Växjö
I Dailymail finns fler artiklar om Växjö som jag inte kan läsa från mobilen, kan någon annan läsa dessa? http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/index.html
Rubriken på en är "staden som har förstörts av invandring" http://www.dailymail.co.uk/unavailable/index.html
Citat från det lilla man ser på länken
"A 20-minute tram ride from the glittering water-fronted centre of Sweden's second city, Gothenburg, Mölndal, is where asylum worker Alexandra Mezher (right) was stabbed to death as she tried to stop a knife fight between two teenage migrants on Monday morning at the centre where she worked. Molndal (pictured inset) with a population of 63,000 took in 4,000 child migrants last year, more than any other city in Sweden - and receives £22.6million funding to house them. In the autumn 400 refugee kids were taken in every week. Crime figures reveal there were 222 criminal complaints linked to migrant centres - between 20 October 2015 and 8 January this year. But the murder of Miss Mezher, 22, a Lebanese Christian, while she worked alone on a night shift, has shone the spotlight on the country's controversial open-door immigration policy. Somali-born Youssaf Khaliif Nuur (top right) has been charged with murder."
Där syns också en bild på 15-åringen som dödade Alex och man ser bilder från centrala Mölndal.
Rubrik: EXCLUSIVE: The city destroyed by migration: Inside the Swedish town where armed gangs patrol the streets, crime has exploded and a beautiful social worker's murder has shocked Europe
Artikeln har:
862 comments
1 video
11k shares
[edit: jag vet att en del artiklar, tex den om bunkermannen, cencureras från svenskt IP, men jag kan inte lösa det med mobilen. Så om någon kan fixa och lägga upp en länk? Så vi får läsa. Skulle vara snällt. ]
Senast redigerad av Heltigenomfel 2016-01-31 kl. 07:43.
Anledning: Tagit bort dp & flyttat txt
Ja förjävligt med denna cencur. Börjar bli som kina eller nordkorea här nu.
Ja det är väldigt förminskande att man gör så. Om det är så i det här fallet vet jag inte. Hoppas någon kan "låsa upp" åt oss.
Jag blir förbannad när StoreBror inte ens låter oss läsa utländska tidningar!
Tycker de vi är för korkade för att okritiskt läsa rapporteringar eller vad handlar det om?
Jag hoppas för Alexandras skull att det gick fort, att hon slapp vara rädd.
Jag hoppas att man nu tar tag i det här ordentligt. Ingen ska jobba ensam! Mer personal, hårdare tag mot kriminella och tydligare besked om oacceptabelt beteende. Lås in de som inte kan uppföra sig.
[edit: jag vet att en del artiklar, tex den om bunkermannen, cencureras från svenskt IP, men jag kan inte lösa det med mobilen. Så om någon kan fixa och lägga upp en länk? Så vi får läsa. Skulle vara snällt. ]
Intressant detta med bunkermannen som du nämner. DM har alltså blockerat svenska adresser tidigare? Då kanske det inte är så märkligt att de gör det nu också.
Jag hoppas för Alexandras skull att det gick fort, att hon slapp vara rädd. Jag hoppas att man nu tar tag i det här ordentligt. Ingen ska jobba ensam! Mer personal, hårdare tag mot kriminella och tydligare besked om oacceptabelt beteende. Lås in de som inte kan uppföra sig.
Enligt en person som påstod sig ha viss insyn i det hela och postade igår var det inte meningen att hon skulle jobba ensam, men den som skulle hjälpa henne blev tvungen att stanna hemma med ett sjukt barn.
Att en tidning väljer att frivilligt blockera svenska adresser är inte censur. Därmed inte sagt att det är rimligt att göra så.
I mina ögon är st fullständigt oacceptabelt om svenska medier eller myndigheter initierat denna blockering.
Detta har förekommit i artiklar om bunkermannen då han syns på bild. Svensk media publicerar inte bild vilket kan vara orsaken även här då 15-åringen syns på bild i artikeln. Men å andra sidan syns bilden ändå för oss i själva ingressen/länken.
Jag har alltid läst de engelska tidningarna och aldrig förut märkt detta. Det är ett nytt fenomen för mig och det gör mig arg.
Känner mig på riktigt kränkt.
Intressant detta med bunkermannen som du nämner. DM har alltså blockerat svenska adresser tidigare? Då kanske det inte är så märkligt att de gör det nu också.
I mina ögon är st fullständigt oacceptabelt om svenska medier eller myndigheter initierat denna blockering.
Detta har förekommit i artiklar om bunkermannen då han syns på bild. Svensk media publicerar inte bild vilket kan vara orsaken även här då 15-åringen syns på bild i artikeln. Men å andra sidan syns bilden ändå för oss i själva ingressen/länken.
Jag har alltid läst de engelska tidningarna och aldrig förut märkt detta. Det är ett nytt fenomen för mig och det gör mig arg.
Känner mig på riktigt kränkt.
Är väl knappast svenska medier som har makt att blockera utländsk media. Är nog snarare regeringen. Men surfar man genom "tor" så funkar det att läsa det lövfen inte vill man ska läsa.
Är väl knappast svenska medier som har makt att blockera utländsk media. Är nog snarare regeringen. Men surfar man genom "tor" så funkar det att läsa det lövfen inte vill man ska läsa.
Som ovan sagt:
Citat:
Jaha, här har vi en egen tråd om denna censur
(FB) Dailymail artikel om den mördade 22 åringen i Mölndal blockeras i Sverige.
på ett boende i närheten har det vart ett möte ang det som hände alexandra, där fick dom anställda veta att den MTG var betydligt äldre än 15 år, han skulle därför flyttats därifrån, BO blev knivhuggen i sidan en gång, och i låret en gång och förblödde av dessa skador,varför BO blev attackerad vet dom ännu inte. anledningen till att BO arbetade själv var att hennes kollega var hemma och wabbade och meddelat detta sent.
detta enligt mötet min bekant fick på jobbet.
p.s. min bekant är en tjej på 24 år, och hon jobbar där enbart på grund av att arbetsförmedlingen/försäkringskassan skickat henne dit
Migrationsverket söker folk med ljus och lyckta av känd anledning. Dessutom är det ju så att tackar den arbetssökande nej till att söka arbetet i fråga kan denne bli straffad av sin a-kassa.
Således är det svårt att anklaga de stackare som blir hänvisade till dylika tjänster, alternativtet i längden kan vara att man står utan levebröd.
...men det är klart, hellre leva fattigt än att dagligen riskera livet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!