Citat:
Ursprungligen postat av
Mercinho
Dagens vrålskratt.
Det du beskriver låter som många tjejers problem. Finna ett orsak för legitimera sitt knullande. När de har kommit till nivån de behöver för att kunna tänka igenom saker och ting, har de förlorat i marknadsvärde. Tyvärr.
Många tjejers problem? Varför skulle de behöva legitimera sitt knullande? Om det varit oklart så är jag snubbe och sexar för att det är gott. Jag tippar på att tjejer också gör det. Om du har problem med att en tjej har knullat så är det du som äger problemet, inte tjejen. Att du anser att deras marknadsvärde gått ned på grund av detta, är det åter igen du som äger det problemet.
Vad spelar marknadsvärdet för roll om du tar bort henne från marknaden?
Vad är det de ska tänka igenom och komma fram till menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
AmaiLiu
Haha, ja det är kört tyvärr. ser det är en gammal tråd så TS har antagligen hittat en ny tjej vid det här laget. Bättre lycka nästa gång

Han skrev väl ganska nyligen att de fortfarande var tillsammans?
Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Inte jag heller, men likväl har både du och jag utövat härskartekniker i den här tråden.
Jag ser väl lite på otrohet som jag ser på brottslighet. En person som varit otrogen är sannolikt mer benägen att vara otrogen, än en person som aldrig varit otrogen. Nej men det är väl samtidigt något som kan växa fram med åren? Men ja det är klart att man bör vara noggrann i sitt slutgiltiga val.
Metafor, en liknelse jag personligen tycker passar in. Du behöver inte nödvändigtvis hålla med.
Jag försöker hålla mig borta från härskartekniker, men du har rätt ser jag. My bad.
Jag förstår hur du menar. Jag tror också att det finns folk som är otrogna likt återfallsförbrytare och jag tror att detta beror på miljön personen sätter/befinner sig i.
Känner du till studien om rat park?
https://en.wikipedia.org/wiki/Rat_Park
Jag tror att alla människor kan utföra moraliskt bra och dåliga handlingar under fel/rätt förutsättningar. Utifrån min egen erfarenhet har de som varit otrogna med mig haft två gemensamma nämnare:
1. De söker sig till något (ofta uppskattning och bekräftelse då detta inte finns tillräckligt av just då)
2. De söker sig bort från något (så att de kan känna sig "fria" från en historia som tynger ner dem)