2016-01-28, 20:06
Medlem
Kommer ihåg en tråd för många många år sen som pratade om att de ville att invandrare skulle komma till oss i överklassen så att även vi får se konsekvenserna av invandringspolitiken. Och nu har det skett. Som någon som bor i ett av Sveriges topp 5 rikaste områden, Örgryte. Så är detta något vi bävat för. Det är bråk just nu mellan miljonärerna och miljardärerna här då ena hälften tycker vi ska bjuda hem flyktingarna och lära dem om Sverige medans andra hälften vill stoppa bygget och andra vill till och med bränna ner det.

Många här verkar tro att vi i överklassen är för invandring men det har ändrats extremt mycket de senaste två åren. Känner knappt någon här som vill ha in fler invandrare.

Som nationalist i området så ser jag mest på och skrockar lite tyst för mig själv. Tycker de ska få bygga flyktingförläggningen så ska de fåtal idioter som bor här och fortfarande vill ha mer invandring få se hur kul det är med flyktingar som springer runt. Det blir bara roligt för mig och mina andra kristna nationalister till vänner. Nu kanske det blir lite mer action under de nattliga vaktrundorna för grannsamverkan.

Finns inget bättre än äkta svenska kristna aristokratiska nationalister. Långt bort från white trash nationalisterna som borde ta en bra titt på sig själva innan de dömer andra.
Citera
2016-01-28, 20:09
Avslutad
Oavsett vart de väljer att placera bostäderna så är det hela ett jävla skämt ändå.

Jag tycker det är för lite fokus i tråden på faktumet att man pissar på alla skötsamma unga Göteborgare som inte kan få en egen bostad eftersom det är extrem bostadsbrist i Göteborg. Det är i dagsläget minst 5 år i kö för att ens få en sketen etta i en förort, på de ställen som har längst kö är det upp till 20 års kötid. Samtidigt som situationen är så extrem så satsar man alltså skattepengar på nya bostäder till FLYKTINGAR?

Man kallar dem "temporära" men de ska stå som längst i 15 år, hur är 15 år temporärt?

Medan unga svenskar betalar 4-5000kr för att hyra ett RUM så satsar man alltså pengar på fräscha nya lägenheter till äckliga jävla araber och negrer som invaderat vårt land.

FY FAN. Hur kan man vara med och fatta dessa beslut och sedan kolla sina egna barn i ögonen?
Senast redigerad av Sickmyduck 2016-01-28 kl. 20:13.
Citera
2016-01-28, 20:10
Medlem
Nu är det ju bara FÖRSLAG på placering...

Men om man verkligen skulle bygga dessa nya bonden på utmärkta platser så kommer de boende (flyktingarna) troligtvis ha bland de bästa möjligheterna som går att få till att integreras i det svenska samhället.

Att få växa upp alldeles intill den svenska eliten kan ju knappast vara en nackdel. Så det är ju möjligt att dessa boenden kommer att inhysa personer som media om tio-tjugo år kommer kunna lyfta fram som framgångssagor då de genom kontakter klättrat sig uppåt i karriären.

Alla flyktingboenden borde placeras där svenskarna bor, alltså i de centrala delarna i alla städer (undantaget Malmö då där inte finns några svenskar längre..) samt i de finare förorterna. Bra initiativ av Göteborgarna.
Senast redigerad av Xitars 2016-01-28 kl. 20:18.
Citera
2016-01-28, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men TS? Detta har ju ni flashbackrasister önskat er i flera år, att invandringen ska spridas till fler områden så att PK-svensson ska få känna av hur det blir? Nu blir det precis så. Och då är ni ändå inte nöjda? Hur gör man er nöjda? Utrotningsläger?

Och det gör nog inget om huspriserna bromsar in något. De senaste årens prisstegring på 10% årligen i vissa områden (typ dessa områden som du nämner) är ju inte rimliga och inte en hållbar situation på lång sikt.

Bromsar in? De kommer sjunka ner i avgrunden. Men det är bara bra, så bubblan spricker fortare och man kan köpa något på exekutiv auktion.
Citera
2016-01-28, 20:15
Medlem
Studsbolls avatar
Tveklöst lär det inte gynna huspriserna att få kaos-MENA runt knuten. Nu kommer vi få se massiva försök från de mer kapitalstarka att hindra att just deras vita fläck på kartan blir drabbad. På många vis är det en Gudi Behaglig utveckling, ty detta är det enda språk dessa begriper; hot mot den egna ekonomin, ty statens finanser rör dem inte i ryggen. Låt oss nu invänta dagliga doser av barnvåldtäkter och knivmord kring dessa flyktingboendena så går Moderaterna samma väg som S.
Citera
2016-01-28, 20:16
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Prisbilden är kraftigt hög för två av de sex. Askim går att jämföra med de mer välbeställda villaområdena i Stockholm.
Tre av de sex är övre medelklassområden.
Det sista ligger på Hisingen, fast i ett ganska så bra område på just Hisingen.

nix, långedrag ligger inte i hisingen
Citera
2016-01-28, 20:17
Medlem
MrDepleteds avatar
För fan! Hur protesterar jag mot detta?
Citera
2016-01-28, 20:19
Avslutad
Då får grevarna levande mål på tomten att skjuta på.. Hå hå jag ser så dåligt på gamla dar.. var det en neger? ojdå! så tråkigt!
Citera
2016-01-28, 20:19
Medlem
BuzzMeekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hastbalsam
Kommer ihåg en tråd för många många år sen som pratade om att de ville att invandrare skulle komma till oss i överklassen så att även vi får se konsekvenserna av invandringspolitiken. Och nu har det skett. Som någon som bor i ett av Sveriges topp 5 rikaste områden, Örgryte. Så är detta något vi bävat för. Det är bråk just nu mellan miljonärerna och miljardärerna här då ena hälften tycker vi ska bjuda hem flyktingarna och lära dem om Sverige medans andra hälften vill stoppa bygget och andra vill till och med bränna ner det.

Många här verkar tro att vi i överklassen är för invandring men det har ändrats extremt mycket de senaste två åren. Känner knappt någon här som vill ha in fler invandrare.

.

Bra skrivet. Så här känner en majoritet av Sveriges befolkning och då även övermedelklass och överklass i Stockholm och Göteborg.
Citera
2016-01-28, 20:22
Medlem
Här är en länk så att nybyggarna kan se sig om i sitt nya bostadsområde:

https://www.google.se/maps/@57.663245,11.8509057,3a,75y,68.3h,83.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sl86XSoOQ9RXxCMN9GXrVWQ!2e0!7i1 3312!8i6656

Tror ni de blir nöjda eller blir det klagomål?
Citera
2016-01-28, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Överklaga byggloven. Är det någon som vet vad som skiljer dessa temporära byggnadtioner jämfört med "normala" bygglov i det avseendet?
Citera
2016-01-28, 20:27
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted

Hehe. Hehehehehehe. HHAHAHAH! Vännen du bor i Sverige har du missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in