2016-01-29, 19:12
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag tillhör denna grupp*. Ja, jag borde ha förstått allvaret. Nej, jag förstod inte allvaret.

* Ville rösta på M. Stödröstade på KD.
Så tänkte jag också. Har röstat på M sedan hedenhös men efter Reinfeldts tal röstade jag KD i stället. Om inget parti skärper sig ordentligt inför nästa val, kan det bli en röst på De Onämnbara, för att skicka ett meddelande till Alliansen och förhoppingsvis påverka dem.
Citera
2016-01-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Nu är det ju bara FÖRSLAG på placering...

Men om man verkligen skulle bygga dessa nya bonden på utmärkta platser så kommer de boende (flyktingarna) troligtvis ha bland de bästa möjligheterna som går att få till att integreras i det svenska samhället.

Att få växa upp alldeles intill den svenska eliten kan ju knappast vara en nackdel. Så det är ju möjligt att dessa boenden kommer att inhysa personer som media om tio-tjugo år kommer kunna lyfta fram som framgångssagor då de genom kontakter klättrat sig uppåt i karriären.

Alla flyktingboenden borde placeras där svenskarna bor, alltså i de centrala delarna i alla städer (undantaget Malmö då där inte finns några svenskar längre..) samt i de finare förorterna. Bra initiativ av Göteborgarna.
Där har du fel, vad alla dessa män kommer att uppleva är en oerhörd avundsjuka. De kommer att tro att alla svenskar lever som överklassen och omedelbart insistera på att få detsamma.
De kommer att känna en stor motvilja och antagligen ta ut sina frustrationer på de som bor där
Citera
2016-01-29, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oeset.Joensson
Visst är det så, men de har inte större rätt att slippa skiten än resten av folket. Om något har de mindre rätt. I t.ex. Långedrag röstade 95% på sjuklövern, varav 58% på moderaterna.

Det är mycket viktigt att denna grupp verkligen får känna på berikningen, då denna grupp har mycket större inflytande på politiken. Det här är familj och vänner till politiker befiner sig.

Nej men det är ju ändå skit de kommer drabbas av. Jag vill inte att dessa svenskar skall få skit trots att vi andra svenskar fått det. Ingen borde ju fått skiten överhuvudtaget tycker jag givetvis, men jag tycker det är fult att önska sina bättre bemedlade medmänniskor detta vidriga öde.
Citera
2016-01-29, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
En sann enögd kommunist har talat! Dessa du hatar så har i många fall jobbat dag och natt för att dra igång företag som kunnat försörja många.

Såg förresten på kartan att det knappast var i det dyraste områdena som "punktern" var utsatta....

Fd moderat. Jag delar partiets gamla syn på företagande. Jag vill inte se statlig inblandning i ekonomin, allra minst av riksbanker. Så jag är kommunist? Mm verkligen. Har distanserat mig låångt bort från din 7-klöver, där V och MP ingår. Så vem är det egentligen som är kommunisten?

Du har höga tankar om folket i de finare kvarteren du. Du har väl lika dåliga tankar om människorna i de sämre. Så är du en kommunist eller än äcklig liberal? Fan vet. Men nu när du tittat på kartan så kanske du är lugn för egen del och kan fortsätta att pracka på Sverige massinvandring.
Citera
2016-01-29, 19:48
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nä jag har inga frågor. Men ibland när man läser en källa kan man ställa sig frågan: tror jag på det här?

Ibland blir svaret nej. Om man är normalt funtad...

Här kan du läsa mer.

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/

Frågor på det?

Om vi då tar in 300 000 människor från MENA-områden per år till år 2030, skulle inte Sverige bli ett U-land då? 14år x 300 000 = 4.2 miljoner MENA-människor, räknar med asyl+anhöriginvandring
Citera
2016-01-29, 19:49
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
...Synd bara att man inte dessutom inhägnar Majorna och gör till ett enda stort HVB-hem. Det är väl ett av MP:s starkare fästen i Sverige.

Majorna kommer än så länge vara en slags bohemiskt alla-gillar-alla stadsdel.

Hoppas dom "goes babbeland,all the way" med...fast vad kommer dom med utländskt påbrå som bor där idag, säga när den riktiga skogstokiga babben dyker upp?
Citera
2016-01-29, 19:54
Medlem
Svennehuras avatar
Röstade på SD 2010 och 2014, och nu kommer min bostadsort besudlas av dessa orcher! Fy fan!
Nu skulle jag väldigt gärna vilja veta vad grannarna tycker. Ett par av dem är ivriga förespråkare för mångkultur. Det tror jag fan de inte är längre! Jävla hycklare!
Citera
2016-01-29, 19:54
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Nej men det är ju ändå skit de kommer drabbas av. Jag vill inte att dessa svenskar skall få skit trots att vi andra svenskar fått det. Ingen borde ju fått skiten överhuvudtaget tycker jag givetvis, men jag tycker det är fult att önska sina bättre bemedlade medmänniskor detta vidriga öde.
Men hur ska vi de som har inflytande att ändra på sk*ten, om den inte drabbar dem? Det effektivaste sättet att informera makten om missförhållanden, är att makten får smaka på dem själva.
Citera
2016-01-29, 20:05
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Vem vill umgås med lägre stående varelser? Gå tillbaka till pöbeln med dig.

Samma sak med dig. Kalla er inte nationalister era jävla slödder
Citera
2016-01-29, 20:09
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?

Nyckeln är skolorna. De bostäder som garanterar att barnen får gå i oberikad skola kommer öka mest i värde, även om området berikas med asylboende. Kombinationen är förstås osannolik men kan inträffa om det handlar om handlar om tillfälliga asylboenden utan barn i skolålder. I det här fallet verkar det dock handla om satsning på just barnfamiljer, ser jag.

Den som vill skapa massivt motstånd mot invandringen och väcka en allt mindre slumrande främlingsfientlighet ska satsa på att berika medelklassens skolor. Allra helst via privata skolor, som tidigare utgjort någorlunda säkra hamnar, samt kommunala skolor i de finaste (dyraste) områdena. Den bristen på fingertoppskänsla besitter antagligen bara Vänsterpartiet och Miljöpartiet.

Inget styr priset som vilken skola barnen får tillträde till via boendet.
Citera
2016-01-29, 20:14
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Samma sak med dig. Kalla er inte nationalister era jävla slödder

Har jag kallat mig nationalist?

WT-slödder, drick falcon och knulla din syster från den bondehåla du kom från.
Citera
2016-01-29, 20:15
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Enda sättet att få slut på den vansinniga importen av taharrush-bruschor, är att problemen också drabbar de som har makt.

Vi, som folk och nation, har inte ansvaret för att det råder fattigdom och i vissa, mer sällsynta fall, krig i arabvärlden. Det gäller alltså inte att ta ansvar, för det ansvaret är inte vårt, utan att drabbas av en skadlig politik. Där kan jag se en anledning enl mitt resonemang ovan.
Nu råkar det ju vara så att de flesta svenskar ser sig som präkiga och mycket fiiiina PK-människor som älskar att hata SD, Danmark mfl och som älskar att tala om hur solidariska och liberala de är. Tack vara det har vi sju partier som tävlar om att vara mest PK och som dominerar Sveriges riksdag. Då är det inte mer än rätt att alla svenskar får dela, inte bara på kostnaderna utan också fysiskt på våra nya svenskar.
Rimligen borde merparten av de som väller in och har vällt in det senaste året fördelas på kommuner och områden som inte har tagit emot några tidigare typ Lidingö, Stockholms innerstad, Djursholm, Vaxholm mfl. Alltså ungefär på samma sätt som samtliga riksdagspartier vill att Europa ska göra just nu för att avlasta Sverige och Tyskland.
Senast redigerad av araka 2016-01-29 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in