2016-01-29, 20:20
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Om vi då tar in 300 000 människor från MENA-områden per år till år 2030, skulle inte Sverige bli ett U-land då? 14år x 300 000 = 4.2 miljoner MENA-människor, räknar med asyl+anhöriginvandring
Nu tar vi inte in 300 000 om året och kommer inte göra det heller. Grejen är att vi kan säkert fixa ett uland av sverige om det är det vi är ute efter. Nu vågar jag påstå att 100% av befolkningen vill nåt annat. Eftersom det nu gått 25% av tiden fram till 2030 så måste vi nog sätta fart, annars hinner vi inte. Vi är alldeles för rika fortfarande. Et stort misslyckande av inte minst reinfeldt de första åren att han inte lyckats gör oss tillräckligt fattiga. Han hade ju fyra år på sig!
Citera
2016-01-29, 20:22
Medlem
Herostratoss avatar
Skyll inte på mig, jag röstade på Åkesson.

De kan gott sitta där och fundera över vad de gjort för fel medans huspriserna rasar.
Citera
2016-01-29, 20:27
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tja, så har ju Malmö och Södertälje fått rykte om sig som riktiga sketstäder dit intelligenta människor snarare söker sig därifrån än flyttar dit.

Ingen bra reklam alls för Göteborg det här. Skulle nog kunna tänka mig att ett och annat företag kommer lämna götet om dessa barackplanerna förverkligas.
Det är svenska folkets vilja att vi ska ha en omfattande och solidarisk flyktingpolitik. Det här är resultatet. Ja det är ju självklart att protesterna blir höljuddare när medelklass och överklass drabbas negativt. Det var lättare för PKisterna att köra över arbetarklassen i Södertälje och Malmö än överklassen i Djursholm.
Citera
2016-01-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nu har Göteborg bestämt var flyktingbaracker ska smällas upp. Verkar vara fokus på stadens finare områden, heller vad sägs om Örgryte, Askim, Långedrag och Fiskebäck. Flera av dessa områden berikas dessutom med flera bosättningar.

Artikel i Göteborgs-Posten med kartor över alla platser: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2972200-har-ska-tillfalliga-bostader-for-flyktingar-byggas

Flera av favelorna ska dessutom smällas upp precis vid vattnet FRAMFÖR dyrt förvärvade bostäder. Vi pratar områden med några av Sveriges absolut högsta bostadspriser. Områden dår folk betalt multum för lugn och ro, fina skolor, osv.

Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?

Detta är bara ett förslag som kommer att överklagas i evighet. Makthavarna i Göteborg kommer självklart inte att placera de invällande ökenråttorna i sina egna stadsdelar.
Det kommer aldrig att hända. Glöm det!

Cirkulera!
Senast redigerad av Reda 2016-01-29 kl. 20:29.
Citera
2016-01-29, 20:28
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Skyll inte på mig, jag röstade på Åkesson.

De kan gott sitta där och fundera över vad de gjort för fel medans huspriserna rasar.
Med tanke på ökad bostadsbrist så lär ju inga bostadspriser sjunka. Jag känner inte heller till nåt exempel på platser där priser sjunkigt pga flyktingförläggningar.

Där jag bor har priserna på hus gått upp cirka 50% senaste fyra fem åren trots ny flyktingförläggning. Iofs från rätt låg nivå men dock.
Citera
2016-01-29, 20:31
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Detta är bara ett förslag som kommer att överklagas i evighet. Makthavarna i Göteborg kommer självklart inte att placera de invällande ökenråttorna i sina egna stadsdelar.
Det kommer aldrig att hända. Glöm det!
Antagligen inte, men förhoppningsvis nyktrar fler svenskar till och röstar SD när skilnaden på folk och folk blir så tydlig. Det går bra för arbetarklass att bo granne med somalier och afghaner men inte för medel och överklass.
Även om det inte går att packa in ensamkommande Abdullah i överklassområden så kommer det till slut att gå i medelklassområden när det är fullt i Malmö och Södertälje.
Senast redigerad av araka 2016-01-29 kl. 20:37.
Citera
2016-01-29, 21:11
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albertoni
Långedrag/Hinsholmen
Askim/Hovås
Fiskebäck/Påvelund
Skintebo/Billdal
Örgryte/Kärralund

Detta är Göteborgs rikaste stadsdelar .

Detta är den ultimata provokationen mot dem som bor i ovanstående områden och betalar högst skatt i Göteborg, som äger företagen i Göteborg och håller Göteborgarna sysselsatta genom att ge dem anställning i sina företag.

"Arkitekten" bakom HBV-bostädernas placering har endast ett syfte med detta: Att jävlas med Göteborgs höginkomsttagare och näringslivselit. Detta kommer att bli förödande för Göteborg och för Sverige om det inte stoppas.

Volvochefens villa ligger i Långedrag och jag tror inte att han förväntade sig ovanstående käftsmäll när han godkände att reklambyrån Forsman & Bodenfors krattade manegen för uttryck som "Made by Muhammed", "Made by Abdul", " Made by ... " för den senaste Volvo-reklamen
Kan ju tipsa om hur nästa Volvoreklam kan formas:

Our daughers are - "Made for Muhammed", "Made for Abdul", " Made for Ali" ... - A gift from swedish taxpayers ..

Det lär brinna annat än bilar i stan framöver.

Vet någon om SD har något med detta att göra?
Citera
2016-01-29, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Rimligen borde merparten av de som väller in och har vällt in det senaste året fördelas på kommuner och områden som inte har tagit emot några tidigare typ Lidingö, Stockholms innerstad, Djursholm, Vaxholm mfl. Alltså ungefär på samma sätt som samtliga riksdagspartier vill att Europa ska göra just nu för att avlasta Sverige och Tyskland.

Verkligen, det är inte mer än rätt. Det är "mina egna" fina områden dock som jag besöker då och då. Skulle det finnas asylboenden i Djurgårdsstaden intill Gröna Lund och i skärgårdsstaden Vaxholm skulle jag sluta att åka dit eller åka dit men inte trivas något vidare. Mångkultur är verkligen en anledning till psykisk ohälsa...livet ut.
Citera
2016-01-29, 21:18
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
I områden som "drabbats" av detta tidigare finns det mycket tidningsartiklar och liknande där grannat är övertygade om att värdet på deras hus ska sjunka. När man har facit i hand så har det dock inte hänt. orsaken är att alla människor är inte lika bekymrade och därmed kan man tex sälja ett hus som är granne till en flyktingförläggning till en person som inte är rasist. Och trot eller ej men det finns väldigt många såna personer.

Samma sak när tex LSS-boenden ska öppna. Av och till blir det väldiga skriverier i tidningar av upprörda grannar, ofta med dåliga bortförklaringar, sen går det några år och märkligt nog är det en normal prisutveckling. Samma sak där att det beror på att det finns så oerhört många människor som inte bryr sig om eventuellt konstiga grannar.

Det där är bara skitsnack. Inte en käft köper en villa för 5-10 miljoner, alltså betalar full pris, bredvid en flyktingförläggning.

Jag håller med de som kritiserar vissa i tråden. Gör inte sverigevänner till en klassfråga rakt av. Jag vaknade ca 2010 och det utan att själv ha drabbats och jag bor i ett snarlikt område som de som nämns här. Jag vet folk i överklassen som fattade redan på 70-talet. Låt oss gotta oss åt PK och 7K som drabbas och far illa, men låt oss ännu hellre lida med de sverigevänner som drabbas oavsett var de bor någonstans.

Apropå fatta tidigt så kan Sverigebesöket med Owe Thörnqvist rekommenderas:
https://www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U
Citera
2016-01-29, 21:27
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBStard
Så tänkte jag också. Har röstat på M sedan hedenhös men efter Reinfeldts tal röstade jag KD i stället. Om inget parti skärper sig ordentligt inför nästa val, kan det bli en röst på De Onämnbara, för att skicka ett meddelande till Alliansen och förhoppingsvis påverka dem.
Rösta för guds skull SD i nästa val. Valet står mellan ett svenskt Sverige (SD) och ett MENA dominerat kalifat (övriga). 4-5.000.000 MENA muslimer kommer inte att acceptera en västerländsk kultur i framtidens "Sverige".
Senast redigerad av araka 2016-01-29 kl. 21:33.
Citera
2016-01-29, 21:34
Medlem
HoganBens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Rösta för guds skull SD i nästa val. Om inte SD får verklig makt i Sverige då är det kört i och med att MENA med rösträtt kommer att se till att vi får sosseregeringar val efter val.
SD har utmärkta förslag och en politik som kanske kan vända skutan på rätt köl igen, men har man sin försörjning genom staten och dess goda vilja, så tvingas jag lägga min röst på vänsterkanten för att rädda min försörjning.
Citera
2016-01-29, 21:39
Medlem
Det finns ingen jävla överklass i GbG. Det finns däremot en och annan som tror att en villa för 5-15 msek gör någon till "Överklass" arbetarpack allihop med för dyra bostäder, inte ens halvering av värdet skulle ge rättvisa åt det riktiga värdet. Samma visa överallt i landet, folk som tror de blir överklass bara för att lånen passerar takfoten. Ett gäng muppar. "Överklass" ha ha ha, jävla dårskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in