Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Jo det är logiskt kompatibelt att bevisen bekräftar skapelseberättelsen men att jag inte kan bevisa skapelseberättelsen
Du menar alltså du inte har förmågan att presentera bevisen, trots att bevisen finns, eller vadå?
Detta blir ju inte till annat ett "det bara är så"-argument i såna fall.
"Jag kan inte bevisa att bigfoot finns, men bevisen bekräftar hans existens": detta kanske är ett argument jag bör presentera i paranormal-forumet?
Citat:
på samma sätt som du menar att du inte kan bevisa evolutionsteorin, bara att du tycker att bevisen bekräftar evolutionsteorin.
När har jag sagt detta? Det enda jag påpekar är att evolutionen inte är relevant i denna tråden. I alla fall inte när det handlar om att lägga fram bevis FÖR skapelseberättelsen. Det är ju som sagt inte en dikotimi mellan evolution och bibelns skapelseberättelse.
Citat:
Detta handlar återigen om att en teori inte är bevis eller fakta. Jag trodde du förstod detta?
Jag har faktiskt ingen aning om vad det är du svamlar om. Är det själva ordet "bevis" som du har en annan definition av?
För du kan väl ändå inte neka till att det är oerhört märkligt att bokstavligen skriva att
bevisen bekräftar skapelseberättelsen och sedan skriva att det
inte går att bevisa skapelseberättelsen?
EDIT: Försöker du säga att skapelseberättelsen är en vetenskaplig teori?