2016-01-29, 11:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snartihamn
Mycket är sekretess men läser man noga ser man att den misstänkte varken bekräftar eller dementerar misstankarna mot honom - kan man dra slutsatsen att han kommer säga att han var så psykiskt sjuk så han har glömt vad som hänt?

Man kan dra slutsatsen att hans hjärna arbetar med att utforma en strategi för att krångla sig ut ur det här. På psykopaters vis "fryser" han in- och output under tiden. Se på ögonen!

Han är inte psykiskt sjuk utan ett rovdjur som blivit infångat och nu går runt runt i buren för att hitta en utväg.
Citera
2016-01-29, 11:25
Medlem
Stugsittares avatar
Citat:
Den misstänkte bestrider åklagarens häktningsyrkande och åklagarens begäran om
tillstånd att besluta om restriktioner.

Är det bara jag som reagerar på, att han vill bli frisläppt med en gång?
Citera
2016-01-29, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag kan ta en bild på dig där du ser gammal ut och en bild där du ser betydligt yngre ut. Att bedöma ålder utifrån ett foto är inte en särskild tillförlitlig metod ;-)

Nu säger jag inte att han inte kan vara äldre än 15 utan bara att metoden är tveksam.
Jag håller med om att metoden är tveksam, men just i tonåren så fungerar den betydligt mycket bättre än senare. Träffsäkerheten är ganska god ändå och tillräckliga skäl för att göra en djupare analys.

Rörande att du skulle fotografera mig (delvis OT):
Med tanke på att jag fortfarande ofta behöver visa leg på bolaget trots att jag är ca 50år gammal så lycka till med gammal!
När jag har med mig barnen till bolaget så slipper jag visa leg, men ofta inte om jag går ensam. I exempelvis Nordamerika så behöver jag också ofta visa ID för att få beställa en öl på restaurang. Så i bästa fall så får du mig att se så gammal ut som jag faktiskt är!

Men trots att jag uppenbarligen ser väldigt ung ut jämfört med min ålder så såg jag ut att vara runt 20 när jag var 20. Det är senare som jag via ca 15 kg viktökning och bra gener (min mor ser osminkad ca 20-25 år yngre ut än vad hon är också, min far ser kanske 15 år yngre ut än vad han är) har lyckats trolla bort rynkor och andra karaktärsdrag som används för att bestämma ålder (gissningarna ligger idag på 25-30 år).

Hur som helst, jag har mycket svårt att tro att denna person är under 20 år, sannolikt är han runt 25 år. Och även om man ger rabatt på några år så så är han fortfarande myndig.
Citera
2016-01-29, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Hulot
Du vet ingenting om hur "beslutet togs", om det överhuvudtaget togs ett beslut.
Du bara gissar och spånar.

Har du någon källa till ditt påstående om att nästan varenda ensamkommande har
kontakt med BUP ? Hur många procent av de ensamkommande gäller detta?

där kan jag intyga också.De e snarare tvärtom, Vet en som jobbar på ett Hvb. Denna person var me en ungdom flykting marockan som va inlagd men bup vägra ta emot han . till slut försökte hn begå självmord för han skulle utvisas. så han fick va inlagd en natt sen skicka dom ut han, Bup har ingen plats för svenskar ens, det finns inga resurser att ha kontakt me varenda ensamnkommande barn om jag utgår från vad min vän berätta när detta hände deras klient. Det är förmyndarn som blir deras "psykologer" som dom pratar med och träffar då och då. Men som jag också fått höra att dom förmyndarna inte alltid heller finns när det är akuta sitsar ,knappt visar sig
Citera
2016-01-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
http://www.aftonbladet.se/debatt/article22159801.ab

Dom har en poll längst ner på artikeln http://i.imgur.com/uCjMIBc.jpg

Undrar hur länge den får vara kvar. Just nu ser ni att det är 77% av 9235 röster som inte håller med.

Pollen är nu föga förvånande borttagen... Och en tråd startad i ämnet.
(FB) Aftonbladets politiskt målstyrda mätningar! (Tar bort vissa mätningar)
Senast redigerad av dimin 2016-01-29 kl. 11:42.
Citera
2016-01-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag håller med om att metoden är tveksam, men just i tonåren så fungerar den betydligt mycket bättre än senare. Träffsäkerheten är ganska god ändå och tillräckliga skäl för att göra en djupare analys.

Rörande att du skulle fotografera mig (delvis OT):
Med tanke på att jag fortfarande ofta behöver visa leg på bolaget trots att jag är ca 50år gammal så lycka till med gammal!
När jag har med mig barnen till bolaget så slipper jag visa leg, men ofta inte om jag går ensam. I exempelvis Nordamerika så behöver jag också ofta visa ID för att få beställa en öl på restaurang. Så i bästa fall så får du mig att se så gammal ut som jag faktiskt är!

Men trots att jag uppenbarligen ser väldigt ung ut jämfört med min ålder så såg jag ut att vara runt 20 när jag var 20. Det är senare som jag via ca 15 kg viktökning och bra gener (min mor ser osminkad ca 20-25 år yngre ut än vad hon är också, min far ser kanske 15 år yngre ut än vad han är) har lyckats trolla bort rynkor och andra karaktärsdrag som används för att bestämma ålder (gissningarna ligger idag på 25-30 år).

Hur som helst, jag har mycket svårt att tro att denna person är under 20 år, sannolikt är han runt 25 år. Och även om man ger rabatt på några år så så är han fortfarande myndig.

HaHa. Jo visst i verkligheten så ser vi olika gamla ut. Jag menade mer om hur bilden är tagen/redigerad. Dvs är det hårt ljus/blixt etc om bilden är brusig osv.

Jag håller med om att GM på bilden ser ut att vara betydligt äldre, det dubbla är min bedömning utifrån bilden. Men som sagt hade gärna sett flera bilder ;-)
Citera
2016-01-29, 11:58
Medlem
Jan66s avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ed-murder.html

Stor uppmärksamhet utomlands om dessa "barn"
Citera
2016-01-29, 12:00
Medlem
FyrTjugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ung-man
Är han 15 år som det sägs så är det ju väldigt tragiskt att man mördar i den åldern. Ska sådana leva hela sina liv i landet utan att utvisas eller få kännbara straff så blir det inte roligt längre fram.

Hade du läst tråden istället för att blint tro på allt som sägs i media hade du redan sett att detta rör sig om en man i 23-27 års åldern (min egna gissning)..

Det enda som skulle antyda att han är 15 år var att han bodde på ett boende ämnat för åldrarna 14-17.
Men har man lite inblick i dagens samhälle borde man samtidigt veta att det oftast rör sig om människor som är 20+, i vissa fall även 30+ som hamnar på dessa boenden.

Nya Sverige slutar aldrig att förvåna
Senast redigerad av FyrTjugo 2016-01-29 kl. 12:04.
Citera
2016-01-29, 12:30
Medlem
Ragolins avatar
Vi som förstår myndigheternas och regeringens PK hysteri skrattar lite generat åt skäggbarnen som myndigheterna visar upp på olika flyktingförläggningar. Men den mördade 22 åriga kvinnans anhöriga skrattar inte. Den mördade kvinnan arbetade ensam med 14-17 åriga "flyktingbarn" som i många fall är vuxna män som vet att dom har frihet från straff då dom klassas som barn.
Det är som att påstå för djurskötaren att vargarna i hägnet är fredliga pudlar och skickar in den kvinnliga djurskötaren ensam utan skyddsåtgärder.
Jag förväntar mig ett åtal mot dom ansvariga för vållande till annans död och ett gigantiskt skadestånd till den 22 åriga kvinnans anhöriga.
Citera
2016-01-29, 12:53
Medlem
Just när det gäller ålder så finns det "konsulter" i olika delar av världen som vet allt hur man ska kunna mjölka ut så mycket som möjligt i olika länder, (Sverige står högt upp på listan) det har funnits runt 20 år, ett tag fick man t.o.m reda på allt via ambassaden i sitt eget hemland.

Så att han nämnt 15 år är säkert ett råd för att få ut så mycket och under så länge som möjligt i Sverige, tro inte ett ögonblick på att han själv inte vet vilken ålder han är, för det vet han!

Och bespara mig kommentarer som fakta/källa.
Citera
2016-01-29, 12:55
Medlem
karlsoons avatar
GM är minst 25 år. Hoppas inte att Polisen går på att han är 15. Livstids fängelse ska han ha. Allt annat är fiasko.
Citera
2016-01-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Just när det gäller ålder så finns det "konsulter" i olika delar av världen som vet allt hur man ska kunna mjölka ut så mycket som möjligt i olika länder, (Sverige står högt upp på listan) det har funnits runt 20 år, ett tag fick man t.o.m reda på allt via ambassaden i sitt eget hemland.

Så att han nämnt 15 år är säkert ett råd för att få ut så mycket och under så länge som möjligt i Sverige, tro inte ett ögonblick på att han själv inte vet vilken ålder han är, för det vet han!

Och bespara mig kommentarer som fakta/källa
.

Om man skulle vara intresserad av att läsa något om sådana konsulter då? Det måste ju finnas något skrivet någonstans, om det inte bara är muntlig hörsägen. Jag betvivlar inte en sekund att det finns, men det hade varit intressant att läsa mer om det och hur det fungerar. Vad ska man googla på? Har du några länkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in