2016-01-30, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför måste en man ha vänner för att lyckas med kärleken?

Därför att kvinnor är oftast mer kräsen när de väljer män och de gå oftare efter status än utseende. En man utan vänner betyder att han inte har någon som gillar honom. Det är ett tecken på att han har något fel med sin personlighet och alltså låg status. Män däremot bry sig inte om en kvinna inte har några vänner för han bry sig inte om hennes status. Han bry sig bara om kvinnan är tillräcklig attraktiv och visar intresse.

En sak till: Kvinnor vill ha upplevelser. En man utan vänner har förmodligen sämre möjligheter att hitta på roliga saker att göra till sin kvinna. Män vill mest har kärlek,sex och intimitet av sin sin kvinna och då spelar det ingen roll om hon inte har några vänner.
Senast redigerad av Carma 2016-01-30 kl. 21:30.
Citera
2016-01-30, 21:15
Medlem
Fy fan vad tragiskt! Detta stärker min tes att leva själv och njuta av livet och ta kvinnor som dom kommer..
Citera
2016-01-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Har jag då aldrig märkt av...

Känner du några par där mannen inte har några vänner medan kvinnan är social och har många vänner? Såna par är förmodligen gamla från tiden när kvinnor behövde en man som familjförsörjare. Idag när kvinnor kan tjäna egna pengar och försörja sig själv ser jag ingen anledning varför hon skulle välja en man utan vänner om hon kan välja en man med vänner.
Citera
2016-01-30, 21:44
Medlem
OmarSharifs avatar
Visst känner jag igen mig i situationen. Jag jobbar heltid är gift och har två barn. Tiden för att umgås med vänner blir som sagt begränsad under småbarnsåren. Kan tänka mig att det blir annorlunda när barnen är äldre och mer självgående?

Hur som helst så är min fru också min allra bästa vän och jag älskar mina barn mer än något annat. Så jag kan inte påstå att jag saknar att festa runt med polarna som jag gjorde när jag var yngre direkt.
Citera
2016-01-30, 21:45
Medlem
Davalrofs avatar
Det är nog väldigt vanligt. Har själv inte barn än. Dock så har min bästa vän sedan barndomen sitt andra på gång och vi som alltid varit som själsfränder har nu glidit ifrån varandra helt och hållet. Fick inte ens veta att det var ett till på G förns IGÅR och ungen är beräknad att komma i Juni.

Det är som olycklig kärlek. Den som bildar familj väljer av helt förståeliga skäl bort umgänge som inte gynnar famlijen. Så uppenbarligen duger man inte längre. (Ja jag känner mig sviken, lämnad och en smula bitter, det var min närmaste vän och vi har växt upp som syskon)

Det enda jag kan glädja mig åt är att personen i fråga inte har en enda vän kvar förutom sin partner, jag är ändå den som stod ut längst.

Vi har alltid snackat om hur vi skall "ta igen" tid när ungarna vi skaffat börjat bli gamla men nu känner jag mig precis som jag just blivit rådumpad och jag vill fan inte ha nå mer med min kompis å göra längre. Jävla svin liksom..

Dock så lär vi väl "återförenas" förr eller senare och jag kommer ångra att jag inte bara bad fanstyget å fara åt helevete
Citera
2016-01-30, 21:50
Medlem
Jo det är väl ganska vanligt, särskilt bland män. Något dom flesta borde tänka över egentligen. För även om allt känns bra just nu och familjen känns stark så ser statistiken inte så ljus ut. Dom flesta förhållanden spricker och då kan det bli rätt tufft att stå utan ett socialt nätverk. Vet många som har fått lida rätt hårt och blivit väldigt ensamma pga det.
Citera
2016-01-30, 22:02
Medlem
Hade tills för ungefär två år sedan en stor pool med vänner. Nu umgås jag inte med någon alls utanför arbetet.. eller någon enstaka kanske. De flesta droppade av ur kretsen när studierna var avklarade, några försvann när festandet för min del inte gav något längre. De slutade höra av sig pga att man inte var lika skoj längre. Jag klippte Facebook för drygt 6mån sedan efter 10 år och förlorade då alla updates om vad mina vänner gör och tycker. Sedan dess verkar jag inte existera för de längre.

Shit happens.
Citera
2016-01-30, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jo det är väl ganska vanligt, särskilt bland män. Något dom flesta borde tänka över egentligen. För även om allt känns bra just nu och familjen känns stark så ser statistiken inte så ljus ut. Dom flesta förhållanden spricker och då kan det bli rätt tufft att stå utan ett socialt nätverk. Vet många som har fått lida rätt hårt och blivit väldigt ensamma pga det.

Visst har kvinnor mycket mer vänner på fb. Men när det kommer till att ta hand om barnen när dom är sjuka, så har jag aldrig någonsin hört att dessa fb kvinnor ställer upp och fixar dessa sjukdomsdagar. Tighta fb kvinnor har väldigt dålig barnpassning.
Senast redigerad av victortich 2016-01-30 kl. 22:08.
Citera
2016-01-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Visst har kvinnor mycket mer vänner på fb. Men när det kommer till att ta hand om barnen när dom är sjuka, så har jag aldrig någonsin hört att dessa fb kvinnor ställer upp och fixar dessa sjukdomsdagar.

Ursäkta men vad har detta med tråden och mitt inlägg att göra?
Citera
2016-01-30, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Ursäkta men vad har detta med tråden och mitt inlägg att göra?

I förlängningen har det med din tråd attgöra, pga vi har stora skillnader mellan könen.
Citera
2016-01-30, 22:44
Medlem
Wendigos avatar
Speciellt illa är det när riktigt bra vänner flyttar långt som fan..då blir det svårt att hålla kontakten
Citera
2016-01-30, 23:11
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Därför att kvinnor är oftast mer kräsen när de väljer män och de gå oftare efter status än utseende. En man utan vänner betyder att han inte har någon som gillar honom. Det är ett tecken på att han har något fel med sin personlighet och alltså låg status. Män däremot bry sig inte om en kvinna inte har några vänner för han bry sig inte om hennes status. Han bry sig bara om kvinnan är tillräcklig attraktiv och visar intresse.

En sak till: Kvinnor vill ha upplevelser. En man utan vänner har förmodligen sämre möjligheter att hitta på roliga saker att göra till sin kvinna. Män vill mest har kärlek,sex och intimitet av sin sin kvinna och då spelar det ingen roll om hon inte har några vänner.

Det fetmarkerade stämmer inte. Det finns gott om studier som visar på att utseende är det absolut viktigaste i sökandet efter en partner. En kvinna kommer i majoriteten av fallen välja den snyggare framför den charmige, sociala trollet som "vet hur man snackar med folk".

Att vara snygg innebär att dina övriga karaktärsegenskaper kommer ses i betydligt bättre ljus än någon som är mindre snygg. Det kallas för Halo-effekten. Du kan objektivt vara relativt osocial med få vänner men om du är snygg så kommer du inte att upplevas lika avvikande som en fulare person i samma situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in