2016-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
gr64 solo är ju inte direkt dåligt ? kan inte direkt wiz men det är som alltid, kan du inte högre så gör du för lite damage och har för lite toughness oftast samt dina lvl på gems är väl int sådär jättehöga är väl där problemet ligger.

Jo, 64 är ganska "dåligt" med season 5 mått mätt=)
Citera
2016-01-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aez--
ok nej gr64 kanske inte är så lågt men vill klara högre så jag kommer med på leaderboards. men jag har ju ganska lång tid på mig att göra det . får leta efter folk att lira grifts med så jag lättare kan lvla gems och para.

energy armor -> ice armor (crystalize)

unleased -> chain reaction

unstable anomaly -> unwavering will

fixa rätt bälte och bracers.

Vips, så tar du 70++.
Citera
2016-01-26, 13:06
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Ja, samma här. Kör också den builden och det enda jag saknar är travelers pledge neck och ancient parthan defenders bracers men har maximal otur med båda. Compass rose ringen har jag (flera stycken t.om) men inte ens chd eller cc på någon av dem.

Den vägrar droppa/kadala hjälmen för mig, så kör fortfarande med RRoG, saknar fortfarande bracer, bälte, amu och ring...

Helt sjukt vilken otur jag har på wizzen.
Citera
2016-01-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
energy armor -> ice armor (crystalize)

unleased -> chain reaction

unstable anomaly -> unwavering will

fixa rätt bälte och bracers.

Vips, så tar du 70++.

har fixat det ska bara få bältet nu

klarade precis en 69 . ska bli kul och se vad jag klarar när jag får bältet.
Citera
2016-01-26, 13:33
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Problemet är ju att numlock inte fungerar med force stand (?), där man står still för att kasta spells.

Hur uppgraderar man i cuben? Får man alltid samma sort? Testade i förra säsongen men då blev det helt annat item . Om det fungerar så skulle jag gjort det för hundra år sedan.

Royal ringen?
Finns två olika recept i kuben som jag använde för att få min woh.

Den första är convert item. Kostar 25 DB +dust/crystals/parts (minns ej hur många) samt ett gult item. Så vill du ha en wand t.ex går du till blacksmithen och craftar en vanlig level 70 gul wand. Denna kommer i kuben blir uppgraderad till en random legendary eller set wand som finns i spelet. Förbered dig på att få hålla på ett tag för att få en woh

Det andra receptet rerollar en legendary du redan har. Det kostar 50 forgotten souls + 5 av varje legendary material (de du får i kuberna från bounties). Den rerollar hela itemet du stoppar in så det vore i princip som att spelet tar bort din wand och sedan ger dig en helt ny i utbyte med nya slumpade stats. Kan ta ett tag innan man får en ancient om man har otur och det är ju ganska dyrt med 50 souls för varje men jag hade tur och fick en okej på typ femte.

Och ja är rorg jag menar. Har alla delar till EB-farm build, vissa ancient tom men har inte den jävla ringen. Så otroligt less på att göra bounties nu men vill ändå göra alla akterna när jag väl gör så jag håller materialen på en jämn nivå. Är med i en sån community för bounty split farm men är ingen där som vill ha en i sin grupp om man inte är typ para 650+ (lol) och tar ett tag att göra alla akter själv.
Citera
2016-01-26, 14:50
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Finns två olika recept i kuben som jag använde för att få min woh.

Den första är convert item. Kostar 25 DB dust/crystals/parts (minns ej hur många) samt ett gult item. Så vill du ha en wand t.ex går du till blacksmithen och craftar en vanlig level 70 gul wand. Denna kommer i kuben blir uppgraderad till en random legendary eller set wand som finns i spelet. Förbered dig på att få hålla på ett tag för att få en woh

Det andra receptet rerollar en legendary du redan har. Det kostar 50 forgotten souls 5 av varje legendary material (de du får i kuberna från bounties). Den rerollar hela itemet du stoppar in så det vore i princip som att spelet tar bort din wand och sedan ger dig en helt ny i utbyte med nya slumpade stats. Kan ta ett tag innan man får en ancient om man har otur och det är ju ganska dyrt med 50 souls för varje men jag hade tur och fick en okej på typ femte.

Och ja är rorg jag menar. Har alla delar till EB-farm build, vissa ancient tom men har inte den jävla ringen. Så otroligt less på att göra bounties nu men vill ändå göra alla akterna när jag väl gör så jag håller materialen på en jämn nivå. Är med i en sån community för bounty split farm men är ingen där som vill ha en i sin grupp om man inte är typ para 650 (lol) och tar ett tag att göra alla akter själv.
Aha då är jag med på noterna. Den första har jag använt mig av och nog fått 5-6 stycken Woh, ingen ancient dock . Ska testa dena andra ikväll, aldrig testat! Men då måste jag farma bounties som även jag avskyr, riktigt jäkla drygt när man får "Kill all enemies in bla bla level 2m

Har hela EB-farm och oneshottar eliter i T10 solo Men i grupp behöver jag ancient Woh, 10% elite dmg på orben (jag rollade 60ggr igår utan att ens se staten) och kanske mer än så. Fick 450 DB på en timme igår med sage setet.

Kan köra några bounties ikväll förutsatt att det är du som har samma användarnamn i klanen
Senast redigerad av Out-of-Step 2016-01-26 kl. 14:53.
Citera
2016-01-26, 16:00
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Aha då är jag med på noterna. Den första har jag använt mig av och nog fått 5-6 stycken Woh, ingen ancient dock . Ska testa dena andra ikväll, aldrig testat! Men då måste jag farma bounties som även jag avskyr, riktigt jäkla drygt när man får "Kill all enemies in bla bla level 2m

Har hela EB-farm och oneshottar eliter i T10 solo Men i grupp behöver jag ancient Woh, 10% elite dmg på orben (jag rollade 60ggr igår utan att ens se staten) och kanske mer än så. Fick 450 DB på en timme igår med sage setet.

Kan köra några bounties ikväll förutsatt att det är du som har samma användarnamn i klanen

Inte hittat någon "bra" T10 EB-build som integrerat sage också så dela gärna med dig av den! Och ja är jag som är i FB-klanen men vet inte om jag har så mycket tid just ikväll, lovade att bjuda farsgubben på middag och film då morsan är bortbjuden så är nog upptagen större delen av kvällen

Min nya hat-bounty är ju helt klart den med döda 6 såna "burrowers" för cursed chest, de som bara springer iväg. Klarat den en gång tror jag. Tycker i allmänhet cursed shrines/chests kan vara svåra att klara ibland med DMO-specen om mobsen är väldigt spridda och få eftersom jag i princip inte gör någon dmg alls utanför bubblan.
Citera
2016-01-26, 17:44
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Den vägrar droppa/kadala hjälmen för mig, så kör fortfarande med RRoG, saknar fortfarande bracer, bälte, amu och ring...

Helt sjukt vilken otur jag har på wizzen.
Ancient parthan defenders har jag nog spenderat upp mot 10 000 shards på och har bara fått 1 par från det men dem var helt värdelösa även om jag hade fått arcane% eller cc.

Jag hittade en travelers pledge innan idag som hade int, ca 55% chd och 10% cc fast utan socket och arcane damage. Vet faktiskt inte om jag ska rerolla int till en socket. Bonusen man får från compass rose + travelers pledge lär ju hjälpa en del.
Citera
2016-01-26, 18:10
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Ancient parthan defenders har jag nog spenderat upp mot 10 000 shards på och har bara fått 1 par från det men dem var helt värdelösa även om jag hade fått arcane% eller cc.

Jag hittade en travelers pledge innan idag som hade int, ca 55% chd och 10% cc fast utan socket och arcane damage. Vet faktiskt inte om jag ska rerolla int till en socket. Bonusen man får från compass rose + travelers pledge lär ju hjälpa en del.

Mjo, problemet med wizzen för mig är att den är trögare att farma med pre-gear, WW-barben och PetWD'n gör farmande snabbare för mig även om jag funderar på en Wand of Woh boom boom boom boom build för farming.
Citera
2016-01-26, 18:41
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Mjo, problemet med wizzen för mig är att den är trögare att farma med pre-gear, WW-barben och PetWD'n gör farmande snabbare för mig även om jag funderar på en Wand of Woh boom boom boom boom build för farming.
Jo, det är ju sant. Går hyfsat att farma med den builden för mig. Wand of Woh builden skulle jag behöva en massa nya delar till. Jag får väl bara be till RNGesus antar jag...
Citera
2016-01-26, 18:42
Medlem
megaman9s avatar
Citat:

Man farmar ju gear hur lätt som helst, som du sa med WoH.
Behöver inte äns vara ancient, sen några delar tal rasha och firebird, så fixar man torment 10 lätt.

Jag farmar det solo och i grupp i t10 hardcore utan problem.
Citera
2016-01-26, 21:02
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Man farmar ju gear hur lätt som helst, som du sa med WoH.
Behöver inte äns vara ancient, sen några delar tal rasha och firebird, så fixar man torment 10 lätt.

Jag farmar det solo och i grupp i t10 hardcore utan problem.

Har massa delar liggande + en WoWoh, har du lust att länka din build?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in