2016-01-27, 23:12
Medlem
junazs avatar
Väldigt vackert mål!

Grymt kul att han verkligen vässar formen inför EM, krigar på och producerar trots den snåla speltiden. Det är exakt det han behöver göra. Bör ju belönas med fler matchstarter nu när han börjar komma i målform. Dags att tysta alla tvivlare.
Citera
2016-01-27, 23:26
Medlem
Skranks avatar
Jösses vad bra Guidetti var idag, 6 mål på de 6 senaste matcherna nu. Känns som att han kommer få mer speltid framöver!
Citera
2016-01-27, 23:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Jösses vad bra Guidetti var idag, 6 mål på de 6 senaste matcherna nu. Känns som att han kommer få mer speltid framöver!

Man kan hålla tummarna för det åtminstone men sedan hur det nu blir är en annan femma. Fick nu chansen främst i cupen tog den men utöver det. Ja får Sveriges EM-chanser så är det bara att hoppas att det nu blir mer speltid även i ligan.
Citera
2016-01-27, 23:34
Medlem
NirvanAs avatar
Guidetti borde vara given i Sveriges startelva i EM
Citera
2016-01-28, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Som 23-åring hade Henrik Larsson varit framträdande i VM 94 och vunnit holländska cupen där han gjorde flest mål i Feyenoord i cupen. Känns ändå en bit före Guidetti som hade en biroll när Celtic vann en "enlags-serie" och sedan vunnit en "ungdoms-turnering".
Nja. Framträdande i VM 94 vet jag inte om jag skulle hålla med om - och där skulle väl U21-EM-guldet kunna motsvara vad Larsson uträttade under VM 94 - och Henkes sejour i Feyenoord är ju ett enormt misslyckande om man ser till antalet mål; Guidetti har ett högre målsnitt i Celtic än vad Henke hade i Feyenoord. (Wikipedia)

Larsson hade däremot öst in mål i Superettan och Allsvenskan (56 matcher, 50 mål), medan Guidetti - den säsong han varit frisk hittills - öste in mål i Eredivisie (23 matcher, 20 mål) för Feyenoord. (Siffrorna återigen från Wikipedia)

Och nu har han alltså gjort 7 mål på en speltid som totalt motsvarar 7,5 matcher. (För enbart La Liga: 3,8 matchers speltid har resulterat i 3 mål) (Från WhoScored)

Jag skulle inte påstå att jag tror att Guidetti blir en lika stor spelare som Henrik Larsson när vi summerar Johns karriär, men jag håller inte med om att Henrik Larsson var långt före - om alls - vid motsvarande ålder.
Citera
2016-01-28, 00:08
Medlem
Självklart kommer populisten Hamrén att starta med Guidetti. Inte för att jag ser något bättre alternativ bredvid Zlatan, men den här masspsykosen kring Guidetti är så jävla irriterande att man gärna hade sluppit honom i EM.
Citera
2016-01-28, 00:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Guidetti borde vara given i Sveriges startelva i EM
Om han fortsätter på den inslagna vägen så absolut, men konkurrensen bredvid Zlatan är inte mördande så även om John bara spelar sporadiskt fram till juni skulle jag fortfarande fundera på om han inte är mest lämplig som anfallspartner.

Kul att han har medgång, förjävla fint mål.
Citera
2016-01-28, 00:45
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ni som har bättre koll än vad jag har, hans ökande speltid nu på slutet, är det att han helt enkelt håller på att slå sig in i laget eller har det hänt nått annat som har gjort att han har fått in foten?

Och för att slänga in ett eko. Bra tryck i dojan där.
Citera
2016-01-28, 01:08
Medlem
är grabben aldrig i full fysisk form eller varför har han typ alltid blivit utbytt sedan han åt kyckling? möjligt att han spelade 90 minuter med celtic några matcher, men annars vet jag inte. den enda gången i U21 han spelade fullt var väl när han blev tvingad för vi åkte på någon skada?
Citera
2016-01-28, 01:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Ja, den mörsaren var riktigt fin. Fantastisk träff!
Citera
2016-01-28, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ni som har bättre koll än vad jag har, hans ökande speltid nu på slutet, är det att han helt enkelt håller på att slå sig in i laget eller har det hänt nått annat som har gjort att han har fått in foten?

Och för att slänga in ett eko. Bra tryck i dojan där.

Lite både och skulle jag tro, Iago Aspas har flyttat ut på kanten till skadade Nolitos plats och Guidetti har tagit Aspas plats i mitten. Att man väljer den lösningen istället för att ha kvar Aspas i mitten och någon annan på kanten är ett tecken på att man tror på Guidetti. Jag är rädd att han får bli inhoppare när Nolito är tillbaka.

Jag har även fått uppfattningen att det har tagit lite tid för Guidetti att anpassa sig spelmässigt till det nya laget, så det är säkert något han blir bättre och bättre på under säsongen.

Sedan undrar jag hur dom tänkte med köpet av Beauvue, känns som en överflödig spelare om det inte är tänkt att han ska peta Guidetti och kanske även Aspas?

Edit: Någon som har koll? Min gissning är att det var tänkt att om Nolito blev såld skulle Aspas gå ut på kanten och så skulle Beauvue bli central anfallare samtidigt som Guidetti behöll sin roll som inhoppare/ersättare.
Senast redigerad av Apostrophe 2016-01-28 kl. 04:03.
Citera
2016-01-28, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
är grabben aldrig i full fysisk form eller varför har han typ alltid blivit utbytt sedan han åt kyckling? möjligt att han spelade 90 minuter med celtic några matcher, men annars vet jag inte. den enda gången i U21 han spelade fullt var väl när han blev tvingad för vi åkte på någon skada?

Det är väldigt vanligt taktiskt byte att byta in en anfallare som ska löpa massor i slutet av matchen, och då brukar man byta ut den tröttaste eller den sämsta anfallaren, i Guidettis fall är han nog både och i Celta, men ja han ser fortfarande lite tung ut faktiskt.

I Stoke och Celtic tror jag det mycket handlade om att han var ett lån också, då ger man hellre sina egna spelare chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in