2016-01-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har dessa HVB hem krav på sig att anställa folk med utbildning som i detta fallet? Hon hade ju en examen i psykologi

Nej. De kan aldrig täcka upp behovet med utbildad personal.
Citera
2016-01-30, 21:32
Medlem
på ett boende i närheten har det vart ett möte ang det som hände alexandra, där fick dom anställda veta att den MTG var betydligt äldre än 15 år, han skulle därför flyttats därifrån, BO blev knivhuggen i sidan en gång, och i låret en gång och förblödde av dessa skador,varför BO blev attackerad vet dom ännu inte. anledningen till att BO arbetade själv var att hennes kollega var hemma och wabbade och meddelat detta sent.
detta enligt mötet min bekant fick på jobbet.
p.s. min bekant är en tjej på 24 år, och hon jobbar där enbart på grund av att arbetsförmedlingen/försäkringskassan skickat henne dit
Citera
2016-01-30, 21:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Har dessa HVB hem krav på sig att anställa folk med utbildning som i detta fallet? Hon hade ju en examen i psykologi

Nej, men många är väldigt angelägna om att vifta med sedelbuntarna framför ögonen på erfarna plitar i kriminalvården.

Högre lön, plus restiden inräknad i arbetstid osv osv.

Så nog vill de ha kompetens alltid. Det finns bara inte tillräckligt många erfarna bushanterare i Sverige för det plötsligt dramatiskt ökade behovet.

Arbetsmarknadsminstern kanske kan utreda ett snabbspår för erfarna bushanterare bland migranterna att bli anställningsbara i Sverige?

Borde ju finns en del bushanteringserfarenhet bland de nykomna, torterare och krigsförbrytare tycker nog att det är en barnlek att "sköta" ett HVB-hem...
Citera
2016-01-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Nej, men många är väldigt angelägna om att vifta med sedelbuntarna framför ögonen på erfarna plitar i kriminalvården.

Högre lön, plus restiden inräknad i arbetstid osv osv.

Så nog vill de ha kompetens alltid. Det finns bara inte tillräckligt många erfarna bushanterare i Sverige för det plötsligt dramatiskt ökade behovet.

Arbetsmarknadsminstern kanske kan utreda ett snabbspår för erfarna bushanterare bland migranterna att bli anställningsbara i Sverige?

Borde ju finns en del bushanteringserfarenhet bland de nykomna, torterare och krigsförbrytare tycker nog att det är en barnlek att "sköta" ett HVB-hem...

Högre lön? Hur mycket menas med det?
Inte riktigt vad jag hört. Dessutom, jag och de flesta jag känner, skulle inte ens fundera på ett byte ens för dubbel lön 😖
Senast redigerad av BitchZ 2016-01-30 kl. 21:49.
Citera
2016-01-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Nej. De kan aldrig täcka upp behovet med utbildad personal.
I så fall var ju detta företaget ganska seriösa ändå? Trots att hon jobbade ensam alltså?
Citera
2016-01-30, 21:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Högre lön? Hur mycket menas med det?
Inte riktigt vad jag hört. Dessutom, jag och de flesta kollegor, skulle inte ens fundera på ett byte ens för dubbel lön 😖

Vet inte hur mycket högre, 4-5000 i månaden kanske, men det är klart bättre löner i "hem"-branschen än i kåkbranschen.

Sen har jag hört viskas att en del ångrar sig, därför att ungbushantering (med kukmätning) utan infrastruktur (ingen larmstyrka som backup, inga handklovar, ingen avskildhet) är sjufalt värre än mogenbushantering (som oftare vill ha lugn och ro) med allt det där att falla tillbaka på om det kniper.

Så du, och andra som inte går på snacket, har förstås helt rätt att inte låta lura er ens för dubbla pengarna.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2016-01-30 kl. 21:54.
Citera
2016-01-30, 21:52
Medlem
Citat:
I så fall var ju detta företaget ganska seriösa ändå? Trots att hon jobbade ensam alltså?

Jaså? Var alla utbildade?
Citera
2016-01-30, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Vet inte hur mycket högre, men det är klart bättre löner i boendebranschen än i kåkbranschen. Brain drain helt klart.

Sen har jag hört viskas att en del ångrar sig, därför att ungbushantering utan infrastruktur (ingen larmstyrka som backup, inga handklovar, ingen avskildhet) är sjufalt värre än mogenbushantering med allt det där att falla tillbaka på.

Så du, och andra som inte går på snacket, har förstås helt rätt att inte låta lura er ens för dubbla pengarna.

Ja att det är högre är jag medveten om, undrar bara hur mycket. Jobbar inte inom kriminalvården längre, därmed bättre lön. Skillnaden med flyktinghem och kriminalvård och andra boenden är precis som du skriver, säkerheten. Den går aldrig att väga upp med ett par (ev) tusenlappar i plånboken.
Citera
2016-01-30, 22:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederander
på ett boende i närheten har det vart ett möte ang det som hände alexandra, där fick dom anställda veta att den MTG var betydligt äldre än 15 år, han skulle därför flyttats därifrån, BO blev knivhuggen i sidan en gång, och i låret en gång och förblödde av dessa skador,varför BO blev attackerad vet dom ännu inte. anledningen till att BO arbetade själv var att hennes kollega var hemma och wabbade och meddelat detta sent. detta enligt mötet min bekant fick på jobbet. p.s. min bekant är en tjej på 24 år, och hon jobbar där enbart på grund av att arbetsförmedlingen/försäkringskassan skickat henne dit

Om det stämmer förklarar det kanske varför han blev upprörd och våldsam.
Citera
2016-01-30, 23:15
Medlem
Kommer man gör ålderstest på GM?

Tycker förresten det finns ingen anledning särbehandla företagsamma småttingar, som på egen han utan hjälp från någon lyckas resa runt halva jorden utan vare sig pass eller visum!
Citera
2016-01-30, 23:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om det stämmer förklarar det kanske varför han blev upprörd och våldsam.

Ja, och då kan det finnas likartat motiv som vid IKEA-morden.
Citera
2016-01-30, 23:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, och då kan det finnas likartat motiv som vid IKEA-morden.

Sant. Tyvärr riskerar vi att få se mer av det när regeringen ska utvisa 80 000 flyktingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in