2016-01-29, 18:43
Medlem
Långedrag/Hinsholmen
Askim/Hovås
Fiskebäck/Påvelund
Skintebo/Billdal
Örgryte/Kärralund

Detta är Göteborgs rikaste stadsdelar .

Detta är den ultimata provokationen mot dem som bor i ovanstående områden och betalar högst skatt i Göteborg, som äger företagen i Göteborg och håller Göteborgarna sysselsatta genom att ge dem anställning i sina företag.

"Arkitekten" bakom HBV-bostädernas placering har endast ett syfte med detta: Att jävlas med Göteborgs höginkomsttagare och näringslivselit. Detta kommer att bli förödande för Göteborg och för Sverige om det inte stoppas.

Volvochefens villa ligger i Långedrag och jag tror inte att han förväntade sig ovanstående käftsmäll när han godkände att reklambyrån Forsman & Bodenfors krattade manegen för uttryck som "Made by Muhammed", "Made by Abdul", " Made by ... " för den senaste Volvo-reklamen
Kan ju tipsa om hur nästa Volvoreklam kan formas:

Our daughers are - "Made for Muhammed", "Made for Abdul", " Made for Ali" ... - A gift from swedish taxpayers ..

Det lär brinna annat än bilar i stan framöver.
Citera
2016-01-29, 18:49
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Nej, det är inte överklassen som röstar för invandring, det kan jag lova.
Jag måste säga både ja och nej här.
- Ja. Överklassen röstade sannolikt på M (och alliansen). Dessa låg bakom den migrationspolitiska överenskommelsen med MP år 2011 (för att markera mot SD). Detta var mångt och mycket startskottet för dagens migrationspolitik. Med detta i tankarna bör överklassen ha avstått från att rösta på M.
- Nej. Överklassen och förmodligen alla andra M (och andra alliansväljare) har nog inte förstått migrationspolitiska allvaret vid valet 2014. Jag tillhör denna grupp (inte överklass, men naiv M-väljare). Jag hörde Fredrik prata om öppna hjärtan, men trodde aldrig att det var lika med "avskaffa Sverige as we know it".
Citera
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
De är oförberedda, värnlösa och de kommer att drabbas hårt

Så har vi alla ursvenskar varit från början. Sedan kom de bajsbruna biologiska stridsmedlen från de muslimska länderna, och man blev berikad med empatistörda halvapor som flabbandes utsatte oss för svinaktiga brott. Brott som en Svensk hade skämts för att ens tänka på att begå.

Överklassen skall ha ALL skit vi andra redan fått uppleva.

Underbart förslag av politikerna i Göteborg för övrigt.

Hoppas bara de privilegierade rövhålen inte får stopp på detta genom sina inofficiella kontakter genom Lions, Rotary och Frimurarna.
Citera
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Nej men det finns ingen anledning till att de och deras barn inte ska ta lika stort ansvar för flyktingar och ensamkommande som tex Malmö och Södertälje gjort i decennier.

Tja, så har ju Malmö och Södertälje fått rykte om sig som riktiga sketstäder dit intelligenta människor snarare söker sig därifrån än flyttar dit.

Ingen bra reklam alls för Göteborg det här. Skulle nog kunna tänka mig att ett och annat företag kommer lämna götet om dessa barackplanerna förverkligas.
Citera
2016-01-29, 18:55
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Jaha så du vet bättre än FN själva vad de planerar? Dystopin är bara en illusion för egentligen är de lika snälla som Månas IS-terrorister? Du skulle nog ta och kontakta Ban Ki-moon, en sån superhjärna som din skulle de säkert behöva i New York.

Men innan du lyfter luren ska du nog ta och lära dig vad källkritik innebär. Det betyder INTE att antalet källor avgör vad som är sant. I Sverige finns det en handfull sidor som berättar sanningen, medan det finns hundratals sidor, många skattefinansierade och politiskt styrda, som döljer sanningen. Frågor på det?
Nä jag har inga frågor. Men ibland när man läser en källa kan man ställa sig frågan: tror jag på det här?

Ibland blir svaret nej. Om man är normalt funtad...

Här kan du läsa mer.

http://www.metro.se/nyheter/nej-sverige-kommer-inte-vara-ett-u-land-ar-2030/EVHnju!GDNHA6zL9uIXQ/

Frågor på det?
Citera
2016-01-29, 18:56
Medlem
Citat:
Nej men det finns ingen anledning till att de och deras barn inte ska ta lika stort ansvar för flyktingar och ensamkommande som tex Malmö och Södertälje gjort i decennier.
Att ödelägga sina barns och barnbarns framtid är inte att ta ansvar. Sluta snacka skit!
Citera
2016-01-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nu har Göteborg bestämt var flyktingbaracker ska smällas upp. Verkar vara fokus på stadens finare områden, heller vad sägs om Örgryte, Askim, Långedrag och Fiskebäck. Flera av dessa områden berikas dessutom med flera bosättningar.

Artikel i Göteborgs-Posten med kartor över alla platser: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2972200-har-ska-tillfalliga-bostader-for-flyktingar-byggas

Flera av favelorna ska dessutom smällas upp precis vid vattnet FRAMFÖR dyrt förvärvade bostäder. Vi pratar områden med några av Sveriges absolut högsta bostadspriser. Områden dår folk betalt multum för lugn och ro, fina skolor, osv.

Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?

Detta är början till slutet på den svenska asylindustrin. Ingen politiker kommer undan, om detta sker. Som jag ser det, ett välkommet friskhetstecken.
Citera
2016-01-29, 18:57
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Jag bor själv i förort och ha5r smakat mer än min beskärda del av berikning men detta är ändå ingenting jag önskar skall drabba Göteborgs överklass.
Enda sättet att få slut på den vansinniga importen av taharrush-bruschor, är att problemen också drabbar de som har makt.

Citat:
Vi, som folk och nation, har inte ansvaret för att det råder fattigdom och i vissa, mer sällsynta fall, krig i arabvärlden. Det gäller alltså inte att ta ansvar, för det ansvaret är inte vårt, utan att drabbas av en skadlig politik. Där kan jag se en anledning enl mitt resonemang ovan.
Citera
2016-01-29, 19:01
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
- Nej. Överklassen och förmodligen alla andra M (och andra alliansväljare) har nog inte förstått migrationspolitiska allvaret vid valet 2014. Jag tillhör denna grupp (inte överklass, men naiv M-väljare). Jag hörde Fredrik prata om öppna hjärtan, men trodde aldrig att det var lika med "avskaffa Sverige as we know it".
Han var faktiskt tydlig med att all reformutrymme var borta eftersom vi skulle spendera massivt på kostsamma MENA-invandrare. Den som ändå röstade på honom har i princip bett om det som händer nu, trots att han inte ens vann valet.
Citera
2016-01-29, 19:04
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Han var faktiskt tydlig med att all reformutrymme var borta eftersom vi skulle spendera massivt på kostsamma MENA-invandrare. Den som ändå röstade på honom har i princip bett om det som händer nu, trots att han inte ens vann valet.
Jag tillhör denna grupp*. Ja, jag borde ha förstått allvaret. Nej, jag förstod inte allvaret.

* Ville rösta på M. Stödröstade på KD.
Citera
2016-01-29, 19:07
Medlem
Oeset.Joenssons avatar
Citat:
Jag bor själv i förort och ha5r smakat mer än min beskärda del av berikning men detta är ändå ingenting jag önskar skall drabba Göteborgs överklass. Majoriteten av de här svenskarna är flitiga, snälla, fredliga människor som nästan helt saknar erfarenhet av berikning. De har jobbat 60timmarsveckor i många år och verkligen varit driftiga för att ha den där livsstilen med fin villa, fin bil, trädgård, båt, lycklig familj, trygghet och lugn och ro. Nu kommer allt det där försvinna inom kort, det här är fan folks liv det handlar om.

Jag kan förstå den där inställningen att "hahahah vad roligt! Nu skall överklasssvinen få smaka på resultatet av sin egen politik!" jag har själv haft den inställningen, men nu känner jag bara medlidande. Fyfan Fallet till botten lär bli extra hårt för dessa människor, de har så mycket mer att förlora. Inte bara ekonomiskt heller. De är oförberedda, värnlösa och de kommer att drabbas hårt

Visst är det så, men de har inte större rätt att slippa skiten än resten av folket. Om något har de mindre rätt. I t.ex. Långedrag röstade 95% på sjuklövern, varav 58% på moderaterna.

Det är mycket viktigt att denna grupp verkligen får känna på berikningen, då denna grupp har mycket större inflytande på politiken. Det här är familj och vänner till politiker befiner sig.
Citera
2016-01-29, 19:09
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag tillhör denna grupp*. Ja, jag borde ha förstått allvaret. Nej, jag förstod inte allvaret.

* Ville rösta på M. Stödröstade på KD.

Då är vi två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in