Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-25, 14:08
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Man han och Matt Stonie mfl spyr väl upp allt efteråt?
TS får inte göra det enligt reglerna tydligen.

Matt Stonie knäcker ju 12000 kalorier på ett par minuter ibland.

Edit: glöm tipset om att töja magsäcken med vatten! Vattenförgiftning dör du av.

Jo jag vet att det inte är en bra ide`, frågan är ju bara om man ska försöka äta så lite som möjligt dan före så att aptiten är på topp när tävlingsdagen startar? Har en crosstrainer hemma, man kanske skulle bränna av 1000-1500 kcal medan man äter, det borde underlätta tänker jag.
Citera
2016-01-25, 14:10
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av applemonitor
Alkohol med så mycket skit i magen? Du kommer må så jävla illa

Hmm, ja nu är ju inte jag en sån typ som kräks av alkohol, kan utan problem dricka 1 flak öl på ett dygn utan att må illa, men det kanske uttrycker sig annorlunda med massa annat i magen.
Citera
2016-01-25, 14:14
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
Jo jag vet att det inte är en bra ide`, frågan är ju bara om man ska försöka äta så lite som möjligt dan före så att aptiten är på topp när tävlingsdagen startar? Har en crosstrainer hemma, man kanske skulle bränna av 1000-1500 kcal medan man äter, det borde underlätta tänker jag.

Seriöst, kolla om du kan få tag i Gunde Svan.

20kkcal var väl hans dagsintag i typ 15 år?
Citera
2016-01-25, 14:21
Medlem
Oh-My-Dads avatar
Citat:
Seriöst, kolla om du kan få tag i Gunde Svan.

20kkcal var väl hans dagsintag i typ 15 år?

8500 kcal per dag sägs det att Gunde Svan åt i tuffa träningsperioder. Då kunde ju iofs en träningsvecka bestå i 45 mil skidor och en total träningstid om 27h/ vecka.
Citera
2016-01-25, 14:29
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Att dricka så mycket vatten man bara kan är inget gott råd, utan ett råd snarare förenat med livsfara om man inte tänker på volymen.

just därför jag skrev att 2 liter åt gången sedan paus med flera timmar så att kroppen kan ta hand om vattnet
Citera
2016-01-25, 15:16
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-My-Dad
8500 kcal per dag sägs det att Gunde Svan åt i tuffa träningsperioder. Då kunde ju iofs en träningsvecka bestå i 45 mil skidor och en total träningstid om 27h/ vecka.

Inte mer? Där ser man.
Citera
2016-01-25, 15:37
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Inte mer? Där ser man.

8500 kcal är obscena mängder, särskilt för en tunn spillevink som Gunde Svan.
Citera
2016-01-25, 15:43
Citat:
Man han och Matt Stonie mfl spyr väl upp allt efteråt?
TS får inte göra det enligt reglerna tydligen.

Matt Stonie knäcker ju 12000 kalorier på ett par minuter ibland.

Edit: glöm tipset om att töja magsäcken med vatten! Vattenförgiftning dör du av.

Ja de är inte kloka, men de vräker ju i sig allt på en gång.

Men att äta 10 000 -20 000 kcal på ett dygn typ nång gång i månaden som en s.k cheat day har faktiskt blivit lite av en fluga bland vissa YouTube-atleter, och amatörbodybuilders i USA.

De har teorier om att det ska fylla på och lagra alla glycogendepåer samt att få igång metabolismen etc.

Såg några videos igår nogra vaknar vid typ 5 och vräker i sig skit. Sen tränar de och fortsätter äta efter. Verkar gp ganska smidigt. Nån jävel tryckte i sig över 30 000kcal.

Ingen aning om det fungerar, men du vet Amerika, everything is pushed beyond extreme!

De såg iaf väldigt vältränade ut. Men då får man ha åtanke att typ 90% av alla som styrketränar i USA dopar sig.
Citera
2016-01-25, 15:54
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
De har teorier om att det ska fylla på och lagra alla glycogendepåer samt att få igång metabolismen etc.

Det vet man väl redan att det gör? Att det fyller på glykogendepåerna är ju självklart iallafall, förutsatt att du äter kolhydrater. De töms ju däremot igen i princip omedelbart om du fortsätter att fasta. Långvarig fasta vet man också sänker metabolismen. Det som inte är självklart är väl möjligtvis att det skulle räcka med en dags hetsätande i månaden för att höja metabolismen igen, det vet jag faktiskt inte om det gör.
Citera
2016-01-25, 15:57
Medlem
repstegens avatar
Shit va ni krånglar... Snickers 1 st 484 kalorier, 41 st på ett dygn är 1,7 i timman. Det klara VEM som helst och då behöver du inte äta något annat. Drick några liter cola till 42 kcal/dl så är du hemma ganska snart på färre..
Citera
2016-01-25, 16:20
Medlem
Kaffemedaffes avatar
20k kcal på 24 h är definitivt görbart för genomsnittlig vuxen man. Det är varken bekvämt eller hälsosamt men du kan definitivt göra det. Jag hade personligen sett till att planera rätt noggrant, bestämma vad jag ska äta och hur mycket per timme så att du kan "hålla takten". Tror det är rätt viktigt att sprida ut kalorierna jämnt över hela perioden. Ingen sömn alltså. Drick mycket vatten.
Citera
2016-01-25, 16:23
Medlem
sam4ss avatar
Michael Phelps 12,000+cal Diet Challenge

lillasiaten gör det på 42 min

https://www.youtube.com/watch?v=Zw8iljkD1So

Lycka till!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto