2016-01-17, 03:20
Bannlyst
Måste ju vara given i EM-truppen!
Citera
2016-01-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youReek
Måste ju vara given i EM-truppen!
Han är helt klart given. Zlatan, Berg och Guidetti är jag säkra på att vi kommer se i EM om de är skadefria. Vem som tar den sista platsen är ganska öppet mellan Ola Toivonen och Emir Kujović.
Citera
2016-01-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Skillnaden är att dessa även kliver fram mot lagen i toppskiktet medan Guidetti knappast gör det. Skillnad är det med andra ord.

33% av ligamålen har gjorts mot Barcelona I ligan har han 3 mål på 345 minuter. I cupen har han gjort mål på alla lag han spelat mot.

Jag vet att han har spelat för lite för att kunna dra några stora slutsatser, men på den speltid han fått hade han väl ändå inte kunnat ha mycket bättre resultat? Jag antar att du bara ogillar Guidetti på ett personligt plan

Edit: Och som lite extra kuriosa har Nolito gjort mål var 168e minut, Guidetti har gjort mål var 115e minut.
Senast redigerad av Apostrophe 2016-01-18 kl. 00:45.
Citera
2016-01-20, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apostrophe
33% av ligamålen har gjorts mot Barcelona I ligan har han 3 mål på 345 minuter. I cupen har han gjort mål på alla lag han spelat mot.

Jag vet att han har spelat för lite för att kunna dra några stora slutsatser, men på den speltid han fått hade han väl ändå inte kunnat ha mycket bättre resultat? Jag antar att du bara ogillar Guidetti på ett personligt plan

Edit: Och som lite extra kuriosa har Nolito gjort mål var 168e minut, Guidetti har gjort mål var 115e minut.

Jag som du hoppas pa en framtida storspelare och det ar skitkul att det nu antligen fungerar for John efter manga ar av avbrott, lan och b klubbar.

Men vi maste ocksa vara lite forankrade i verkligheten, formodligen ar John just nu pa peaken av sin karriar; for att bli stor kravs en karriar dar man kontinuerligt utvecklas, detta har John inte haft dels pagrund av kyckling men ocksa pagrund av vad som forr sag ut som hybris, med galna lonekrav och problem i en del klubbar han hamnat i (Nagon som minns soppan i Celtic?). Att ateruppliva en karriar vid 23 ars alder efter flera ar av hinder kan nog helt arligt inte gora en spelare mer an lite battre an medel vilket han ar idag.
Citera
2016-01-20, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Jag som du hoppas pa en framtida storspelare och det ar skitkul att det nu antligen fungerar for John efter manga ar av avbrott, lan och b klubbar.

Men vi maste ocksa vara lite forankrade i verkligheten, formodligen ar John just nu pa peaken av sin karriar; for att bli stor kravs en karriar dar man kontinuerligt utvecklas, detta har John inte haft dels pagrund av kyckling men ocksa pagrund av vad som forr sag ut som hybris, med galna lonekrav och problem i en del klubbar han hamnat i (Nagon som minns soppan i Celtic?). Att ateruppliva en karriar vid 23 ars alder efter flera ar av hinder kan nog helt arligt inte gora en spelare mer an lite battre an medel vilket han ar idag.

Jämför man med en del andra 23 åringar just nu så är inte John i närheten av dessa tyvärr. Finns vissa 23 åringar i dagens fotboll som är mer rutinerade än 30 åringar (sett i antal a-lagsmatcher). Så tyvärr har hybris och kylling förstört mycket för vår hobbyblatte från Bromma.
Citera
2016-01-25, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls

Jag har hört liknande resonemang från andra i andra sammanhang men aldrig förstått teorin. I min värld blir man bättre om man tränar mycket på något. Förstår inte varför en skada från förr ska förhindra utveckling från och med nu när han är frisk? (Fotbollsvärlden är för övrigt full av så kallade late bloomers)

Jag är helt övertygad om att en 28-årig Guidetti är bättre än den 23-åriga versionen om han håller sig frisk. Och är man verkligen bara "lite över medel" om man är Sveriges bästa anfallare efter Zlatan?

Edit: Tror inte Guidetti når Zlatan-klass, men kanske Henke Larsson klass.
Citera
2016-01-25, 10:09
Medlem
Citat:
Edit: Tror inte Guidetti når Zlatan-klass, men kanske Henke Larsson klass.
Underskattar du inte Henke lite grann nu? . Vann ju trots allt guldskon -01 och var direkt avgörande CL-finalen -06. Bland mycket annat såklart.

Men i det stora hela så är det oerhört synd vad som hände med Guidetti sen kycklingen -12 och fram till nyligen egentligen. Med skadan på Elmander innan EM -12 så tror jag han hade startat bredvid Zlatan. Sen med Feyenoord säsongen i ryggen hade han kunnat ta ett lämpligt steg och fortsatt utvecklas. Nu blev det ett långt avbrott från fotbollen men jag tror att det mycket väl blir en fullgod svensk anfallare av Guidetti till slut, han är egentligen redan där i princip och behöver bara spela mer.

Guidetti kommer sannolikt bli en framgångsrik fotbollsspelare med svenska mått mätt, men jag tror att de nu förlorade åren gör att han aldrig kommer bli precis lika bra som han en gång kanske hade potentialen att bli.
Citera
2016-01-25, 11:06
Medlem
Citat:

Som man brukar säga: Pure numbers doesn't tell the whole story...

Men vad ska man förvänta sig från någon som, av att döma ditt inlägg, inte följer många Celta matcher...
Citera
2016-01-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XYZick
Underskattar du inte Henke lite grann nu? . Vann ju trots allt guldskon -01 och var direkt avgörande CL-finalen -06. Bland mycket annat såklart.

[…]
Nej, jag tror också att Guidetti kan bli en bra inhoppare i ett storlag lite längre fram i karriären.

Henke var inte någon storspelare vid 23 års ålder, så där ligger inte Guidetti efter något.
Citera
2016-01-25, 21:39
Medlem
Citat:
Nej, jag tror också att Guidetti kan bli en bra inhoppare i ett storlag lite längre fram i karriären.

Henke var inte någon storspelare vid 23 års ålder, så där ligger inte Guidetti efter något.

Som 23-åring hade Henrik Larsson varit framträdande i VM 94 och vunnit holländska cupen där han gjorde flest mål i Feyenoord i cupen. Känns ändå en bit före Guidetti som hade en biroll när Celtic vann en "enlags-serie" och sedan vunnit en "ungdoms-turnering".
Citera
2016-01-25, 23:31
Medlem
Lever denna tråden fortfarande? haha.. Guidetti är och förblir en talanglös träningsprodukt med ett förbannat gott hjärta. Kommer aldrig bli ordinarie i landslaget och kommer aldrig bli ordinarie i en klubb över mitten i de stora serierna i Europa. Go gubbe, men en extremt överskattad mediaprodukt.
Citera
2016-01-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Som 23-åring hade Henrik Larsson varit framträdande i VM 94 och vunnit holländska cupen där han gjorde flest mål i Feyenoord i cupen. Känns ändå en bit före Guidetti som hade en biroll när Celtic vann en "enlags-serie" och sedan vunnit en "ungdoms-turnering".
Mjaee...

Guidetti gjorde väl 23 mål på 24 matcher (eller liknande) i just Feyenoord. Mig veterligen kom Henke aldrig upp i det målantalet under en säsong i Feyenoord. Man kan förstås alltid diskutera den sviktande kvaliten i Eredivise under årens lopp men det tycker jag inte förringar Guidettis insats, precis som skottska ligans kvalite inte förringar Henkes insats.

Att dessutom påstå att Henke var "framträdande" i VM 94 börjar nästan bli en skrämmande mytbildning. Han satt mestadels på bänken och var bra när han hoppade in, men framträdande tycker jag inte att han var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in