Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Jag har en liten annan variant på samma tema här. När han kom fram kommer jag ihåg honom som en rörlig och kvick spelare (möjligt att minnet sviker mig helt..) men ju äldre han har blivit och ju mer han har tränat så har han blivit kraftigare och kraftigare tills det känns som att han tappade sin rörlighet och kvickhet. Har en känsla att han har tränat fel helt enkelt. Istället för att jobba vidare på sin kvickhet så jobbade han upp sin styrka istället. En rörlig spelare som tränar för att bli en targetspelare. Det blir inte bra.
Håller helt med och har själv tänkt på det. Medan en spelare som t.ex Quaison ser stark och smidig ut så ser John stor och nästan klumpig ut. Som om Quaison tränat fotbollsanpassad styrketräning medan Guidetti satsat på bli tungviktare i boxning.
Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
1) Att JG saknade talang kommer ni inte få medhåll ifrån vare sig ni pratar med Tommy S i BP, Billborn (i Bajen), eller Ackerman i AIK som alla har haft honom. Dessutom tränande han sig till att ha rörelse och en näsa för målet. Finns många spelare som är forwards vars främsta egenskap blir en näsa för mål det var också JG när han var ung och slåg igenom i U-landslagen. Den har inte försvunnit.
Jag har aldrig ifrågasatt hans talang som ung, men det är iuppenbart att han inte har förvaltat den på ett korrekt sätt. Sen är det som bekant meningslöst att tala om en 28-åring besitter talang eller inte eller vad hans ungdomstränare tyckte om honom en gång i tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
L-illuminato
2
Ni som tror så stenhårt på "infektion" det har varit flera andra spelare som har åkt på olika infektioner men inte blivit helt ur slag.
Hur nära har ni varit någon av de stora akademierna i Världen alltså topp 20 topp 30 akademier?
Dieten inklusive supplement är rigorös numera. Supplementen balanserar alltid på randen av "banned substances".
Har haft flera som påstått att det pågått sofistikerad "grey area dopning" på vissa håll. Även om ingen riktigt har någonsin kunnat komma med några hårda bevis så jobbar man med hormoner, steroider i en kontrollerad skala.
Problemet med Guidetti är att han jobbade med
Extra träning, Extra diet, Extra supplement ganska autonomt redan innan Man City tiden via sin Pappa Mike.
Det flera har sagt men vilket har tystats ner är att det kan ha varit frågan om banned substances. Kanske substances som var "gråskala" i NEderländerna men som i Manchester var banned eller substanser som kanske förbjöds under resans gång. Detta upptäcktes av City interna fysioteam och för att inte riska att få förstoringsglaset på sin akademi där man isf kanske skulle riska att röja mer sofititekerad "grey area dopning" så såg man till att ha Guidetti "förgiftad" (sedemera infektion i vaderna?) tills man var säker på att alla spår var borta av den i situationen lekmannamässiga kosthållningen av Guidetti.
Visst riskade man med Guidetti och som investering sett till transfersumma/lön vs pengar man fått från diverse uthyrningar/utlåningar kanske till och med John Guidetti blev en nettoförlust.
MEn föreställ er exempelvis att man riskerar långa avstägningar och halveringar på värdet av kommande City produkter på den tiden så som DEnnis Suarez och Kelechi I.
Ja att det förekommer någon form av doping eller närbesläktad sådan inom alla idrotter är väl allmänt vedertaget.
Jag har alltid tyckt det var något skumt med "infektionen" - och den från en "dåligt stekt kyckling", men jag gillar heller inte att spekulera alltför mycket kring människors sjukdomstillstånd och hälsa. Infektion eller ej, att vara borta så länge från fotbollen som han ändå var är alldeles självklart en skadande faktor i hans utveckling - vilket var själva poängen.
Tycker även din spekulation låter lite väl mycket hittepå men inget förvånar mig längre gällande elitfotbollens skruvade värld.