Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Fast du vill ju hellre tro på bibeln.
Hur vet du detta? Hur kan du döma mig på det sättet?
Jag vill hellre tro på förnuft, logiska argument, sanningen om vår verklighet, vetenskapliga metoder o.s.v.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Därför kommer du inte att tro på evolutionsteorin, oavsett vilka bevis som kommer fram.
Detta är förmätet och fördomsfullt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Jag vill inte tro på någon av dom. Jag skulle kunna byta åsikt imorgon, om nya bevis kom fram. Skulle du kunna sluta med din tro imorgon?
Ja om man kan bevisa att en art kan förvandlas till en annan utan mänsklig påverkan, och att man kan bevisa att detta skett i historien, och att man kan bevisa att liv kan uppstå från livlöst materia utan människans påverkan, så skulle jag bli omvänd.
Men jag tror inte att du skulle kunna omvända dig. Jag frågar dig så här: Om jag skulle kunna bevisa att Gud finns, skulle du omvända dig och bli ett Jehovas vittne? Skulle du underordna dig Gud med tanke på allt som står i bibeln? Eller skulle du ändå skylla allt ont på Gud och vara trotsig? Jag tror knappast att du skulle "byta åsikt imorgon", utan du skulle hitta på andra förevändningar för att inte underordna dig Gud.