Citat:
Ursprungligen postat av
bombayduck1
Jag kan ta en bild på dig där du ser gammal ut och en bild där du ser betydligt yngre ut. Att bedöma ålder utifrån ett foto är inte en särskild tillförlitlig metod ;-)
Nu säger jag inte att han inte kan vara äldre än 15 utan bara att metoden är tveksam.
Jag håller med om att metoden är tveksam, men just i tonåren så fungerar den betydligt mycket bättre än senare. Träffsäkerheten är ganska god ändå och tillräckliga skäl för att göra en djupare analys.
Rörande att du skulle fotografera mig (delvis OT):
Med tanke på att jag fortfarande ofta behöver visa leg på bolaget trots att jag är ca 50år gammal så lycka till med gammal!
När jag har med mig barnen till bolaget så slipper jag visa leg, men ofta inte om jag går ensam. I exempelvis Nordamerika så behöver jag också ofta visa ID för att få beställa en öl på restaurang. Så i bästa fall så får du mig att se så gammal ut som jag faktiskt är!
Men trots att jag uppenbarligen ser väldigt ung ut jämfört med min ålder så såg jag ut att vara runt 20 när jag var 20. Det är senare som jag via ca 15 kg viktökning och bra gener (min mor ser osminkad ca 20-25 år yngre ut än vad hon är också, min far ser kanske 15 år yngre ut än vad han är) har lyckats trolla bort rynkor och andra karaktärsdrag som används för att bestämma ålder (gissningarna ligger idag på 25-30 år).
Hur som helst, jag har mycket svårt att tro att denna person är under 20 år, sannolikt är han runt 25 år. Och även om man ger rabatt på några år så så är han fortfarande myndig.