse sin personliga strategi i livet och vad man har för mål.

Det låter som att tacka ja till ett jobb utan att fråga hur mycket pengar man kommer få och om man behöver ett passerkort för komma in på kontoret eller inte.

Vi börjar återigen gå bort från trådrubrikens ämne. TS har sig själv att skylla och slampor skall man avstå vilket TS har själv uppmärksammat i sitt inlägg på ett komiskt sätt.

Ingen kommunikation==Problem
Citera
2016-01-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero

Du låter som den typiske mangina som är rädd för att bli piskad av kvinnan om du ställer fel fråga. Kan man inte ställa frågor då det är ett tecken att man bör avstå från kvinnor i huvudtaget samt överse sin personliga strategi i livet och vad man har för mål.

Eller så är det inte viktigt för mig att veta om tjejen jag dejtar har legat med 10, 20, eller 30 killar innan, och då frågar jag inte alls för tanken har aldrig slagit mig. Moraltanten i mig kommer inte fram och skriker, så jag håller mig neutral.

Jag förstår att det är viktigt för trådskaparen och min rekommendation är att han bör vidimera sina kommande tjejer med lögdetektorutfrågningar innan han går in och ändrar status till förhållande på FB.
Citera
2016-01-26, 23:03
Medlem
Tjejer får knulla precis hur mycket de vill, precis som vi killar.

Fast det finns en aspekt i det hela och det heter könsjukdomar.

Det försöker jag kolla upp och skydda mig mot. Således tjejen får förståeligt nog också göra en läkarundersökning så att vi inte får sådana problem.

Det är lite som i porrbranchen, ju mer sexuella kontakter man har desto oftare ska man göra en läkarundersökning så att man inte skadar andra människor.

That it
Citera
2016-01-28, 14:04
Bannlyst
Men herregud vad känslig du är,

En bra kvinna ska iaf ha legat med en 30-50 för att vara okej i sänngen
Citera
2016-01-31, 14:44
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Men herregud vad känslig du är,

En bra kvinna ska iaf ha legat med en 30-50 för att vara okej i sänngen
Med ovan teori, lika gärna skaffa en hora. Hon lär var ärligare än en slampa som vägrar prata ut om sitt förflutna som i TS fall.

Tycker det är alltid roligt med små pojkar som kan acceptera en tjej som legat med massor av killar och sedan vägrar prata om det sexuella bagaget och förvänta sig att tjejen "är precis" som de trodde.

Perfekta sättet att förstora sitt eget liv också. Saknar man en god kommunikationsförmåga , avstå från förhållanden med tjejer.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in