Citat:
Du menar alltså du inte har förmågan att presentera bevisen, trots att bevisen finns, eller vadå?
Detta blir ju inte till annat ett "det bara är så"-argument i såna fall.
"Jag kan inte bevisa att bigfoot finns, men bevisen bekräftar hans existens": detta kanske är ett argument jag bör presentera i paranormal-forumet?
Detta blir ju inte till annat ett "det bara är så"-argument i såna fall.
"Jag kan inte bevisa att bigfoot finns, men bevisen bekräftar hans existens": detta kanske är ett argument jag bör presentera i paranormal-forumet?
Som jag har sagt, evolutionsteorin är inte bevis på verkligheten, men enligt dig så pekar bevisen på att evolutionsteorin stämmer, vilket jag inte håller med om. Jag menar att bevisen pekar på en skapelse.
Citat:
Men suck, menar du att evolutionsteorin är ett bevis? Eller menar du att bevis pekar på evolutionsteorin?
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning om vad det är du svamlar om. Är det själva ordet "bevis" som du har en annan definition av?
För du kan väl ändå inte neka till att det är oerhört märkligt att bokstavligen skriva att bevisen bekräftar skapelseberättelsen och sedan skriva att det inte går att bevisa skapelseberättelsen?
För du kan väl ändå inte neka till att det är oerhört märkligt att bokstavligen skriva att bevisen bekräftar skapelseberättelsen och sedan skriva att det inte går att bevisa skapelseberättelsen?
Som sagt, du verkar inte förstå skillnaden mellan teori och bevis, jag citerar igen en hemsida som stödjer din syn på evolutionsteorin:
"En vetenskaplig teori är en förklaringsmodell för ett naturligt eller socialt fenomen. En vetenskaplig teori stöds av fakta och evidens." http://www.evolutionsteori.se/vetenskap/
Alltså, en vetenskaplig teori är inte fakta och evidens, en vetenskaplig teori stöds av fakta och evidens.