Det är så otroligt små marginaler i de högsta poängen, så om det är fler än vanligt som fuskar och skriver 2.0 kommer det att ge ett stort utslag. Förra gången var det 75 personer av 75000 som skrev 2.0. En "vanlig" person är normalt sett bättre på en av delarna än den andra vilket gör att de här höga poängen är mycket mer svåruppnådda med det här systemet (om man tex skriver 80 eller 71 i kvant spelar ingen roll för resultatet, för då har man redan fått 2.0 i kvant oavsett och det påverkar inte verbala).
Så låt säga att det kommer 20 spökskrivare som är bra i båda ämnena, då har plötsligt antalet med 2.0 ökat med 25%!! Det är en ökning som måste kompenseras för, antingen genom att fler får 0.0 eller att man skjuter allas poäng neråt (dvs en person som förra året skulle fått 2.0 får 1.95 el dyl pga ändrade gränser).
Menmen, inte mycket att orda om nu. Det är som det är. Så får de väl ändra till nästa gång. Kriminalisering låter bra, och att man då kriminaliserar både den som gör det och den som inte är där kombinerat med att man inte får skriva om igen (antingen en viss tid eller livstid).
Själv blev det 71 på kvant och 70 på verbala, borde vara 1,9. Med lite tur 1,95 men med mycket otur 1,85. Förvånad att det gick så bra på matten, har alltid skrivit dåligt på den med absolut sämst på statistiken

. De fem felen på varje verbal gör mig lite missnöjd ändå, att plugga på heltid gör en sämre uppenbarligen. Hinner inte läsa böcker som förr i tiden. Var orolig för att få typ 1,6 eller något annat pinsamt, skrev 1,9 på gamla hp men har inte skrivit sen dess. Så borde verkligen inte känna mig missnöjd. Och jag vill ju bara ha för att kunna söka strökurser så behöver inte alls högt (läser redan på hhs, men de har inte världens största kursutbud..).